Profilbilde av generell kirurg og plastikkirurg Charles Filip

Charles Filip

Profilbilde av generell kirurg og plastikkirurg Charles Filip
Generell kirurg og plastikkirurg

Om

Charles Filip er dobbelspesialist i plastikk- og generell kirurgi. Han har over 20 års kirurgisk erfaring fra universitetssykehus i Norge, Spania (Madrid), Storbritania og Sverige. Charles har vært overlege ved Plastikkirurgisk avdeling på Rikshospitalet siden 2009 og utfører avansert ansikts- og nesekirurgi.

Han har en doktorgrad i Plastikkirurgi ved Universitetet i Oslo og britisk embetseksamen. Charles er leder for forskning og utvikling (FOU) ved Plastikkirurgisk avdeling på Rikshospitalet.

• Generell kirurgi
  • Plastikkirurgi

Autorisasjon (2004)

Siste vurderinger av Charles Filip

Dyktig og empatisk

Klinikk: Clinic Vest Skrevet

Charles Filip opererte dattera mi på Rikshospitalet. Fra de første minuttene vekker denne legen tillit. Han lyttet til alle våre ønsker, forklarte alt i detalj, avklarte alle punktene. Før operasjonen var dattera mi veldig bekymret. Han var flink til å roe henne ned. Hun ble ivaretatt på en helhetlig måte. Gjennom hele rehabiliteringsperioden var han alltid i kontakt med oss og var interessert i hennes tilstand. Han er en fantastisk lege med stort hjertet . Selve operasjonen (det var en komplisert neseplastikk) var vellykket. Vi er glade for at vi endte opp med å ha han.

Trygg, dyktig og kunnskapsrik

Klinikk: Legevakt Vest Silurveien Skrevet

Jeg vil først og fremst si og tommel opp og fem stjerner.
Jeg hadde i noen år vurdert å gjøre noe med mine tunge øyelokk. Vel jeg leste meg opp på forskjellige måter å få utført en øyelokksoperasjon på, og kom over Charles og hans team på Legevakt Vest. Jeg tok kontakt og fikk raskt time.
Min opplevelse er at Charles er en meget dyktig fagperson som er ærlig når det gjelder å operere for nødvendighet eller kosmetisk. Han forklarte detaljert hvordan operasjonen ville bli utført, hvilket resultat jeg kunne forvente og gav meg en nøye beskrivelse av gangen i operasjonen.
Charles gir god oppfølging under hele prosessen. Under operasjonen følte jeg meg trygg og ivaretatt, og i dagene etter var han tilgjengelig for personlig oppfølging.
Dyktig kirurg, dyktig operasjonssykepleier, god oppfølging i ettertid. Jeg er veldig fornøyd med resultatet som er et åpent og naturlig blikk. Jeg kan anbefale Charles på det sterkeste.

Helt topp😀

Klinikk: Clinic Vest Skrevet

Etter å ha vurdert å ta et ansiktsløft i et par år, ig etter å ha vært til vurdering et par andre steder,- tok jeg kontakt med Clinic Vest.
Der ble jeg møtt av Dr. Charles Filip.
En utrolig blid, hyggelig og tillitsvekkende lege. Han tok seg god tid til å forklare hva man kan forvente og hva som er realistisk ved et slikt inngrep. Han lyttet også til mitt ønske om å fortsatt ha et naturlig utseende, bare med litt mindre slapp hud i kinnene. På operasjons dagen ble jeg godt ivaretatt av anestesilege og sykepleier. Det var en god atmosfære og jeg følte meg så trygg. Oppfølgingen etter operasjonen har vært veldig fin.
Jeg er så fornøyd med resultatet.
Har ikke hatt smerter og arrene er nesten usynlige.
Jeg vil anbefale Dr Charles Filip på det varmeste. 😀

Svært dyktig og sympatisk

Klinikk: Clinic Vest Skrevet

Som lege, vet jeg viktigheten av å finne en kompetent kirurg i forhold til plastikkirurgi. Jeg fikk utført brystreduksjon. Jeg hadde fått innvilget operasjon i det offentlige, men ventetiden var over 1 år, slik at jeg valgte å gjøre dette privat. Dr. Filip er svært dyktig, sympatisk og ga veldig god oppfølgning. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med resultatet. Jeg hadde lite smerter, ingen komplikasjoner, og var tilbake på jobb etter 6 dager.
Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde dette tidligere.
Dr. Filip kan anbefales på det sterkeste.

Trygg

Klinikk: Legevakt Vest Silurveien Skrevet

Min gamle mor som selv ikke er på nett, har bedt meg om å skrive en anmeldelse av dr Charles Filip. Hun ble operert av ham etter at hun på grunn av sykdom ble skjev i ansiktet, venstre munnvik hang og hun slep med å spise og drikke.
Han benyttet en spesiell teknikk og festet leppemuskelen til benet slik at leppene ble tette igjen.
Hun er så takknemlig, nå tør hun igjen å spise måltider sammen med andre enn oss aller nærmeste.