Odd Engelsen

Komediebakken 9 5010 Bergen
Tlf: 55 31 60 04 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Odd Engelsen er tannlege i Bergen

Siste vurderinger av Odd Engelsen

Endelig orden på tennene mine

Klinikk: Tannlegesentralen avd Sentrum Skrevet

Etter at jeg begynte å buke Odd som tannlege fikk jeg orden på tennene mine. Han følger opp og tar røntgen hvert år så han ser hvilke hull som utvikler seg og hvilke hull som er begynnende.

Han viser og forklarer hvorfor han velger å bore eller hvorfor han avventer til neste år. Jeg har fått låne et speil for å se hva han gjør, det var veldig gøy. Jeg er ikke glad i bedøvelse og Odd sier fra når han tror det går bra uten, da teller han ned og det har alltid gått bra. Han sier også fra når bedøvelse er nødvendig...

Jeg er enig i at han kan bli flinkere til å informere om kostnadene, men det han har gjort for meg opplever jeg som godt dokumentert, siden han viser og forklarer, og da ser jeg det jo med mine egne øyne. han avventer med det som ikke er kritisk, noe han har mulighet til siden jeg har gått der i seks-syv år nå.

Har ikke hatt problemer med noen av fyllingene. han bruker mye tid på å gjøre fyllingene så naturlige som mulig mens han skravler i vei, han er en behagelig, morsom og trivelig type og samtidig en veldig flink tannlege.

PS alltid veldig koselige assistenter også :)

Hyggelig og rimelig tannlege med humor og fortellinger

Klinikk: Tannlegesentralen avd Sentrum Skrevet

Gratis undersøkelse for studenter (!) og svært hyggelig assistent.
Profesjonell, effektiv og underholdende tannlege med god humor som forteller interessante historier mens du ligger der og gisper.

Beste tannlegen jeg har hatt.

Luretilbud

Klinikk: Tannlegesentralen avd Sentrum Skrevet

Tannlegesentralen tilbyr gratis tannlegeundersøkelse for studenter. Spesifiserte at jeg bare ønsket denne, men uten mitt samtykke startet tannlegen videre behandling, og jeg ble flere tusen kroner fattigere.

Topp tannlege

Klinikk: Tannlegesentralen avd Sentrum Skrevet

For en fantastisk tannlege! Utrolig godt humør, spøker mye, er effektiv og tok veldig hensyn til meg som pasient. Denne mannen kurerte det lille jeg hadde av tannlegeskrekk og jeg kommer til å benytte meg av han så lenge som mulig.

Jeg har sett at det er noen klager her inne på at de ble lovet gratis sjekk og endte opp med å måtte betale 6-700 kr. Undersøkelse + 2 bilder er gratis, men alt som gjennomføres etter det (f.eks fjerning av tannstein) koster penger. For studenter er det 25% rabatt på dette. Det kan tenkes at tannlegen ikke er flink nok til å formidle når han beveger seg fra delen av undersøkelsen som er gratis til den delen som koster penger.

Jeg er svært fornøyd med besøket jeg hadde hos denne tannlegen og vil anbefale han på det aller sterkeste. Svært dyktig og flott mann!

Veldig fornøyd

Klinikk: Tannlegesentralen avd Sentrum Skrevet

Var hos Odd idag, og det var en sann fornøyelse!
Makan til kjekk kar og godt humør skal man lete lenge etter. Kjapp i replikkene, akkurat etter min smak! Full kontroll og flink å forklare nøye alt han gjorde! Følte meg trygg på hans avgjørelser! Betalte 0,- for undersøkelse denne gang og han fortalte hva neste behandling ville koste! 25% rabatt som student er ikke noe å klage på! :)

Dyktig og trygg tannlege

Klinikk: Tannlegesentralen avd Sentrum Skrevet

Har gått til flere tannleger oppgjennom årene og fikk anbefalt Odd Helgesen av en venn med tannlegeskrekk. Forstod raskt at Odd er en effektiv tannlege med godt humør, som er flink til å forklare prosessen underveis på en betryggende måte. Som student får jeg også rabatt på undersøkelse og arbeid. Som noen påpeker tidligere her, er det jo undersøkelsen m. røntgen som er gratis som student. Behandling som fjerning av tannstein o.l må en betale for, som alle andre steder, det er ingenting som er gratis her i livet :)

Flink tannlege med godt humør

Klinikk: Tannlegesentralen avd Sentrum Skrevet

Jeg har vært kunde i et par år og er til nå veldig fornøyd. Tannlegen er blid og har alltid en spøk på lager. I tillegg tilbyr de gratis undersøkelse og gir en god studentrabatt. Resultatet har alltid blitt godt.

Han har vært hensynsfull med tanke på at jeg er student og den dårlige økonomien som følger med dette. For at jeg ikke skal få for store kostnader på én gang har vi ved flere anledninger diskutert hva som er forsvarlig å utsette av behandling og ikke, slik at jeg kan ta et informert valg. Han informerer hele veien om hva kostandene vil bli. Dette er ikke noe jeg har måttet ta opp med ham selv, men han tar praten av eget initiativ. Det gjør at situasjonen ikke blir så ubehagelig og det setter jeg stor pris på.

Jeg har anbefalt tannlegen til flere av mine venner.

?

Klinikk: Odd Helgevold Engelsen Jr Skrevet

Ca. et og et halvt år etter at jeg hadde gått til denne tannlegen, fikk jeg regning for en time jeg ikke hadde møtt til ca. 2 år tidligere. Kunne ikke se at jeg hadde hatt denne timen. Er en ordentlig person som ikke har glemt slike timer. Tok kontakt. Ble truet med rettsak. Betalte for å slippe mere ubehag.

Føler seg lurt!

Klinikk: Tannlegesentralen avd Sentrum Skrevet

Jeg er student og ble fristet da tannlegesentralen reklamerer for gratis undersøkelse med røntgen. Når jeg bestilte timen spesifiserte jeg at jeg ikke ville gjøre noe annet enn den gratise undersøkelsen,og forsikret meg om at det var ingen ekstra kostnad. Da jeg kommer dit og sitter i tannlegestolen begynner tannlegen å bruke forskjellige instrumenter i munnen min under undersøkelsen, fjernet litt tannstein etc... God service!-tenkte jeg! Men da jeg kom ut fikk jeg til min store overraskelse en regning på over 600kr istedenfor den forventede regning på 0,- Jeg hadde ikke samtykket til ekstra behandling, fikk ikke noe spørsmål eller opplysning ang ekstra kostnad og ekstra behandling. Dette er en form for svindel! Føler meg lurt.