Beate Vik Kleivdal

Tannlegene Martem & Helland
Østre Nesttunvegen 6 5221 Nesttun
Beate Vik Kleivdal er tannlege i Bjørnafjorden og Bergen

Siste vurderinger av Beate Vik Kleivdal

Dyktig og empatisk tannlege.

Klinikk: Iristannlegene Skrevet

Jeg er flyttet fra Os men reiser gjerne noen mil for å fortsette mine behandlinger hos Beate.
Lyttende, empatisk og flink. Lider av panikkangst, dette tar hun veldig hensyn til. Så er det opp til pasient selv å kommunisere ut hva man ønsker av behandling ut over det mest nødvendige. I fellesskap har vi diskutert oss frem til hva som er det beste for meg. Prisen hos henne er som hos andre.
Jeg kan på det varmeste anbefale henne.

Verre enn offentlig tannlege

Klinikk: Tannlegene Martem & Helland Skrevet

Kom inn for å fylle hakk i framtennene, og under behandlingen pusset de vekk deler av de naturlige nedre tennene mine for å få plass til den midlertidige fyllingen. De nedre tennene mine er nå en del skarpere med ubehagelige hakk, og kommer nok til å forbli sånn for resten av livet. Behandlingen kostet 2500kr, og dagen etter merket jeg at det allerede hadde komt et hakk i fyllingen.

For nesten 2 år siden fikk jeg både undersøkelse og fylling av hakk hos offentlig tannlege for rundt 600kr, og merket ingen forskjell i fyllingen før det hadde gått noen måneder.

Det at en privat tannlege som er mer enn 4 ganger dyrere ikke bare er verre på behandling men også klarer å skade tennene burde være uakseptabelt.

Dårlig arbeid og dårlig behandling

Klinikk: Iristannlegene Skrevet

Første konsultasjon ramset hun ikke bare opp alle små feil som ingen andre tannleger har nevnt før, men og skjønnhetsfeil som hun anbefalte meg å ta. Dette sendte meg hjem med en ubehagelig følelse og en slags tvang til å måtte fikse skjønnhetsfeil med tennene. Hun ønsket og å ta en tann hun hevdet at jeg hadde smerte i, men jeg hadde aldri merket noe ubehag med den, og det påpekte jeg. Noen uker etterpå kom det en stygg betennelse og hevelse med store smerter. Det viste seg at hullet ikke var fylt skikkelig og bakterier hadde klart å komme seg inn. Takk til den snille kollegaen som ville hjelpe og utførte en rotfylling, som var usedvanlig mye rimeligere enn en eneste time jeg har hatt hos Beate, som har innebært å fikse hull i tennene. Har totalt brukt ca 12000,- over flere besøk for å ta en tann jeg aldri har hatt problemer med, til å måtte selv dekke kostnadene på feilen som ble gjort. (Under denne prisen var 2 andre hull fikset og). Selve arbeidet på hullene som hun fikset synes jeg ikke var godt utført, for jeg sitter igjen med kanter på de to tennene hun tok hullene på, og de er ubehagelig når tungen kommer borti. Konklusjon er at det føltes veldig ut som at vedkommende jobber på provisjon og tar å gjør alt som kan gjøres for pengene sin skyld, og ikke noe medfølelse for pasienten. Ellers kan jeg sterkt anbefale de andre tannlegene hos Iristannlegene.

Kostbar opplevelse

Klinikk: Tannlegene Martem & Helland Skrevet

Beate har et behagelig og fint vesen, men er samtidig blant de dyreste tannlegene i byen. Er lite flink til å informere om prisen på arbeidet som skal gjøres, slik at regningen lett kan komme som en ubehagelig overraskelse.
Tannleger er faktisk forpliktet til å informere om behandling som vil koste over 5000 kroner totalt, og akkurat her har dette tannlegesenteret et visst forbedringspotensiale.

Svært dyktig

Klinikk: Tannlegene Martem & Helland Skrevet

Eg har nytta henne i mange år og voresvært nøgd. Ho er hyggeleg, roleg og får meg til å slappa av i tannlegestolen. Ho har i lag med sin tidlegare kollega, H. Gjengedal, kurert meg for tannlegeskrekk. Som sat djupt etter ei rekkje opplevingar med skuletannlegen.