Yngvil Ørstavik Zachrisson

Kjeveortopedi

Autorisasjon (1984)

Yngvil Ørstavik Zachrisson er tannlege i Oslo

Siste vurderinger av Yngvil Ørstavik Zachrisson

Flink med barn og regulering

Klinikk: Oris Dental Aker Brygge Skrevet

Yngvild tar seg god tid og forklarer slik at både jeg og barnet mitt forstår. Hun er veldig hyggelig og kunnskapsrik. Lett å snakke med. Jeg føler at hun virkelig anstrenger seg for å finne beste behandling for mitt barn slik at resultatet skal bli best mulig. Barnet mitt er fornøyd med oppfølgingen og gleder seg til timene. Yngvild er ikke tilstede på alle kontrollene, men hun har et par andre tannleger ansatt som hjelper henne. De er også dyktige og empatiske, og Yngvild veileder disse og leder behandlingen.

Jeg vil varmt anbefale denne tannlegen.

Veldig dyktige folk

Klinikk: Oris Dental Aker Brygge Skrevet

Min datter hadde en komplisert situasjon med tennene. Dette tok de på et stort alvor og de klarte å komme fram til er veldig bra resultat til tross for at det nok var krevende. Vi måtte henvises til Tannlegehøgskolen og andre spesialister underveis. Da var det veldig opptatt av å følge opp at vi kom til de beste spesialistene. Har lest litt ymse kommentarer her, men er man opptatt av kvalitet i behandlingen er dette et bra sted å gå. Resultatet er svært bra.

Gruet meg til å møte opp.

Klinikk: Kjeveortoped Yngvil Zachrisson AS Skrevet

Jeg hadde regulering i 4 år med Yngvil som behandler. På de 4 årene møtte jeg henne rundt 3 ganger. Alltid tannpleiere/studenter som jobbet på tenna mine. Hver gang Yngvil var der kom hun med kommentarer og bemerkninger som gjorde meg veldig ukonfertabel, og som fikk meg til å skjemmes over meg selv og tenna mine. Tror ikke hun nødvendigvis mente noe vondt, og muligens ikke klar over hvor respektløs og nedlatende hun oppførte seg, men jeg gruet meg alltid for å møte opp og håpet alltid hun ikke kom til å være der. To ganger jobbet hun med tenna mine og det var sykt smertefullt. Hun var alltid veldig brutal i måten hun strammet og fikset på reguleringen og hvis man sa noe på det kom det no sånt som "dette tåler du". Var alltid livredd når hun skulle gjøre noe i munnen min, følte hun tok for hardt i og det bare var et spørsmål om tid før hun kom til å glippe noe verktøy og skade meg. Hun dro alltid raskt etter og overlot resten av arbeidet til tannpleierene. Var litt som om hun bare ville bevise hun "fortsatt kunne det" og gikk videre til andre viktigere ting.
Har fortsatt intens tannlege skrekk idag.

Dro tilbake i år for å fikse løsnet stang på reguleringen. Yngvild var såklart ikke der. Var helt utrolig dyrt (men antar tannlege behandling generelt er det), glemte å betale regningen jeg fikk med meg pga måtte vente på å få råd senere i mnd (min feil såklart). De sendte purring til en adresse jeg aldri har bodd på, og fikk ny regning til meg nesten en måned senere, såklart med ekstra gebyrer pga jeg ikke hadde møtt frist på purring jeg aldri hadde fått. "er i systemet vårt nå så ikke noe å gjøre med det, men beklager det ble sendt feil" fikk jeg høre. Betalte regningen samme dag. Nå en over en uke senere har jeg fått inkassovarsel på regningen jeg allerde har betalt.

Kort sakt: anbefaler å unngå Yngvild på det sterkeste.

proffesionelle og veldig overpriset

Klinikk: Oris Dental Aker Brygge Skrevet

Har ingenting negativt å si på tannbehanlingen. Men de er svært glade i gebyrer og begynte med et hygienetilegg på omlag 100 kr som de senere øket til hele 350 kr pr time. Det vil altså koste foreldre ca 4200kr ekstra pr år i tillegg til egenandel og oppstartsbegyrer.

Anbefales ikke

Klinikk: Kjeveortoped Yngvil Zachrisson AS Skrevet

Kjeveortoped Yngvil Ørstavik Zachrisson gav lite oppfølging, hun dukket av og til opp under behandlingene, kom med upassende, irrelevante kommentarer og gikk igjen. Tannpleier utførte alt arbeidet ved min datters avtaler. Det har til tider vært en ekstremt smertefull behandling, noe vi etter å ha oppsøkt en annen kjeveortoped erfarer at det ikke skal være. I tillegg ble reguleringen konsekvent ødelagt bare timer etter avtalene. En dyrkjøpt og negativ erfaring på alle vis. Vi anbefaler ikke denne kjeveortopeden!