Profilbilde av tannlege Björn Ulrich Winter

Björn Ulrich Winter

Profilbilde av tannlege Björn Ulrich Winter

Om

Björn Winter er en kjeveortoped som har spesialisert seg på skånsom kjeveortopedi. Han har en doktorgrad fra Universitetet i Bochum og har også tatt spesialistutdanning i både Tyskland og Norge. Björn har forsket på bivirkninger av fast regulering og har funnet opp sin egen apparatur, Winterwire, som er spesielt skånsom for barnet.

Han har også fått medisinsk sertifisering i diagnostikk og behandling av obstruktive søvnproblemer. Björn er lidenskapelig opptatt av å finne årsakene til at barn får underutviklede kjever og dermed får trangstilling, og hans behandlingsprogram fokuserer på tidlig og skånsom kjeveortopedi. Han har deltatt på mange forskjellige kurs over hele verden. Samtidig samarbeider han med kolleger i Tyskland, Frankrike og USA for å utvikle nye behandlingskonsepter og tilby hjelp til pasienter med forskjellige plager relatert til pust, søvn, kjeve, kjeveledd og tannstilling.

Kjeveortopedi

Björn Ulrich Winter er tannlege i Asker

Siste vurderinger av Björn Ulrich Winter

Beste kjeveortopeden i Skandinavia

Klinikk: Tannami Skrevet

Utrolig dyktig kjeveortoped med en kunnskap som ingen andre har! Vi kjører 5timer for å komme til han hver andre måned. Anbefaler han til alle.

Meget kompetent

Klinikk: Tannami Skrevet

Første konsultasjon med Bjørn var så og si en åpenbaring i forhold til vår sønn, som har noen utfordringer knyttet til kjeve, og som vi nå har fått vite har hatt konsekvenser for en del andre funksjoner (bla søvn). Med relativt enkle grep går nå vår sønn en mye lysere fremtid i møte, takket være Bjørns ekspertise. Vi er også veldig imponert over hvor godt Bjørn kommuniserer med barn. Vår sønn gleder seg til timene og har full tillit til Bjørn.

Hyggelig tannlege.

Klinikk: Tannami Skrevet

Kan være litt mer forsiktig med å vri kjeven og tanngarden. Jeg er en pasient og ikke en gjenstand. Ellers veldig hyggelig tannlege og tannlegekontor.

Beste tannlegen jeg har møtt noensinne!

Klinikk: Tannami Skrevet

Min datter manglet anlegg for to front tenner og ble anbefalt å regulere frem tennene og slipe ned hjørnetennene. En samtale med Bjørn gav oss et mye bedre alternativ - regulering som åpnet mellomrommene, og tannproteser som limes inn i påvente av at hun kan få permanente tannproteser. Reguleringen ble gjennomført glimrende på Tannami av Bjørn, men tannprotesene som den offentlige tannlegen satte inn knakk begge to og kun den ene ble limt tilbake med et ikke så bra resultat. Vi fikk tilbud av Bjørn om å få laget nye tenner og satt dem inn av Geir på Tannami - og dette ble gjort med den ene tannen som manglet helt - med et fantastisk resultat og med hjelp fra en tanntekniker i Tyskland. Det ser ut som en naturlig del av tannrekken og vi er overveldet!

Faglig engasjert og god kontakt

Klinikk: Tannami Skrevet

To døtre har fått hjelp til å utvide sine smale kjever. Begge med veldig bra resultat slik at tannregulering kan bli overflødig. Personlig egnet til kontakt med barn og formidler seg på en måte som bidrar til motivasjon og samarbeid om behandlingen.