Legesenteret Sør

Legesenteret Sør Austmannavegen 11 5537 Haugesund

Siste vurderinger av behandlere ved Legesenteret Sør

Legen har gode og dårlige dager og.

Lege: Richard Solvang Skrevet

Dr. Ricahrd Solvang er ein god lege som ein får veldig fort tillit til og som lytter, har øyenkontakt og stiller gjerne som pratepartner, tek seg tid til deg og spør alltid når ein kommer inn kva han kan hjelpe deg med. Ein får alltid snakke ferdigt. Han undersøker nøye og har nye løsninger kvar gang eg kommer og gjer seg ikkje når symtomene er der fortsatt. Han vil pasientene skal ha det bra. Han er ikkje alltid enig i tidligere stillte diagnoser og jobber for å dempe symtomene på smertene eller sjukdommen. Er det noe han er usikker på henviser han videre. Han burde kanskje vert litt flinkere til å holde jevnligt kontakt med sjukehuset/ andre spesialister dersom pasienten er inni systemet der. Fort at han lar pasienten bringe informasjon til sjukehuset i stendenfor han og meina at pasienten sjølv må ta kontakt med sjukehuset. Stortsett godt humør dersom du treffer han på dei riktige dagene, han kan vere sur og grinete enkelte ganger og da varierer det ein del kor god jobb han gjør. Han er dyktig og flink med barn og barnesjukdommer.

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Richard Solvang Skrevet

Interessert, imøtekommende og lyttende.
Ser på meg når jeg snakker - og ikke på "Skjermen".
I noen år med mye sykdom - har jeg alltid fått time på dagen eller dagen etter ved
akutte tilfeller.
Bryr seg om pasientene.
Er til å stole på.

Negativ holdning og kommunikasjon

Lege: Richard Solvang Skrevet

En lege skal ikke bare ha de rette faglige kvalifikasjonene.Like viktig er evnen til å kommunisere og holdningen vedkommende viser i møte med pasienten.Fant ikke denne evnen til å møte pasienten hos denne legen, og løsningen ble å bytte fastlege.

Dyktig fastlege

Lege: Marianne Van Sighem Svindland Skrevet

Lyttende og gir pasienten innsyn i tanker omkring vurderinger og aktuell behandling.

Vel verdt prisen for årets lege

Lege: Richard Solvang Skrevet

Rolig og tålmodig, med tid til å lytte og forstå hva som er problemet. Gir seg ikke før alt er utprøvd og er ikke redd for å ta kontakt med "bedrevitende" på områder som ikke er hans spesialfelt.
Stiller om nødvendig som "pratepartner" - er observant og tilgjengelig.
Veldig fornøyd og bytter ikke.