Marianne Van Sighem Svindland

Legesenteret Sør

1986

Legesenteret Sør Telefonnummer52 73 73 6652 73 73 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Legesenteret Sør Austmannavegen 11 5537 Haugesund
Marianne Van Sighem Svindland er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Marianne Van Sighem Svindland

Er nok på tide med ny fastlege

Faglig kan hun mye og hun er lun.
Men går ut derfra med følelsen av at jeg bør være lege selv for å gå der slik at jeg kan foreslå hvilke tiltak som kan være aktuell.
Pleier å være flink med henvisninger, men du må selv vite hva du bør henvises til, men da gjør hun det vanligvis.
Hvis hun tror på at den type behandling kan være noe.
Tror hun ikke på det så får du ikke henvisning til spesialist for å. vurdere.
Iom vi ikke er utdannet leger og vet alle alternativer for undersøkelser og behandling så satser vi nå på bytte av fastlege etter over 25 år hos henne.

Veldig flink

Har brukt denne legen i over 20år og kommer til å bruke henne så lenge som mulig. Hun er veldig trygg og god på alle måter og har alltid tid til å lytte. Siden jeg har vert mye syk er jeg der ofte og av og til når jeg synes livet er på sitt verste får hun det alltid inn på rett spor igjen med sin lune og fine måte å være på.

Den beste legen jeg har hatt

Behagelig og imøtekommende. Tar seg tid og lytter. Føler meg trygg hos henne. Har fått veldig god hjelp under sykdom.

Opplever ikke å bli tatt på alvor

Vi opplever det veldig vanskelig å komme noen vei med denne legen.
Hun ser ut som hun lytter til det vi sier - men gjør ikke mer, svarer heller ikke tilbake og er ikke i dialog.
Tar ikke tak i tingene uten at vi må mase veldig over lengre tid og bli meget bestemte, noe som blir slitsomt i lengden.

Hun har til tider vist et temperament som ikke hører hjemme i en profesjonell setting.

Denne legen var vennlig og hyggelig i begynnelsen, derfor tok det en stund før vi reagerte på den mangelfulle behandlingen vi fikk - og vi var nok mer tålmodig og gav nok flere sjanser enn vi burde ha gjort.

Vi ser nå fram til å bytte fastlege, da kontakten med denne legen er blitt mer belastende enn helsebringende.

Empatisk og kunnskapsrik

Jeg har hatt M. Svindland som lege i over 20 år, og jeg har bare gode ting å si. Hun er en lege med stor faglig kompetanse som samtidig er flink med mennesker. Hun er tålmodig og flink til å lytte, noe som gjør at man som pasient kan slappe godt av på legekontoret. Hun ser den enkelte pasients behov og ressurser, og er empatisk, engasjert og løsningsorientert. Hos M. Svindland opplever man å bli tatt på alvor og man møter en lege som genuint bryr seg om pasientens beste. Jeg føler meg heldig som har henne som min fastlege. Det kan også legges til at legekontoret har en god atmosfære og legesækretærene er alltid flinke, imøtekommende og smilende.