Minde Medisinske Senter

Kanalveien 109 5068 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Minde Medisinske Senter

Blir ikke hørt

Lege: Bahram Tarafdarfard Kamp Skrevet

Ikke empatisk, over kjører deg og lytter ikke på plagene dine. Kommer med mange anbefalinger istedenfor å lytte på det du har på hjerte.

Virkelig flink

Lege: Marie Therese Vaardal-Lunde Skrevet

Hun setter seg virkelig inn i min situasjon og tar sine pasienter på alvor. Vi ble så lei oss når vi måtte bytte fastlege. Vi endte opp hos henne og det er vi så ufattelig glad for. Hun er dyktig i jobben sin.

En nedlatende mann

Lege: Bahram Tarafdarfard Kamp Skrevet

En mann som er mer opptatt av å fortelle deg hva som gjelder, enn å faktisk høre på det du sier.

Meget arrogant vesen som overkjører deg i alle samtaler.

Hvis du ikke sier imot han, så er han nok grei. Men når man faktisk VIL ha hjelp? Anbefaler jeg en annen lege.

Faglig flink, med forbedringspotensial på pasientmøter

Lege: Thomas Mildestvedt Skrevet

Har hatt Thomas som fastlege i mange år. Mitt inntrykk er at han er faglig sterk, men har et stort forbedringspotensiale når det kommer til kommunikasjon og med pasienten. Det undrer meg at han i tillegg til jobben som fastlege, underviser medisinstudenter i akkurat kommunikasjon og fastlegens rolle, for her har han absolutt et forbedringspotensialet selv. Han jobber ikke 100 prosent som fastlege, og min opplevelse er at enhver vikar og annen lege ved fastlegekontoret hans, har mestret kommunikasjon på en bedre måte enn han selv praktiserer.

Han har som alle gode og dårlige dager, men det er ikke en hyggelig opplevelse å være hans pasient på en dårlig dag. Jeg har opplevd å få god hjelp, blitt møtt med forståelse og sittet igjen etter legetimen med et inntrykk av at han oppriktig ønsker å hjelpe. Men oftere enn det, har jeg opplevd han som nedlatende i måten han formulerer seg på, med liten vilje til å prøve å forstå utsagn som går imot hans forhåndsbestemte synspunkt og sittet igjen med opplevelsen av å ikke ha fått nødvendig hjelp.

For meg virker det vilkårlig hvorvidt man blir møtt på en god måte. Slik jeg ser det vil det være uheldig for en person i en sårbar situasjon å møte Thomas på en dårlig dag. Med dette utsagnet ønsker jeg ikke å avfeie at han er faglig flink og kan etter min mening, dersom han er innstilt på det, gi god hjelp.

Det er tanken om at en person i en sårbar situasjon med behov for hjelp, skal møte Thomas på en dag der han ikke er innstilt på å forsøke å ha en god dialog, ikke møter pasienten på en forståelsesfull måte (som innebærer viljen til å være åpen) og ikke yter hjelp så godt som han kan, som er grunnen til at jeg deler min opplevelse av han som fastlege. Fordi jeg tenker at i en slik situasjon så er det særs viktig å oppleve å bli møtt på en god måte, og at det ikke bør være vilkårlig hvorvidt man opplever det når man går til fastlegen for hjelp.

Svært god lege

Lege: Thomas Mildestvedt Skrevet

Jeg kan på det varmest anbefale Thomas Mildestvedt. Jeg er selv lege, og kan gå god for at han er svært faglig sterk. I tillegg er han ærlig i den betydningen at han tør å si ting som du trenger å høre, men kanskje ikke er så behagelig å høre. For eksempel: "Det vil sannsynligvis hjelpe på ryggsmertene dine hvis du går litt ned i vekt og begynner å mosjonere." Noen kan bli støtt av at han oppfordrer til livsstilsendring, men de fleste av oss vil ha godt av å høre på rådene til dr. Mildestvedt.