Nedre Grefsen Legegruppe

Disenveien 31 0587 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Nedre Grefsen Legegruppe

Imøtekommende og lyttende

Lege: Pierre Lund Assely Skrevet

Har vært hos ny fastlege for første gang og opplevde han som meget imøtekommende og lyttende. Han var tillitsvekkende og konkret på diagnose og neste skritt.

Hjelpsom og imøtekommende.

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet

Hadde time hos Elisabeth Ruud da min vanlige fastlege hadde sommerferie. Jeg var litt skeptisk da jeg hadde lest disse negative omtalene, men ble svært positivt overrasket. Jeg trengte henvisning videre da jeg hadde hatt "dott" i øret i nesten 3 uker. Dr. Ruud var meget imøtekommende og interessert i hvordan jeg hadde det, og gikk ut over det jeg forventer av en lege til å hjelpe meg til å finne en spesialist som kunne hjelpe meg nå i sommerferien.

Umulig å komme gjennom på telefon

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet

Jeg synes det er merkverdig hvor dårlig de er til å besvare telefoner på dette legekontoret. Uholdbart.

Lytter ikke

Lege: Pierre Lund Assely Skrevet

Han snakker ofte over deg slik at du ikke får sagt det du ønsker å få frem. Han bryr seg ikke om tidligere journaler og hvordan du har pleid å ha det hos tidligere lege. Ønsker nok det beste, men man føler virkelig ikke at man blir hørt, og at det du sier ikke spiller noen rolle for han. Dessuten er han meget firkantet.
Men du får så og si alltid time på dagen og meget hyggelige damer i skranken.

Bytter lege i dag!

Lege: Elisabeth Helene Rud Skrevet

Før jeg kom til legetimen i dag, hadde jeg allerede en tanke om at jeg ønsket å bytte lege. Den ble mer enn bekreftet i dag.
Som vanlig var det lang ventetid. Da jeg en halvtime etter timen omsider kom inn, forstod jeg plutselig at forsinkelsen for lege Elisabeth Rud, var fullstendig uinteressant. Hun lot meg sitte å vente mens hun i ti minutter diskuterte med en kollega hennes ønske om å bytte regnskapsfører. Dette er vel strengt tatt noe hun skal ta opp i pausen sin. Da jeg sa jeg ønsket henvisning til psykolog(slik jeg hadde snakket med henne om tidligere og avtalt at jeg skulle komme tilbake før), svarte hun at hun hadde gitt mer flere henvisninger tidligere og at hun ikke skjønte hva mer jeg ville hun skulle gjøre for meg. Dessverre ble jeg så perpleks at jeg ikke fikk sagt som sant var, at hun aldri har henvist meg noe sted og at jeg har gått til henne i to år og i disse to årene har gått til en dps for behandling som nå er avsluttet. Jeg forstår ikke hva som driver henne, men omtanke for pasienten er det åpenbart ikke. Hun hadde tydeligvis glemt hele saken og det er forsåvidt greit, men å være frekk mot pasientene er fullstendig uakseptabelt. Forrige timen jeg hadde der skulle jeg sette inn en p-stav. Da nevnte hun flere ganger at hun ikke skjønte hvorfor jeg ville ha det, mens hun måtte lese gjennom bruksanvisningen for å sette den inn. Ikke spesiellt betryggende. Jeg skifter lege i dag. Jeg er drittlei!