K5 Klinikken

Kalnesveien 5 1712 Grålum

Siste vurderinger av K5 Klinikken

Veldig fornøyd!

Lege: Mikael Røijen Skrevet

Fantastisk og kunnskapsrik lege som ser hele deg og ikke bare underlivet ditt. Kroppen vår henger sammen, så det at jeg leser her at mange er fornærma for at han drar inn vekt og kosthold, synes jeg er tull. Jeg opplevde det som behjelpelig og at han evner å se det store bildet for å hjelpe pasienten på best mulig måte! Selve undersøkelsen var også en behagelig og effektiv opplevelse. Han forklarer ting på en god måte. Jeg er utrolig fornøyd. Skal ikke gå til noen andre enn Mikael i fremtiden!

Skuffet

Lege: Mikael Røijen Skrevet

Jeg fikk henvisning fra fastlege grunnet smerter, med ønske om utredning for endometriose.
Etter UL konkluderte han med at jeg hadde en frisk livmor, og ba meg "ta bedre vare på megselv". Hva som menes med det, kan man bare spekulere i, da smertene på ingen måte er relatert til psyke. Jeg følte ikke at jeg fikk svar eller videre utredning for problematikken, som bare har blitt verre. Mulig det er litt kommunikasjonsproblemer grunnet språk, men timen ble dessverre bortkastet.

Upassende

Lege: Mikael Røijen Skrevet

Jeg byttet gynekolog etter å ha vært hos Michael to ganger. Han er kunnskapsrik, men det veier ikke opp for hvordan han snakker med pasienten. Jeg tror ikke det er vondt ment, men som en godt voksen kvinne misliker jeg fryktelig å bli kalt "jenta mi". Det oppleves som nedlatende og upassende. Han ga meg også flere ganger råd som jeg ikke etterspurte på ting som han ikke har noe med.

Hei!

Takk for tilbakemeldingen. Noen tilbakemeldinger er gode, noen mindre gode, men begge deler er nødvendige for at vi skal bli bedre i vårt møte med våre pasienter. Det er bare på positiv og negativ konstruktiv kritikk vi vil kunne vokse.
Måten vi på K5 Klinikken snakker til våre pasienter skal alltid være korrekt, og jeg beklager hvis du har opplevd min måte å snakke til deg som nedlatende. Det var ikke tilsiktet. Ikke alle ord vi velger passer for alle, men sikkert er at det ikke var vondt ment.

Ettersom det nok er flere som leser kommentarene vil jeg tillate med å komme med et forslag til både deg og fremtidige pasienter: Kom gjerne med tilbakemeldingene direkte når du er på kontoret. Hos oss tåler vi å høre alle slags tilbakemeldinger så lenge de er konstruktive og bidrar til at vi bli bedre. Vi ønsker full ytringsfrihet uten at dette skal ha noen negative konsekvenser for pasientbehandlingen, spesielt når det dreier seg om tilbakemeldinger som ligger på metakommunikasjonsnivået. Da kan vi rydde opp i misforståelser umiddelbart. Du slipper å ta med deg ubehaget ut av kontoret, og jeg slipper å lese dette flere uker senere uten å ha mulighet rette opp feilen.

Med vennlig hilsen

Mikael Røijen

Besvart av Mikael Røijen

Rolig og trygg

Lege: Mikael Røijen Skrevet

Aldri følt meg så godt ivaretatt av en lege før. Han tar seg tid til å prate med deg, forklare det du måtte lure på. Fantastisk lege!

God hjelp og mye kunnskap

Lege: Mikael Røijen Skrevet

Jeg har etterhvert blitt en voksen dame og har i alle år fått høre "såpass må du tåle", "du får drikke litt mindre vann" og "alle damer har cyster". Derfor hadde jeg egentlig avfunnet meg med situasjonen. Men ny fastlege førte til ny gynekolog, og takk for det.
Allerede på første konsultasjon fikk jeg en forklaring på problemene mine, alt var ikke normalt.
Det ga seg ikke der, legen fulgte opp blodprøver, kom med forslag til trening og kosthold som kan gi bedring og var dyktig i kommunikasjon med fastlegen min.
Deretter ble jeg henvist til videre undersøkelser. Nå har jeg endelig en forklaring og en diagnose. Tusen takk for kunnskapsrike og engasjerte leger.