Brevik Legesenter

Kvartsveien 2 1555 Son

Siste vurderinger av Brevik Legesenter

Dette var dessverre en dårlig totalopplevelse

Lege: Joanna Wansacz Skrevet

Hadde et godt førsteinntrykk (lokalitet, resepsjon og velkomst), men allerede i første konsultasjon opplevde jeg henne som uinteressert. Det virker som om hun ikke tror på det du sier, og hun mistenkeliggjør hva tidligere leger har skrevet i journalen. Nå er min sykdomshistorikk heldigvis ganske kort, men jeg har lettere allergiplager og i perioder litt eksem. Etter utredning fra forrige lege har jeg fått medisiner som fungerer. Dette er «milde» medisiner stort sett uten bivirkninger. Når jeg forsøker å fornye en av disse, så sletter hun forespørsel uten begrunnelse. Jeg sender inn forespørsel en gang til, men ikke denne gangen heller får jeg svar. På tredje forsøk svarer hun «litt frekt» at jeg ikke bare kan tro at hun vil skrive ut det ene eller det andre. Jeg må bestille ny time. Synes det er unødvendig sløsing av hennes og min tid, siden dette bare gjelder en salve for eksem som jeg har brukt i mange år. Og som hun kan se historikken på. Hun gir heller ingen begrunnelse for at hun ikke vil fornye denne bare «at du må komme på timen». Så lang historie kort så bytter jeg nå fastlege. Dette er ikke kritikk til de andre som jobber på legesentere, fikk som sagt en god mottagelse og de var veldig profesjonelle/behjelpelige.

Utmerket opplevelse!

Lege: Joanna Wansacz Skrevet

Hun er veldig sympatisk, profesjonell, god lytter, ansvarlig og hjelpsom. Hennes assistenter på CatoSenteret er også velig bra. Jeg er veldig fornøyd!

trygg og kunskapsrik

Lege: Joanna Wansacz Skrevet

har kun gode opplevelser, virker som hun har god viten om det en fastlege burde ha. Hun er imøtekommende og tar seg tid til å lytte.......

Umoden og arrogant

Lege: Joanna Wansacz Skrevet

Joanna Wansacz har overtatt Morten Laudals praksis, og jeg konsulterte hennes derfor som min nye fastlege.
Jeg opplevde henne som lite villig til å genuint lytte til og ivareta den historikken jeg har hatt med min tidligere fastlege, samt følge opp det som var aktuelt for meg.
Dessverre må jeg også si at jeg opplevde henne som medmenneskelig umoden, uten innsikt i det maktforholdet som faktisk forligger mellom lege og pasient. Henne adferden kan derfor også dessverre, beskrives som arrrogant, selv om jeg anser det som primært en umodent og uerfaren holdning fra hennes side.
Jeg tror de fleste leger vil vel, men må innrømme at de har ulik grad av evne.
Jeg kan dessverre ikke anbefale denne legen, og er lei for at hun etterfølger Morten Laudal.

En god lege

Lege: Eivind Myhre Skrevet

Jeg og mine to gutter har Eivind Myhre som fastlege. Jeg er svært fornøyd. Han bruker god tid på oss under hver konsultasjon, hører etter og vurderer godt. Vi har alltid blitt henvist videre til andre dersom noe bør følges opp eller utredes mer.
Vi har satt opp dobbelttime, har fått tlftime/blitt ringt tilbake og vi har hatt akuttimer eller planlagte oppfølginger. Dersom det ikke har vært mulig med akuttime, har vi blitt henvist til legevakt. Det er litt vanskelig å nå fram på tlf, så jeg håper legesenteret kan anskaffe ett internettbestillingssystem/smsbasert bestillingssystem. Har alltid fått god service hos legesekretærer også. De er svart gode til å stikke ved blodprøver. Anbefales!