Laksevåg Legesenter DA

Damsgårdsveien 167-169 5160 Laksevåg

Siste vurderinger av behandlere ved Laksevåg Legesenter DA

Dyktig lege

Lege: Ingeborg Maria Kallay Skrevet

Jeg har alltid blitt lyttet til, og har alltid fått god hjelp, medisiner som virker, henvisninger og gode råd på veien. Hun har en herlig humor, og jeg har mange ganger gått fnisende derfra. Hun er ikke en lege som holder hånden og gråter med, men hun er grundig i diagnostisering og undersøkelser. Jeg har full tillit til henne, og stoler på at hun finner ut hva som feiler og handler deretter. At hun kan slå opp i en bok eller spørre andre til råds, syns jeg vitner om grundighet.

Damene i resepsjonen og på lab er hyggelige, men jeg syns telefonsamtalene de mottar er litt for lett å lytte til fra venteværelset. Noe å tenke på når en ringer dit... Stort pluss for supert bookingsystem på nett!!!

Kjempeflink og seriøs lege.

Lege: Ingeborg Maria Kallay Skrevet

Seriøs, nøyaktig, erfaren og kunnskapsrik lege. Betjeningen er hyggelig, dyktig og behjelpelig. Jeg har flyttet på andre siden av byen men har valgt å beholde Ingeborg Maria Kallay som fastlege fordi hun er så flink.

Veldig varierende

Lege: Ingeborg Maria Kallay Skrevet

Har gått en del år til denne legen nå, og som regel gruer jeg meg litt for opplever henne som veldig varierende. Noen ganger virker hun veldig interessert, hyggelig, i godt humør og man føler man snakker med en person. Andre ganger er hun sur, kort og det virker som du nærmest blir kastet ut igjen før du kommer inn døren. Tenker at dette kan ha med hennes personlighet å gjøre evt delvis stress eller lei, så har noe forståelse for henne. Har ved flere anledninger opplevd å måtte komme til legekontoret unødvending mange ganger fordi jeg ikke har fått hjelpen jeg trenger fra begynnelsen av, bla til ammeproblemer og har fått bekreftet utdatert kunnskap fra spesialister, noe som i noen tilfeller gjør meg utrygg på om jeg har fått riktig informasjon eller behandling. Føler jeg nærmest må komme med en selvdiagnostisering for å få hjelp, og overtale legen til å høre på meg, så viser det seg at jeg hadde rett til slutt likevel. Det jeg liker ved henne er at hun kan være restrikitv til bruk av medisiner og kan foreslå alternative metoder og hun kan på noen områder se ting helhetlig, andre ganger virker det overhode ikke slik. Synes hun de siste årene har blitt en del hyggeligere, samtidig føler jeg meg til bry når jeg kommer med et ekstra spørsmål eller ønsker mer forklaringer. Hun er også restriktiv med sykemeldinger, men ordner det om det er nødvendig. Så, her kan man både få god hjelp, ikke så god hjelp, føle seg velkommen, og noen ganger ikke. Alt dette fører til at jeg tenker på å bytte lege.
Helsesekretærene er det ingenting å si på, de er veldig hyggelig og flinke alle sammen :)

Kallay er en lege du kan stole på

Lege: Ingeborg Maria Kallay Skrevet

Kan virke kort,men alltid grundig .Har hatt Kallay som lege i mange år..Har anbefalt henne til flere som har byttet til henne..En flott lege.

Blir ikke tatt på alvor

Lege: Ingeborg Maria Kallay Skrevet

Jeg har vært hos Kallay to ganger. Jeg har opplevd henne som lat, lite forståelsesfull og lite grundig. Hun har skrevet ut resept uten å verken høre på symptomer eller gjøre undersøkelser, noe som for meg som pasient gjør at jeg ikke er trygg på å ta foreskrevet medisin. For meg virket hun lei av jobben sin, og lite interessert i pasientenes ve og vel. Konsultasjonene har vært raske, og over nesten før det var begynt, uten tid til å stille spørsmål eller bli forklart hvordan medisinen skal doseres og hvor lenge, og hva som er forventet sykdomsforløp. Jeg gikk ut døra mer usikker enn da jeg kom inn. Jeg bytter fastlege.