Søndre Borgen Legesenter

Søndre Borgen 16 1388 Borgen

Siste vurderinger av behandlere ved Søndre Borgen Legesenter

Utrygg og arrogant

Lege: Anne Leikny Aasland Skrevet

Lite interessert i pasientens beskrivelse av egen situasjon. Har ingen erfaring eller forståelse for en kunnskapsbasert praksis,- kun hva læreboka og forskning sier. Bør absolutt utvide sitt repertoar som fastlege om hun skal få fylt opp listen sin,- ikke minst på relasjonsbygging.

Utrygg

Lege: Anne Leikny Aasland Skrevet

Doktor Anne Leikny Aasland kan etter min mening bli bedre I fortåelsen av hvorfor et menneske oppsøker en lege. Foreslår gruppetema på senteret: "Godhet og det å møte mennesker I en vanskelig situasjon"

Stødig og kunnskapsrik

Lege: Anne Leikny Aasland Skrevet

Anne virker noe stresset når man først begynner timen sin, og har et strengt uttrykk. Samtidig er hun svært forståelsesfull når man tar opp vanskelige tema. Det er ikke vanskelig å få henne til å forstå hva man trenger, og hun er rask å henvise til andre instanser.
Dersom du har flere ting som du ønsker å ta opp, så kan dette være noe utfordrende. Det virker ikke alltid som hun ønsker at du skal ta opp flere "problemer". Samtidig, når du først får sagt alt som er galt, så tar hun tak i alle problemene og påbegynner arbeidet med disse. Hun er flink til å følge opp prøvesvar o.l. i etterkant av samtaler.

Det som trekker ned helhetsinntrykket av legebesøk er den sure sekretæren som møter deg. Hun er ofte mest opptatt av å prate med sine kolleger enn å ta deg i mot. Hun burde påspandert seg et smil innimellom.

Noe uerfaren, litt overarbeidet, men mest trivelig

Lege: Lasse Haugen Askland Skrevet

Lasse virket noe umotivert i starten, men det tok ikke mange besøkene før stemningen var lett og tilliten gjensidig.
Jeg er varsom med leger pr i dag pga. problemene med "leger" utdannet i lavkostland, flere strykkandidater får passere pga. de enorme summene nordmenn legger igjen. Nivået i følge legeforeningen er ofte farlig dårlig og hvis du har spesielle behov vil jeg råde deg til å prøve noen litt eldre, ikke utdaterte heller, men erfaring betyr enormt mye. Lasse har potensiale til å bli en slik dyktig lege, men jeg tror fastlegeordningen og papirmølla gjør alt mindre effektivt, han virket litt motløs og det er forståelig med dagens system.

Det handler også mye om kjemi og det kan by på utfordringer når pasienten besitter mer kunnskap enn legen innenfor spesielle felt. Det å være lege er faktisk en drittjobb bokstavelig talt og så lenge det er vi som betaler lønnen deres så må de være ydmyke og behandle pasientene som likeverdige. En lege som ikke lytter er ingen lege, da får man bedre hjelp av "ok google" og NEL. En datamaskin gjør ikke menneskelige feil og kan forholde seg objektivt til noe mange leger ikke klarer. Lasse er objektiv, det er også en grunn til at jeg mener han kan bli så dyktig.

Lege"senteret" er bare et kontor, det fungerer ikke som noe senter. De har to kanskje 3 leger, og det hele virker dårlig organisert, nesten som en midlertidig løsning.
Dyktige sykepleiere til blodprøver, tester osv. Effektive, omsorgsfulle og støttende.

Deres ansikt utad eller hjernen i foretaket kontoret er et sorgens kapittel, både på telefon og ved personlig kontakt så forvent minst mulig hjelp. En dyktig og blid helsesekretær hadde vært på sin plass, det virker preget av en person spesielt, men de burde hatt en eller to med utdanning og kompetanse slik at man får et litt mer seriøst inntrykk. Dessuten burde det i helsevesenet legges mer vekt på holdningene til de ansatte, ingen blir noensinne utlært og start alltid dagen med et åpent sinn. Stemningen på "venterommet" er i hvert fall åpent selv om det er en kald trekk, mulig det bare er fra dørene. Alt ser ut som det gjorde på 80-tallet og er omtrent like dårlig som musikken det tiåret. Ingen skikkelige benker, men bare et rundt bord og noen stoler. Perfekt for en runde bridge, ikke ideelt for et venteværelse. Savner noen Vi menn og Allers ev. Hjemmet.

Jeg bruker av overnevnte grunner kun pasientsky-appen slik at jeg ikke lenger skal få følelsen av å forstyrre dem unødvendig når jeg må fornye resepter osv. Du skal helst være frisk for å takle å være syk sa en kjent lege til meg i sommer, det må humor til for at ting skal fungere. Og folk som trives i jobben sin og er kompetente.

Lasse har nå en stedfortreder i et år så jeg ser frem til å teste kunnskapene hans da jeg tror han er minst like flink som Lasse. Jeg er overrasket over at det ble gjort uten noe forvarsel, men det viser bare hvor viktig en frisk og god hjerne er for at ting skal fungere. Skjedde på verst tenkelige tidspunkt selvfølgelig og det er det dysfunksjonelle systemet sin feil og ikke Lasses sin håper jeg da.

Hyggelig, dyktig og interessert.

Lege: Lasse Haugen Askland Skrevet

Har bare gode og effektive tilbakemeldinger å gi. Ordner det som skal eller rekvirerer videre. Kan absolutt anbefales!