Nesttun Legekontor

Postboks 26 Nesttun 5852 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Nesttun Legekontor

En unik fastlege!

Lege: Vigdis Larsen Øvre-Eide Skrevet

Vi var så heldige å få Vigdis som fastlege da vi bodde i Bergen i 2 år. Alle i familien hadde henne, 2 voksne og 3 barn. Med små barn blir det gjerne et par besøk- og jeg var så uheldig å få prolaps i ryggen som krevde oppfølging.

Hun er helt fantastisk. Tar seg tid. Du føler aldri at du blir hastet ut av kontoret der nei.
Hun er varm, omtenksom, faglig dyktig. Henviser videre ved behov. Åpen for dialog om veien videre. Svarer kjapt ved forespørsler.
Vi skulle gjerne tatt henne med østover!

Legekontoret i seg selv er svært velfungerende. Enkelt å få time, mulighet for bestilling digitalt. Kort ventetid på telefonen og de som sitter i front (sekretærene) er særdeles hyggelige. Her har andre fastlegekontor MYE å lære!

Håper de tar godt vare på Vigdis så hun ikke blir utbrent- hun er svært pliktoppfyllende. De som får Vigdis er svært heldige. Å ha en så dyktig fastlege når man får behov for helsehjelp er ikke alle forunt dessverre.

Dyktig og tillitsfull

Lege: Thomas Omdal Skrevet

Omdal var en helt fantastisk fastlege for meg i den tiden jeg bodde i Berge. Han tok meg alltid på alvor og hadde god oppfølging i etterkant. Han er en dyktig lege som ser hele mennesket, og jeg vil virkelig anbefale han som fastlege!

Hyggelig og presis, men meget restriktiv

Lege: Thomas Omdal Skrevet

Jeg har hatt han som lege i flere år. Han er hyggelig, imøtekommende og virker omsorgsfull. Jeg har sjeldent måttet vente lenge når jeg har time.

Men uansett hva årsaken til timen er så er alltid svaret "Vent og se det an." Han vil i hvert fall ikke gi antibiotika, for å se om det kan hjelpe, uansett plage.

Det er klart leger skal være restriktiv på enkelte ting og ikke dele ut medisiner i "hytt og pine", men det får da være måter på. Jeg har sjelden fått nødvendig behandling etter en time, jeg må heller "vente og se" i noen uker/mnd og så komme tilbake, før han til slutt henviser videre, eller skriver ut resept. Når da ventetid hos spesialist i tillegg er 4 mnd så blir man jo fort litt lei, og resultatet blir at jeg heller går privat.

(Dette er snakk om reelle plager som jeg nå har fått påvist og får/har fått behandling for. Så det er ikke snakk om diffuse plager som ikke går an å finne ut av).

Når jeg venter på testresultater må jeg også purre på de, det er ingenting som går automatisk.

Jeg hadde byttet fastlege om det fantes ledige i byen.

Flott fastlege!

Lege: Vigdis Larsen Øvre-Eide Skrevet

Veldig fornøyd med Vigdis som min fastlege. Lytter og tar seg tid. Må dessverre bytte grunnet flytting, ellers hadde jeg gjerne fortsatt her.

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Tonje Gjesdahl Heggren Skrevet

Perfekt balanse med empatien. Tonje lytter, viser forståelse og handlekraft. Kan trygt anbefales etter mange mange år som min fastlege.
Lite minus for ventetid for "vanlige ting", men når ting er alvorlig så stiller hun opp, uansett tidspunkt på dag/kveld/helg. Og når man er inne til time hos henne, så er hun flink til å ta seg den tiden som trengs.
Kontordamene i resepsjonen er også svært hyggelige og flinke.