Os Allmennpraksis DA

Tlf: 56 57 01 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Os Allmennpraksis DA

Ubehagelig!

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Det har vert mye utskiftinger de siste årene for denne praksisen. Både positive og negative. Desverre skriver Bendiksen seg inn i rekken ved de heller negative og mest ubehagelige legebesøkene jeg har opplevd. Jeg har gått mye til legen for forskjellige ting og det har krevd en del oppfølging. Men det er ikke her problemet mitt med denne legen ligger. Han leser jornalen min fra spesialister og jeg oppfatter det dit henn at han er oppdatert på saken når jeg kommer. Jeg oppfatter likevel ikke at han HØRER når jeg snakker og hva som kommer ned på papiret er ikke alltid noe jeg kjenner meg igjen i. Han virker til tider distrahert og oppleves arrogant. Han har gjentatte ganger kommet med kommentarer på meg personlig. Han gjør hele opplevelsen av å gå til legen ubehagelig og det gjør at jeg i ettertid gruer meg for å ta kontakt. Han tåler dårlig å bli irettesatt. Han kunne holdt seg for god for kommenteringen og respektert pasientene sine i større grad.

Kunnskapsrik lege

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Denne fastlegepraksisen har hatt mange leger siste årene. Jeg slet med betent hofte, mye smerter, lite søvn, kunne ikke gå¨i trapper eller motbakker. Men så kom Bendiksen, lyttet og konkluderte, gav meg ny medisin, og utrolig...smertefri, sover, springer trappene på jobben (4.etg)...håper han blir lenge i praksisen :-)

Trygg - anbefales virkelig!

Lege: Lars Emil Aga Haugom Skrevet

Dr. Haugom tar seg god tid til deg som pasient og ser hele bildet. Han fremstår faglig dyktig og har i tillegg den mellom-menneskelige faktoren. Man får inntrykk av at han lytter og genuint bryr seg om pasientene.
Han kan bli bedre på å holde tiden, man må gjerne vente litt for å komme til - men ventingen er verdt det!!
Dr. Haugom har hjulpet meg med mye! Han er stødig på småkirurgi og navigerer trygt i NAV systemet og svangerskapsomsorg.

Anbefales!

Dyktig, anbefales!

Lege: Lars Emil Aga Haugom Skrevet

Svarer raskt på forespørsler, litt ventetid på time, men når man først kommer til er det veldig bra.
Anbefales!

Vanskelig kommunikasjon

Vanskelig kommunikasjon.
Virker noe utålmodig og ikke så interessert i det jeg vil fortelle. Får lett følelsen av at jeg tar opp tiden unødvendig.

Skuffende

Lege: Lars Emil Aga Haugom Skrevet

Legen viser Ingen interesse for pasienten .
Vanskelig å kommuniserer med.
Blir ikke sett eller hørt .

Anbefales ikke!!

Lege: Lars Emil Aga Haugom Skrevet

Det er synd når en lege mangler evnen til å lytte til pasientene sine. Gav et bra førsteinntrykk, men viser seg etterhvert å være kort, avvisende og mangler evnen til å lytte. Virker lite interessert i meg som pasient,og jeg sitter igjen med følelsen av at jeg helst burde holdt meg hjemme.

Ikke fornøyd

Lege: Lars Emil Aga Haugom Skrevet

Jeg følte meg ikke sett eller hørt på en god måte. Opplevde ikke at han lyttet til meg.
Jeg personlig ville i hvertfall aldri anbefale noen som er litt følsomme å velge han som fastlege.

Guds gave til pasienten.

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Var litt uheldig med en infeksjon i ett operasjonsår. Med min flaks var det påske,så det var kun ett alternativ...legevakten. Fikk påvist infeksjon og sårskift. Reiste fra legevakten med antibiotika. Måtte gå på sårskift hele påsken. Formen ble ikke bedre,Feberen var ett faktum. Heldigvis ble det hverdag og fastlegen var på jobb igjen. Han så på såret,fant ny antibiotika kur og kontroll etter 2 dager. Dagen etter rant det betennelse ut såret. Blant 100 om ikke 1000 forskjellige antibiotika kurer traff han på første! Har vært på sårskift og blodprøve kontroll hver dag,og nå går det rett vei. Våken og dyktig lege,som heldigvis vil jobbe i denne lille bygden vår. Har snakket med flere andre som er pasienter hos han,alle er like fornøyd. Så bygde sladderen omtaler han som en dyktig lege,som faktisk får pasientene frisk. Jeg bytter ikke min fastlege bort ,med noen annen lege.

Meget profesjonell og flink lege.

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Han lytter og gir klare og forståelige beskjeder etter undersøkelsene.
Henviser der han er usikker og gir skriftlige tilbakemeldinger på prøver.
Det er godt å ha en lege som man stoler på når plagene og årene blir mange.

Dessverre!

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Etter 4 år med mye utskiftning av praksisen Jørn J Bendiksen nå denne, og ble han automatisk vår fastlege. Har ikke fått muligheten til å virkelig forstå med på denne legen. Hatt 2 veldig dårlige opplevelser. Fyllt med mye arroganse og delvis ansvarsfraskrivelse som lege. (Hippocratus Oath).
Han sitter muligens på veldig mye kunnskap, men kommunikasjonsevnen, og det å være løsningsorientert og menneskelig er ikke tilstede dessverre.
Prøvde gi han en sjanse og få et forhold til han som fastlege, men det gikk dessverre ikke
Har nå fått plass hos legen som hadde praksisen før han et annet sted, en lege som kjenner meg og kan historien min. Der føler jeg meg mer trygg og ivaretatt, selv om det blir litt lenger reisevei. Håper han som oss alle andre, får muligheten til å utvikle seg menneskelig hvis han skal forbli i denne stillingen. Hvis ikke bør han nok vurdere sin stilling som fastlege som skal "omfavne" alle typer mennesker, problemstillinger og sykdomner/plager. Os er et lite sted dessverre og heldigvis, man kan ikke gjemme seg som på et større sykehus eller i en by.

en bedreviter, og ikke tilstede

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Har hatt noen leger oppigjennom, ettersom jeg har studert og flyttet.

Dette er første gang jeg har møtt en lege som behandlet meg som en gjenstand fremfor å behandle meg som ett medmenneske.

jeg har valgt å finne meg en ny fastlege annet sted. Anbefaler ikke Bendiksen til andre.

Min vurdering er at Bendiksen ikke skulle vært i legeyrket.

Om legen min.

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Du er den beste legen jeg kunne møtt nå. Veldig reflektert,profesjonell og kompetent. Takk for omsorg, innlevelse, forståelse og handlekraft. Jeg har følt meg veldig godt ivaretatt.

Dyktig lege

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Har hatt min første time hos den nye fastlegen og sitter igjen med et veldig godt inntrykk.
En behagelig person som er lett å forholde seg til, lytter, har masse erfaring og skaper en trygghet.

Dette er en fastlege jeg håper er kommet for å bli.

Min dyktige fastlege

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Jørn J. Bendiksen er min fantastiske fastlege. Etter mange år med kroniske smerter og stadig nye fastleger (6 leger på ca 6 år) var jeg klar for å gi opp. Store problemer med å gå opp trappene, flytte meg fra stue til kjøkken og i utemiljø. Alle bevegelser ble vurdert og rasjonalisert. Vanskelige søvnløse netter med smerter. Helt til JJB ble min nye fastlege. 10 minutter inn i min første konsultasjon stilte han min diagnose. Etter 8 måneder med medisiner er jeg nå 90% smertefri, løper i trapper og sover om natten. Nå er det nedtrapping og etter to måneder avsluttes behandlingen.

En dyktig lege for oss som stoler på hans kunnskaper. Tre stikkord på tampen: kunnskapsrik, lyttende og direkte. Håper du blir på Os.

Fornøyd pasient

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Høflig og dyktig lege som lytter til pasienten. Tar ting seriøst, samarbeider og gjør det beste for pasienten.
Føler meg ivaretatt på alle punkt.

Endelig

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Ja endelig etter så mange år med ymse fastleger sitter jeg her nå og kan nesten ikke tro at det er mulig. Kom til Jørn Bendiksen med forventninger og kropp som var helt på bunn... her ble jeg møtt med forståelse og innsikt som jeg ikke har opplevd før. Hele livet og tro på legestanden er fullstendig endret.. tusen takk for fantastisk behandling.

Ufin og "jeg er best typen"

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Å få ny lege er jeg åpen for og alle skal få en sjangse men en har også lov å være skeptisk til en behandling med piller som en aldrig har brukt. Dette likte ikke min lege for jeg ville vite bivirkningen. Når en lege sier til meg: følger ikke du mitt REGIME så har du kastet bort tiden min for jeg har mange pasienter som trenger hjelp. Han var så ufin i språket. Måten han snakket til meg på var så hardt og ja som om vi var i militæret. Han sa at denne behandlingen kom jeg ikke til å fullfør og dette visste han for jeg ville lese bivirkningene selv om han hadde sagt 2 av de. Sa jeg ville forsøke og igjen sa han at dette kom ikke jeg til å klare. Da jeg gikk sa jeg: vel, tusen takk og hadet, han svart ikke bare snudde seg med ryggen til meg.
HAR ALLEREDE SKIFTET LEGE

Dyktig lege med humor

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Gjett om jeg var spent på møtet med min nye fastlege etter alle kommentarene her. Jeg valgte Bendiksen nettopp på grunn av disse, for jeg var overbevist om at han kanskje har en humor ikke alle forstår og som kan treffe veldig feil hos enkelte mennesker. Og jammen hadde jeg rett! Han er en morsom og tillitsvekkende lege som virker trygg på det han driver med. Tommel opp!

Utilgjengelig og noe ufin

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Mitt første og eneste møte med han var på svangerskapskontroll da æ fikk gjennomgå fordi æ ikke har brukt diverse tilskudd som f.eks folat.
Ungen kunne få skev ryggrad (om jeg ikke husker feil), og ble fortalt at det var kjempe dumt av meg og æ fikk inderlig håpe at det ikke va skjedd. Men nu va det for sent å gjøre noe med det uansett fordi æ va i andre trimester så æ måtte bare håpe på det beste.
Å der va flere andre ting som sjokkerte mæ med måten han snakka til et annet voksent menneske.
Har i ettertid ikke møtt han fordi han ikke e der. Og det har æ for øvrig vært glad for. Syntes han var veldig ufin, men som han sa så hadde han ikke drukket kaffe enda.