Bjølsen Legesenter

Bentsebrugata 29A 0469 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Bjølsen Legesenter

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Svein Erik Karlseng Skrevet

Dr. Karlseng er en utrolig flink og real lege. Han hører etter på problemer, og jeg stoler på hans kompetanse. Man får fort time, og jeg er alltid trygg på at han tar riktig avgjørelser.

Dyktigste fastlegen jeg har hatt

Lege: Svein Erik Karlseng Skrevet

Jeg har hatt Karlseng som fastlege i flere år og er strålende fornøyd med ham. Virker meget kompetent, interessert, er tydelig i sine råd og henviser videre når han føler det er behov.

Helsesekretæren på Sagene ring legekontor er alltid hyggelig og behjelpelig, og svarer alltid svært raskt på telefon. Ventetiden har alltid vært kort.

Uengasjert

Lege: Svein Erik Karlseng Skrevet

Jeg har hatt Karlseng som fastlege i mange år, og har alltid følt at han nærmest ville jage meg ut igjen så fort jeg kom inn døren. Ofte har dette vært helt greit, mens andre ganger har jeg opplevd det som stressende og ubehagelig.

Likevel har han vært en grei fastlege med kort ventetid, så jeg har derfor fortsatt å gå til han. I det siste har jeg imidlertid begynt å få følelsen av at han ikke tar meg seriøst. Kanskje kommer dette av at jeg tidligere som regel har kommet med mindre "hverdagslige" problemer som ikke trenger særlig lang utredning.

De siste gangene jeg har vært der har jeg opplevd å bli avfeid og mistenkeliggjort før han i det hele tatt har spurt om noen av symptomene mine. Dette oppleves som svært ubehagelig. Generelt sitter jeg igjen med et inntrykk av at han er uengasjert og tar seg for dårlig tid til å virkelig lytte til problemene mine så vi kan finne en løsning som faktisk fungerer.

Uengasjert og alltid dårlig tid

Lege: Svein Erik Karlseng Skrevet

Etter noen år med Karlseng som fastlege har jeg bestemt meg for å bytte. Jeg hadde et greit inntrykk av han i starten og syntes han var rask og effektiv, men etter hvert la jeg merke til at han var lite interessert i å hjelpe meg med problemene mine og at han begynte å få en frekk og arrogant holdning. Kanskje han er stresset fordi han nå er den eneste legen på Sagene ring legekontor? Evt pga covid-19 pandemien?

Jeg følte at jeg ble jaget ut like fort som jeg kom inn døren og følte det ble lite rom til å snakke om hvordan jeg faktisk har det. Jeg tviler også noe på kunnskapsnivået og kompetansen til denne legen da han henviser meg videre til spesialister for små inngrep som en fastlege egentlig bør kunne. Eks: fjerne p-stav, vanlig gyn-undersøkelse, drenere små hud-abscesser, opp-nedtrapping av medisiner osv.

Når jeg har kommet til han med plager som gjør vondt så har han ikke en gang gjort en undersøkelse av stedet på kroppen som gjør vondt. Jeg har derfor følt det nødvendig å dra på legevakten eller til privat lege for å få behandling. Etter siste gangen dette skjedde så bestemte jeg meg for at nok er nok, så byttet jeg fastlege.

Noen fordeler med å ha Karlseng som fastlege er at du får raskt time og ofte henvisning videre til spesialister. Du trenger heller ikke vente lenge på venterommet før det er din tur. Det negative er at du får en legetime som varer under 2 minutter og uten en ordentlig undersøkelse, samt uten behandling/hjelp som kanskje kunne hjulpet deg der og da. Istedenfor må man da vente flere uker til flere måneder for å komme til en spesialist. Jeg jobber selv i helsevesenet og vet at det er svært varierende hva en fastlege kan hjelpe pasientene sine med og ikke.

Et tips til alle: før du bestemmer deg for å bytte fastlege så ring til legekontoret for å spørre om fastlegen du ønsker å bytte til har kompetanse til å utføre div undersøkelser/inngrep som du trenger for din helse.

Ønsker du en fastlege som er raskest mulig så kan kanskje Karlseng være fin for deg. Ønsker du en fastlege som faktisk lytter til hvordan du har det, tar seg tid og er genuint interessert i å hjelpe deg, så styr unna!

Uengasjert

Lege: Svein Erik Karlseng Skrevet

Jeg har vært hos Karlseng kun som pårørende. Han var frekk, uengasjert og ganske uhøflig. Han så og henvendte seg kun til meg og ikke til pasienten sin. Han hadde fryktelig dårlig tid og vi satt igjen med en følelse av at vår henvendelse ikke var interessant nok.