Svolvær Legesenter

Kong Øysteins Gt 7 8300 Svolvær

Siste vurderinger av behandlere ved Svolvær Legesenter

Lite empati og mangel på respekt for meg som pasient

Lege: Magnhild Oftedal Emilsen Skrevet

Jeg har vært gjennom en tøff tid både på grunn av akutt, alvorlig sykdom og store psykiske belastninger og føler meg totalt sviktet av fastlegen min.
Jeg har mye smerter men føler meg som en pillemisbruker når jeg ber om hjelp til å håndtere smertene - selv om legen selv kommenterer at jeg bruker lite smertestillende. I en krevende livssituasjon føler jeg at legen avviser meg og slett ikke viser forståelse eller velvilje. Hun blir rett og slett en ekstra belastning og jeg føler meg både ydmyket og overlatt til meg selv når jeg virkelig trenger hjelp. Denne legen bidrar til å forverre helsen min og fungerer slett ikke som støtte eller samarbeidspartner for bedring.

Fantastisk lege

Lege: Magnhild Oftedal Emilsen Skrevet

Faglig dyktig, empatisk og ser deg som helhet. Kan virke stresset når man kommer inn, men tar seg tid til deg, henviser videre om nødvendig og følger opp. Er nylig flyttet fra Vågan og skulle gjerne hatt henne "med på lasset".

Medmenneske og kunnskapsrik.

Lege: Magnus Struckmeyer Skrevet

Bytter ikke fastlege så lenge han er tilgjengelig!
Han lytter, spør og viser meg den oppmerksomhet en lege skal.
Viser at han ønsker hjelpe!
Har vært hos andre når han ikke er tilgjengelig. Men nå ber jeg om å få bare han. Da får jeg hjelpen jeg trenger! Og jeg gruer meg ikke til å måtte innom legen legern heller 😊

Trygg og rolig lege

Lege: Trygve Bjørgaas Skrevet

Bjørgaas tar seg tid til å lytte og stille spørsmål. Han tar meg på alvor og følger opp det han skal. Har aldri opplevd noe ubehag eller blitt avfeid. Flink, grundig, rolig og tålmodig. Har hatt han som fastlege i 14 år og har aldri vurdert å bytte.

Lyttende og ivaretar deg som pasient

Lege: Magnhild Oftedal Emilsen Skrevet

En lege som ser på pasienten helhetlig, og man skjønner hun har både kunnskap og medmenneskelighet. Møter pasienter på en hygglig måte, og man føler seg ivaretatt
Det eneste minuset er at hun er en del borte i forbindelse med andre oppgaver, og det kan være vanskelig å få timer. Blir en del vikarleger som må overta, og da føler jeg ikke at kontinuiteten blir den samme