Legene i andre DA

Nygårdsgaten 4 5015 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Legene i andre DA

Nedlatende lege

Lege: Tore Reymert Stakkevold Skrevet

Jeg hadde Stakkevold som fastlege i ca 1 måned og var der 2 ganger, begge gangene pga en aktiv infeksjon. Har en kronisk lidelse som jeg er operert for, men er ennå ikke blitt bra av lidelsen.
Selv om det i notat fra kirurg står jeg at skal ha antibiotika hver gang jeg har denne infeksjonen nektet han å skrive ut antibiotika. Han nektet også å henvise meg til CT-bilder, noe kirurgen hadde skrevet måtte gjøres ved akutt infeksjon. Jeg spurte om han kunne gi meg noe annet som kunne hjelpe på infeksjonen, men han sa rett ut at han nektet å gi meg resept på noe som helst.
Eneste han gjorde var å sykmelde meg i til sammen 2 uker.
Henviste meg til privatspesialist og sa at denne kunne få lov til å fortelle meg hvor idiotisk det var med antibiotika. Han svarte meg også direkte frekt og nedlatende på spørsmål.

Jeg fikk raskt time hos spesialist, og jeg hadde da gått med en kraftig infeksjon i over 2 uker. Måtte settes på kraftig antibiotikakur og var frisk i løpet av noen dager.

Er sjokkert over dr. Stakkevold sine holdninger til antibiotika samt til å følge opp pålegg fra kirurg om antibiotika og henvisning til CT.
Virker som om han har dårlig kunnskap om min lidelse og sitter og leser direkte fra læreboken om tilstanden. Følger nasjonale retningslinjer for antibiotikabruk slavisk, men han evner ikke å se at i noen tilfeller (som mitt) så blir situasjonen forverret om jeg ikke får nødvendig behandling.

Av positivt må nevnes at begge gangene jeg var der fikk jeg time på dagen. Fikk raskt svar på telefonen. Kontorpersonalet var veldig imøtekommende og hyggelige.

Blir ikke hørt

Lege: Tore Reymert Stakkevold Skrevet

Har hatt denne legen i ett år. Har hatt depresjon i flere år og da jeg ble gravid og jeg luftet bekymringer rundt dette avfeide han meg fullstendig. Fikk null oppfølging da han ba meg brått slutte med antidepressiva. Føler meg oversett og mistenkeliggjort. Helt umulig å få tak i på telefon, må vente i minst 35 min. Glemmer å gi svar på blodprøver. Blir ikke hørt og trodd med problemer, spesielt ekkelt under et svangerskap.

Verste jeg har vært med på

Lege: Tore Reymert Stakkevold Skrevet

Jeg ønsket en ny fastlege som kunne se meg som person. En som kanskje forstod og kunne hjelpe. (Har ME) Legen tok meg ikke seriøst, var frekk og sur. Sendte meg ut gråtende.

Flink lege

Lege: Tore Reymert Stakkevold Skrevet

Har kun positive opplevelser med denne legen. Jeg har alltid fått raskt time, og han gjør en grundig jobb. Veldig ordentlig lege. Kan absolutt anbefale han!

God lege, lang telefonkø men raskt time

Lege: Tore Reymert Stakkevold Skrevet

Dyktig ung lege, men veldig etter boken lege.
Ingenting å utsette på han, fornøyd med han som fastlege.
Er en del ventetid (kan være opptil 20 min) på å komme gjennom på telefon, men betjeningen er veldig behjelpelig når man først kommer frem.
Får fort time, gjerne samme dag eller dagen etter dog.
Ikke alt for lang ventetid på venterommet, maks 20 min.