Ensjø Legesenter

Ensjøveien 22 0661 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Ensjø Legesenter

Flink og god

Lege: Svein Erling Hamnes Aaberge Skrevet

Svein S Aaberget er min fastlege gjennom mange år. Lyttende, empatisk, respektfull, samtidig som han er dyktig. Han er ikke redd for å sende deg videre til spesialister til videre utredning om det er nødvendig. Er ikke slepphendt på medisiner/sykemeldinger. Han bruker god tid på pasientene. Dette gjør at det ofte er litt lang ventetid, men etter noen timeavtaler har man lært seg dette, og tar med seg en god bok el.annet tidsfordriv når man skal til fastlegen. Eneste jeg har å utsette på dette legekontoret er forværelset. Der kan du risikere å møte uvitenhet, skepsis, stress og uvelkommenhet. Men jeg lar ikke dette gå ut over min anmeldelse da jeg er superfornøyd med min lege, som tross alt er den viktigste i denne sammenheng.

Fantastisk fin lege

Lege: Helga Hamnes Aaberge Skrevet

Jeg er lei for å måtte bytte lege. Helga Hamnes Aaberge har vært svært forståelsesfull og dyktig. Hun har vært til god hjelp. Jeg har opplevd å måtte vente litt. Man må ofte det når legen tar seg tid til pasienter hvis det trengs noe ekstra, så jeg synes ikke det trekker ned.

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Helga Hamnes Aaberge Skrevet

Tar deg på alvor, lytter til hva du mener og syns... er ikke på noen måte overkjørende. Veldig fornøyd!

God pasientomsorg

Lege: Svein Erling Hamnes Aaberge Skrevet

Svein Aaberge er en svært dyktig fastlege. Hyggelig, tillitsvekkende og informativ. Han har vært min fastlege i 8 år, og jeg føler meg alltid godt ivaretatt når jeg kommer til han. Eneste minus er at han ofte er litt forsinket utover dagen, men det er fordi han gir pasientene sine mer tid enn 15 min når det trengs.

Følger opp, men litt knapt med tid og elendig forværelse

Lege: Svein Erling Hamnes Aaberge Skrevet

Jeg hadde Svein som fastlege i ca 12 mnd før jeg byttet igjen. Førsteinntrykket av Ensjø legesenter var dårlig. Jeg var nedslitt pga sykdom i familien og hadde nettopp fått epilepsidiagnose. Jeg hadde bestilt første time hos Svein, men da jeg møtte opp sa damen i forværelset at timen var utsatt fordi Svein satt fast i Tyskland. Greit nok, men hun hadde ikke gitt beskjed til meg fordi hun "ikke fant telefonnummeret mitt på Gule sider". Lite tillitsvekkedne, ettersom jeg bestilte timen på SMS.

Ved neste time ventet jeg nesten 1 time etter avtalt time før jeg slapp inn til Svein. Jeg er ikke typen til å koseprate, men det hadde vært greit med en kort introduksjonssamtale når faren din er nær døden av kreft og du nettopp har fått beskjed om at du har epilepsi. Men neida, besøket var over på 15 minutter, med utfylt 2 ukers sykemelding og resept på epilepsimedisin. Jeg fikk det jeg skulle ha, men ikke noe mer.

Ved neste besøk ventet jeg også i nesten 45 minutter etter avtalt tid. Denne gangen kunne ikke alt gjøres i løpet av timen, og Svein var rask med å ringe opp i etterkant. Veldig fint. Forværelset har også et ok SMS bestillingssystem, men du får aldri time mer kortere enn 1-2 uker etter at du ringer med mindre det er helt akutt.

Alt i alt opplevde jeg Svein og Ensjø Legesenter som et minimumstilbud der du får det du må ha men ikke noe mer.