Brukernes vurderinger
Om vurderingeneSiste vurderinger av behandlere ved Åsvang Legekontor
Trygg og lyttende
Lege: Unni Britt Velle Sørli SkrevetFøler meg ivaretatt. Hun gir meg gode råd, hører på meg og tar seg tid. God oppfølging. Veldig fornøyd. Anbefales
Dårlig opplevelse
Lege: Unni Britt Velle Sørli SkrevetOvenfra og ned holdning. Ikke lyttende og jeg opplevde manglende innlevelse og forståelse. Hun tok seg minimalt med tid og jeg forlot legekontoret uten den helsehjelpen jeg trengte. Jeg fikk ingenting ut av timen og var så heldig å få byttet fastlege og slapp å komme tilbake til henne.
Trygg og kunnskapsrik
Lege: Unni Britt Velle Sørli SkrevetSynes denne legen får ufortjent mye negative tilbakemeldinger her. Jeg opplever henne som positiv og hun gir den hjelpen som forventes av en fastlege. Hun er direkte og gjør det som trengs, synes folk må tåle direkte ærlige mennesker.
Ubehagelig
Lege: Unni Britt Velle Sørli SkrevetEgentlig lette jeg etter et sted å skrive direkte til legekontoret men dette er noe umulig å finne, derfor blir klagen skrevet her.
Min første time ba jeg om informasjon om mine medisinske muligheter angående abort, grunnet uventet graviditet. Fremfor å legge frem mine muligheter ga hun sin personlig mening som var direkte og upassende. Jeg som pasient var sårbar og ikke i en en posisjon til å argumentere imot. Dette var veldig ubehagelig å bli møtt med fra en fastlege som skal være nøytral og gi medisinske råd og ikke minst være et trygt sted å dra. Jeg ble satt opp til en til time uka etter og turte ikke si noe da jeg var så satt ut av situasjonen, denne var jeg inne på pasientsky for å prøve å avlyse men det gikk aldri gjennom, og slik andre skriver er det så og si umulig å få tak i legen sin. To uker senere får jeg inkassovarsel for timen. (en time som i utgangspunktet ville vært gratis) Jeg måtte gå privat for å finne et trygt sted å prate om utfordringene mine, veldig dumt at en skal måtte gå privat fremfor sin egen fastlege.
Trygg og kunnskapsrik. Rolig og empatisk
Lege: May Berit Barli SkrevetDr. Barli har vært legen min i mange år. Jeg er kvinne over 70 år, arbeidende pensnjonist. Hun er interessert i å lytte, ser på meg i stedet det å bare se på skjermen og/eller skrive på pc. Jeg melder mine plager, vi prioriterer hva er det som haster mest. Det er begrenset konsultasjonstid, noe som alle leger har og alle pasienter vet om. Vi drøfter kort og presis de som gjelder med en løsnings orientert tilnærming. Jeg har blitt mer bevisst på og fått bedre innsikt på mine konkrete helse utfordringer, sykdom og helse-problemstillinger i kontakt med henne. Jeg alltid går ut fra henne mer trygg, takknemlig, med håp og glede og så mindre skremt av plagene mine.
Les alle vurderingene
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Tilgangen varer i 24 timer. Kjøpet er en engangsbetaling.
💙 Visste du at Legelisten årlig har over 3 millioner brukere?