Legene Bjørnnes og Walther DA

Geitmyrsveien 45B 0455 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Legene Bjørnnes og Walther DA

Flink lege, elendig resepsjon

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

har hatt Marit Bjørnnes som fastlege i tre år og er veldig fornøyd med henne. Hun er veldig forståelsesfull og en god menneskekjenner. En topp fastlege for meg. Da synes jeg det er så utrolig trist at resepsjonisten drar ned helhetsopplevelsen min såpass mye.

For det første kan jeg vente på at telefonen skal tas i over 20 min. I går ringte jeg jevnlig gjennom hele dagen, har fremdeles ikke kommet gjennom. Og det bare for å avbestille en time jeg ikke trenger allikevel (dette kan ikke gjøres via eportalen, dessverre). Når så telefonen endelig tas, har jeg opplevd å få kjeft av helsesekretær flere ganger og møtt dårlig service når jeg ønsker å stille medisinske spørsmål direkte til legen. Jeg må "krangle meg til" å få gitt beskjeder videre til legen min, selv om jeg hadde en løpende avtale om at dette var slik jeg skulle kontakte legen min i en periode. Så tiden og energien min går på å prøve å overbevise helsesekretæren min om at dette må hun hjelpe meg med. I to av telefonsamtalene har jeg begynt å gråte fordi helsesekretæren har mistenkliggjort meg i en svært sårbar situasjon. Før jul kom sa hun også til meg at jeg kom til å slite med en spesiell tilstand/sykdom "i minst et halvt år". Jeg ble selvsagt fra meg, men ganske oppgitt da det gikk over etter en uke.

Jeg mener at resepsjonen per i dag absolutt ikke holder mål og ødelegger for legene på kontoret. Jeg har venner som har byttet fastlege her pga dette. Trist at man bytter vekk en fastlege en er så fornøyd med fordi resepsjonspersonalet gir deg en så dårlig opplevelse hver gang. Jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan dette kan ha pågått så lenge uten at lederen i bedriften gjør noe med personalet.

Marit Bjørnnes

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

En fantastisk dyktig lege på alle måter.
Tar seg tid, ser og lytter. Tar på alvor og gir et svært godt inntrykk. Barna går også til henne, og hun yter alltid god service.

Den kontoransatte er ikke serviceorientert, men det får man tåle om man vil til den beste legen vi har hatt.

Fantastisk lege

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Marit er en fantastisk lege som ser "deg". Hun er dyktig og grundig. Et varmt menneske.
Men jeg måtte dessverre bytte lege pga følgene:
- Umulig å komme igjen på telefon da det er bare telefon tid noen timer i løpet av dagen.
- Noen dager er det ikke telefontid i der hele tatt.
- Hun sure dama i resepsjonen som nesten ikke vil sette opp time til deg når du er syk.
- Nevte jeg hun sure dama? Hun er frekk, kald og ligge hyggelig. Virker som hun hater jobben sin. Har vært hos hun en del ganger og tatt blodprøver og det er utrolig dårlig stemning inne på rommet.
-jeg blir irritert og dårlig humør når jeg har snakket med hun på telefon og jeg har flere ganger hatt lyst til å si ifra til hun.
-også er Marit forsinka til hver time. Stort sett 1-2 timer ventetid. Har aldri venta mindre. Men hun stresser ikke når du først kommer inn.

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Dr.Bjørnnes er grundig og jeg opplever alltid at hun har tid til meg, og hun har i de periodene jeg har hatt behov for god oppfølgning vært veldig tilgjengelig.

Kan inte få bättre fastlege!!!

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Marit är helt fantastisk. Annledningen till att man ofta får vänta lite är hon bryr sig om var person och deras problem precis lika mycket och det är ingen som går därifrån utan att känna att man fått den hjälp man behöver. Hon ger dig den tid du behöver för att känna dig trygg och slipper oroa dig. Och vad är mer viktigt än det när du har behov för läkarvård? När du går därifrån vet du att hon tänkt igenom minst en eller två gånger vad det är som kan vara fel.
Det är sällan du möter en läkare som ger dig den tiden du behöver och lyssnar. Detta gör att hon helt säkert kommer efter i sitt tidschema och säkert inte ens hinner äta lunch för att hon ska ta hand om just Dig och få dig att känna dig trygg. Efter att ha gått till Marit i över 10 år vet jag att det tar lite tid, men jag vet oxå att hon tar mig på allvar och hon låter mig aldrig gå därifrån utan att vi har en plan på vad det nu än kan tänkas vara.
Har varit hos många andra läkare och där är det in - ut och du går därifrån lika dålig som när du kom och utan något annat än att vänta några dagar och förhoppningsvis mår du bättre. Så är det aldrig hos Marit, hon följer upp och är väldigt noggran. Det känns som det viktigaste för henne är att man som passient känner sig väl bemött, förstådd, tagen på allvar och att man går därifrån med en plan.
Nu har inte jag några allvarliga sjukdommar eller haft behov för att vara hos läkaren så ofta för min egen del. Men jag har 2 barn som ofta är sjuka och Marit har gjort att dom i stort sätt älskar att gå till läkaren.
När jag var gravid gav hon mig dock all stötte i alla lägen och jag vet inte vad jag skulle gjort utan henne.
SÅ tusen tack Marit för att du är den du är. Jag rekommenderar dig till alla jag känner men förstår att listan är lång. Är bara tacksam att jag lyckats få en plats för många år sedan!!!

Däremot är jag helt ening med många som skrivit innan. Det är väldigt svårt att få tag på någon på telefon. Har använt mig av websidan för att boka tider då man i stort sätt aldrig kommer fram på telefon. Och om man har behov att prata med någon på onsdagar, går det inte då telefonen är stängd. Här kunde dom helt säkert förbättra sig.