Legene Bjørnnes & Borna DA

Pilestredet park 7 0176 Oslo
Tlf: 22 99 20 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Legene Bjørnnes & Borna DA

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Marit er en fantastisk lege som ser "deg". Hun er dyktig og grundig. Et varmt menneske.
Men jeg måtte dessverre bytte lege pga følgene:
- Umulig å komme igjen på telefon da det er bare telefon tid noen timer i løpet av dagen.
- Noen dager er det ikke telefontid i der hele tatt.
- Hun sure dama i resepsjonen som nesten ikke vil sette opp time til deg når du er syk.
- Nevte jeg hun sure dama? Hun er frekk, kald og ligge hyggelig. Virker som hun hater jobben sin. Har vært hos hun en del ganger og tatt blodprøver og det er utrolig dårlig stemning inne på rommet.
-jeg blir irritert og dårlig humør når jeg har snakket med hun på telefon og jeg har flere ganger hatt lyst til å si ifra til hun.
-også er Marit forsinka til hver time. Stort sett 1-2 timer ventetid. Har aldri venta mindre. Men hun stresser ikke når du først kommer inn.

Frekk resepsjonist

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Har hatt Eivind Hegge Borna som fastlege siden 2012. Har kun vært hos han en gang fra før, og da var han veldig hyggelig. Den gangen kan jeg ikke huske at det var noe drama rundt resepsjonisten.

Erfaringen min fra i dag (fredag 2017-11-03) er kun med resepsjonisten, ikke med Eivind. Nå hadde jeg vært hjemme fra jobb 3 dager, og var nå hjemme 4. dag. Jeg kan kun bruke egenmelding for 3 dager og jeg trengte dermed sykemelding for dag 4 og evt. utover. Jeg kontaktet dermed Legene Bjørnnes & Borna DA for å få en legetime og muligens en sykemelding.

Mona (resepsjonisten) svarte telefonen, og jeg forklarte situasjonen. Hun sa at det ikke var ledig time og at jeg måtte dra på legevakten. Jeg var ikke så gira på å dra på legevakten, der er det som regel lang kø, og mest sannsynlig sender de meg bare hjem igjen fordi det ikke er kritisk nok. Jeg ba Mona om en time neste uke og sa at det er godt nok for meg om jeg får sykemeldingen da.

Jeg ble overasket da Mona hevdet at det ikke var mulig. Å tilbakeskrive sykemeldinger var ikke lov, de hadde fått streng beskjed fra NAV. Jeg ble litt overasket og forsøkte å forklare at dette er normal praksis. "Nei, det er ikke lov" svarte hun med en avvisende og irritert tone.

Overbevist om at hun tok feil eller missforsto så spesifiserte jeg at jeg kun trengte sykemelding for dag 4 og utover. "Nei, det er ikke lov". Like avvisende og enda tydeligere irritert. Her begynte jeg å bli en blanding av oppgitt og irritert selv.

Da jeg forklarte at Eivind har 1900 (jeg hadde glemt hva fastlegen min het, og før jeg ringte logget jeg inn på minhelse.helsenorge.no for å søke det opp, der sto det på samme side antall pasienter på legens liste) pasienter på listen sin, og at ganske sannsynlig vil det hver dag være noen som tar kontakt med behov for sykemelding. Hva er vanlig praksis for de spurte jeg? Hvor på hun svarte "Du er godt informert" i en tydelig frekk tone.

Herfra og ut er jeg litt usikker på hvordan ordvekslingen gikk, jeg hevet nok stemmen, og Mona hevet stemmen enda mer. Mona forslo at jeg kunne bytte fastlege. Jeg forklarte at jeg var fornøyd med fastlegen, men misfornøyde med resepsjonisten. Etter hvert gikk hun med på at de kunne gi meg sykemelding fra dagen jeg tok kontakt. Jeg fikk time førstkommende tirsdag, med vikaren til Eivind, Berit. Jeg tror jeg avsluttet med å fortelle at jeg synes det er uheldig å feilaktig avvise pasienter på den måten hun nettopp forsøkte å gjøre. Jeg kan ikke huske at hun hadde noen kommentar til dette. Jeg avsluttet bevist ikke med "God helg" (det var fredag), men jeg sa "ha det". Hun svarte "ha det" med en bitter tone, tydelig frustrert over å ha "tapt".

Det virket som om utgangspunktet for denne resepsjonisten er at ingen skal ha time. Det faktum at jeg som pasient må krangle med resepsjonisten for å få en time får meg til å lure på hvorfor Eivind benytter Mona som resepsjonist. Dessverre er det ikke Eivind jeg skal møte på tirsdag, men hans vikar. Jeg skal være tydelig ovenfor vikaren om hvor frekk og uhyggelig Mona var. Dessverre tviler jeg på at vikaren er i posisjon til å gjøre noe med resepsjonisten.

Erfaringen med resepsjonisten Mona var så negativ at jeg gir kun en stjerne på samlet vurdering. På øvrige vurderinger har jeg forsøkt å se bort fra samtalen med resepsjonisten, med unntak av "Annet personale".

Flink lege, lav tilgjengelighet.

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Doktor Borna er en god lege som lytter til pasienten og tar deg på alvor. MEN jeg skulle bli henvist til to separate spesialister, og det ble ikke gjort. Ifølge den til tider usympatiske resepsjonisten var dette gjort, selv om jeg sa jeg hadde vært i kontakt med spesialistene, og at de ikke hadde mottatt noen henvisning. Jeg måtte faktisk ringe 4(!) ganger for at det skulle blir ordnet.

Det er veldig vanskelig å få kontakt med kontoret, da telefontidene er helt ufattelig lite tilpasset noen som faktisk jobber ved siden av å bli syk. Nettsiden fungerer ikke. Det må også sies at resepsjonisten er veldig lite sympatisk, og direkte frekk noen ganger - både på telefon og på legekontoret. Jeg bytter desverre.

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Dr.Bjørnnes er grundig og jeg opplever alltid at hun har tid til meg, og hun har i de periodene jeg har hatt behov for god oppfølgning vært veldig tilgjengelig.

Kan inte få bättre fastlege!!!

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Marit är helt fantastisk. Annledningen till att man ofta får vänta lite är hon bryr sig om var person och deras problem precis lika mycket och det är ingen som går därifrån utan att känna att man fått den hjälp man behöver. Hon ger dig den tid du behöver för att känna dig trygg och slipper oroa dig. Och vad är mer viktigt än det när du har behov för läkarvård? När du går därifrån vet du att hon tänkt igenom minst en eller två gånger vad det är som kan vara fel.
Det är sällan du möter en läkare som ger dig den tiden du behöver och lyssnar. Detta gör att hon helt säkert kommer efter i sitt tidschema och säkert inte ens hinner äta lunch för att hon ska ta hand om just Dig och få dig att känna dig trygg. Efter att ha gått till Marit i över 10 år vet jag att det tar lite tid, men jag vet oxå att hon tar mig på allvar och hon låter mig aldrig gå därifrån utan att vi har en plan på vad det nu än kan tänkas vara.
Har varit hos många andra läkare och där är det in - ut och du går därifrån lika dålig som när du kom och utan något annat än att vänta några dagar och förhoppningsvis mår du bättre. Så är det aldrig hos Marit, hon följer upp och är väldigt noggran. Det känns som det viktigaste för henne är att man som passient känner sig väl bemött, förstådd, tagen på allvar och att man går därifrån med en plan.
Nu har inte jag några allvarliga sjukdommar eller haft behov för att vara hos läkaren så ofta för min egen del. Men jag har 2 barn som ofta är sjuka och Marit har gjort att dom i stort sätt älskar att gå till läkaren.
När jag var gravid gav hon mig dock all stötte i alla lägen och jag vet inte vad jag skulle gjort utan henne.
SÅ tusen tack Marit för att du är den du är. Jag rekommenderar dig till alla jag känner men förstår att listan är lång. Är bara tacksam att jag lyckats få en plats för många år sedan!!!

Däremot är jag helt ening med många som skrivit innan. Det är väldigt svårt att få tag på någon på telefon. Har använt mig av websidan för att boka tider då man i stort sätt aldrig kommer fram på telefon. Och om man har behov att prata med någon på onsdagar, går det inte då telefonen är stängd. Här kunde dom helt säkert förbättra sig.

Beste lege jeg har hatt.

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Jeg har hatt fornøjelsen av Marit som min fastlege en del år nå. Jeg er velsignet med et godt helbred, og har kanskje hatt behov 1-2 ganger pr år, men hver gang er en påmindelse på hvor fornøyd jeg er. Marit fremstår positiv, flink til å lytte, empatifull og frem for alt veldig kompetent. Har forsøkt å flytte min kone også, men Marit er desværre og forståelig nokk en populær lege.

Marit er en topp lege

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Har ingen negative bemerkninger å komme med om henne. Grundig og veldig flink. Resepsjonen ødelegger alt dessverre. Jeg må bytte lege grunnet utilgjengelighet. Veldig trist...egentlig det siste jeg villle at skulle skje, men nå gidder jeg ikke å forsøke og komme gjennom lenger. Edialogsystemet fungerer ikke. Marit er helt super...så dette har ingenting med henne å gjøre.

Svært god fastlege

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Veldig god fastlege, som jeg er superfornøyd med. Men vanskelig å komme gjennom på telefon for å bestille time og ofte litt lang ventetid før man får komme inn.

Elendig service!

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Jeg skriver meg inn i den lange rekken av kunder som har opplevd en svært lite imøtekommende resepsjonist og ventetider på flere uker.
Det er helt åpenbart at dette legekontoret er overbelastet når resepsjonistens hovedoppgave er å sette spørsmål ved hvorvidt man faktisk trenger en time. Og når/hvis man til slutt får audiens hos legen får man en følelse av at klokken tikker.
Legene er sikkert flinke, men ønsker du oppfølging utover en sykemelding ville jeg valgt et annet legekontor.
Det har jeg nå gjort.

Elendig og uprofesjonell praksis.

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Umulig å få tak i og dårlig på oppfølging. Nettsiden virker ikke og tlf tiden er håpløst kort. Gjør deg selv en tjeneste og ikke bruk denne legen.

Flink lege. Dårlig resepsjon.

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Marit virker flink, varm og veldig profesjonell. Hun tok sin tid, å hørte virkelig på meg. Veldig fornøyd med henne.

Det som ødleger hele ærfaringen min er den forferdelige resepsjonen. Umulig å komme igjennom på telefon. Som for eksempel idag, kontoret har to timer med telefontid, har nå prøvd å ringe dit i over 40 minutter, fortsatt ikke noe svar.
Dette med resepsjonen alene får meg til å vurdere om legekontoret er verdt det.

Ok, men ofte vikarer

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Imøtekommende , våken og grundig, men det kan ikke sies om en vikar som foretok en feilhenvisning til ultralyd . Føler noen ganger at jeg blir litt overbehandlet. Henvisning til private klinikker må være kostbart for NAV.

Enkelt tilbud

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Marit er en kjempe hyggelig person som man fort føler som imøtekommende og tillitsfull. Men det er aldri svar og få når man ringer til legekontoret, de som sitter i resepsjonen er aldri hjelpsomme og ofte vanskelig og snakke med. Vanligvis får jeg heller ikke hjelp før nærmere en time etter avtalt tid for legetimen, så man må smøre seg med tålmodighet og regne med at et legebesøk mest sannsynlig tar en god stund her. Dessverre tar de heller ikke blodprøver på stedet, men sender deg videre. Uansett hvor godt man liker legen som person, så er ikke dette et legekontor jeg ville anbefalt videre. Må legge til at selvom resepsjonen er dårlige på og svare, så fungerer online systemet veldig bra og det er ofte ledige timer selv samme uke som når man bestiller!

Vanskelig å få tak i

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Har prøvd å få tak i denne legen ved flere anledninger, men det er ikke lett. Telefontiden er kort, og nettsiden fungerer ikke. Får du bestilt time er du heldig, det har jeg prøvd flere ganger nå uten hell.

Når du endelig kommer frem på telefon blir du møtt av et menneske som virker lei av jobben sin, og som rett og slett er lite hyggelig og veldig lite behjelpelig. Kjempe dårlig service.

Ikke en god opplevelse så langt og jeg har enda ikke møtt legen. Jeg har prøvd å få legetime 4 ganger nå uten hell.

Ting som kan bli bedre:
- Skaff dere fungerende nettside
- Send personalet som tar telefoner på kurs

Fantastisk

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

En lege som virkelig bryr seg om pasientene sine. Han tar seg god tid til å høre på deg og er trygg i faget. Ofte litt forsinket, men veldig verdt ventetiden.

Beste legen jeg har hatt

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Dr. Marit Bjørnnes er alltid imøtekommende, lytter og svarer på alt av spørsmål jeg har. Hun tar seg god tid med hver pasient hun har, så det kan være noe ventetid, men det er verdt det. Hun nøler ikke med å sende henvisninger til spesialister og jeg opplever at hun har en stor interesse i meg som pasient. Føler meg veldig godt tatt vare på av henne. Vil absolutt anbefale henne!

Eneste negative er resepsjonen, men siden legekontoret har fått ePortal så har jeg ikke lengre behov for å kommunisere med dem. I ePortalen kan man få fornying av respeter, sende melding til lege og bestille time.

Fantastisk Lege

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Veldig fornøyd med Marit. Hun er flink til å lytte og tar seg god tid. Hun tar deg på alvor og er alltid blid og hygglig!

Fantastisk lege!

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Utrolig hyggelig og imøtekommende, uansett hvor mange pasienter som venter på time. Tar seg alltid tid, men er også utrolig effektiv. Har hatt litt sløve leger som utelukker mye, men Marit vurderer det som kan vurderes og er ikke redd for å henvise deg til fysioterapeut e.l., sånn det virker mange leger av en eller annen grunn er.

Kan ofte være lang ventetid (hun tar den tiden hun trenger på hver pasient), og å ringe resepsjonen er ofte helt håpløst. Har heldigvis e-portal, hvor man kan bestille og avbestille timer som man vil, sende melding direkte til legen og fornye resepter!

Så bortsett fra resepsjonen, veldig anbefalt lege! Etter sløve leger setter jeg virkelig pris på en som gjør jobben sin så strålende og jordnært som Marit.

Alt tar tid

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Har kun hatt mulighet til å møte Marit en gang siden jeg byttet fastlege i januar. Opplevde henne som svært imøtekommende og vennlig, som gav gode råd og hjelp. Har ingenting å utsette på legene, men resepsjonen har absolutt et stort forbedringspotensiale. Nå drar ikke jeg til legen så veldig ofte, men jeg forventer i det minste å komme igjennom på telefon i løpet av dagen. Når jeg ringer inn (noe som ikke er lett, siden de har begrenset telefontid) så opplever jeg å måtte stå i kø i 20 min når jeg først får svar, men av og til må jeg ringe i flere dager. Damen i resepsjonen tok også prøver da jeg var der sist, og da hørte jeg telefonen ringe uten at noen kunne ta den. Virker som det er sprengt kapasitet der, og det kan hende at det burde ansettes noen som i det minste er tilgjengelig til å ta telefonen. Så meg desverre nødt til å bytte fastlege. Synes det er synd, siden det virker som om legene der er flinke.

Ikke fornøyd

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Har kun hatt negative erfaringer. Ikke verken hyggelig eller imøtekommende, virker som det er et slit for henne å ha pasienter og tillit blir ikke bygget i det hele tatt.
Jeg bytter fastlege så fort som mulig.