Legene Bjørnnes & Borna DA

Tlf: 22 99 20 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Legene Bjørnnes & Borna DA

Marit Bjørnnes

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

En fantastisk dyktig lege på alle måter.
Tar seg tid, ser og lytter. Tar på alvor og gir et svært godt inntrykk. Barna går også til henne, og hun yter alltid god service.

Den kontoransatte er ikke serviceorientert, men det får man tåle om man vil til den beste legen vi har hatt.

Trygg / kunnskapsfult

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Dr Eivind Borna er beste legen i hele verden.
Spesialist øre, nese, hals,
Har også utdannet seg som psykolog!
Snill, hjelpsom, Flink, Alle tiders..

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

Marit er en fantastisk lege som ser "deg". Hun er dyktig og grundig. Et varmt menneske.
Men jeg måtte dessverre bytte lege pga følgene:
- Umulig å komme igjen på telefon da det er bare telefon tid noen timer i løpet av dagen.
- Noen dager er det ikke telefontid i der hele tatt.
- Hun sure dama i resepsjonen som nesten ikke vil sette opp time til deg når du er syk.
- Nevte jeg hun sure dama? Hun er frekk, kald og ligge hyggelig. Virker som hun hater jobben sin. Har vært hos hun en del ganger og tatt blodprøver og det er utrolig dårlig stemning inne på rommet.
-jeg blir irritert og dårlig humør når jeg har snakket med hun på telefon og jeg har flere ganger hatt lyst til å si ifra til hun.
-også er Marit forsinka til hver time. Stort sett 1-2 timer ventetid. Har aldri venta mindre. Men hun stresser ikke når du først kommer inn.

Frekk resepsjonist

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Har hatt Eivind Hegge Borna som fastlege siden 2012. Har kun vært hos han en gang fra før, og da var han veldig hyggelig. Den gangen kan jeg ikke huske at det var noe drama rundt resepsjonisten.

Erfaringen min fra i dag (fredag 2017-11-03) er kun med resepsjonisten, ikke med Eivind. Nå hadde jeg vært hjemme fra jobb 3 dager, og var nå hjemme 4. dag. Jeg kan kun bruke egenmelding for 3 dager og jeg trengte dermed sykemelding for dag 4 og evt. utover. Jeg kontaktet dermed Legene Bjørnnes & Borna DA for å få en legetime og muligens en sykemelding.

Mona (resepsjonisten) svarte telefonen, og jeg forklarte situasjonen. Hun sa at det ikke var ledig time og at jeg måtte dra på legevakten. Jeg var ikke så gira på å dra på legevakten, der er det som regel lang kø, og mest sannsynlig sender de meg bare hjem igjen fordi det ikke er kritisk nok. Jeg ba Mona om en time neste uke og sa at det er godt nok for meg om jeg får sykemeldingen da.

Jeg ble overasket da Mona hevdet at det ikke var mulig. Å tilbakeskrive sykemeldinger var ikke lov, de hadde fått streng beskjed fra NAV. Jeg ble litt overasket og forsøkte å forklare at dette er normal praksis. "Nei, det er ikke lov" svarte hun med en avvisende og irritert tone.

Overbevist om at hun tok feil eller missforsto så spesifiserte jeg at jeg kun trengte sykemelding for dag 4 og utover. "Nei, det er ikke lov". Like avvisende og enda tydeligere irritert. Her begynte jeg å bli en blanding av oppgitt og irritert selv.

Da jeg forklarte at Eivind har 1900 (jeg hadde glemt hva fastlegen min het, og før jeg ringte logget jeg inn på minhelse.helsenorge.no for å søke det opp, der sto det på samme side antall pasienter på legens liste) pasienter på listen sin, og at ganske sannsynlig vil det hver dag være noen som tar kontakt med behov for sykemelding. Hva er vanlig praksis for de spurte jeg? Hvor på hun svarte "Du er godt informert" i en tydelig frekk tone.

Herfra og ut er jeg litt usikker på hvordan ordvekslingen gikk, jeg hevet nok stemmen, og Mona hevet stemmen enda mer. Mona forslo at jeg kunne bytte fastlege. Jeg forklarte at jeg var fornøyd med fastlegen, men misfornøyde med resepsjonisten. Etter hvert gikk hun med på at de kunne gi meg sykemelding fra dagen jeg tok kontakt. Jeg fikk time førstkommende tirsdag, med vikaren til Eivind, Berit. Jeg tror jeg avsluttet med å fortelle at jeg synes det er uheldig å feilaktig avvise pasienter på den måten hun nettopp forsøkte å gjøre. Jeg kan ikke huske at hun hadde noen kommentar til dette. Jeg avsluttet bevist ikke med "God helg" (det var fredag), men jeg sa "ha det". Hun svarte "ha det" med en bitter tone, tydelig frustrert over å ha "tapt".

Det virket som om utgangspunktet for denne resepsjonisten er at ingen skal ha time. Det faktum at jeg som pasient må krangle med resepsjonisten for å få en time får meg til å lure på hvorfor Eivind benytter Mona som resepsjonist. Dessverre er det ikke Eivind jeg skal møte på tirsdag, men hans vikar. Jeg skal være tydelig ovenfor vikaren om hvor frekk og uhyggelig Mona var. Dessverre tviler jeg på at vikaren er i posisjon til å gjøre noe med resepsjonisten.

Erfaringen med resepsjonisten Mona var så negativ at jeg gir kun en stjerne på samlet vurdering. På øvrige vurderinger har jeg forsøkt å se bort fra samtalen med resepsjonisten, med unntak av "Annet personale".

Flink lege, lav tilgjengelighet.

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Doktor Borna er en god lege som lytter til pasienten og tar deg på alvor. MEN jeg skulle bli henvist til to separate spesialister, og det ble ikke gjort. Ifølge den til tider usympatiske resepsjonisten var dette gjort, selv om jeg sa jeg hadde vært i kontakt med spesialistene, og at de ikke hadde mottatt noen henvisning. Jeg måtte faktisk ringe 4(!) ganger for at det skulle blir ordnet.

Det er veldig vanskelig å få kontakt med kontoret, da telefontidene er helt ufattelig lite tilpasset noen som faktisk jobber ved siden av å bli syk. Nettsiden fungerer ikke. Det må også sies at resepsjonisten er veldig lite sympatisk, og direkte frekk noen ganger - både på telefon og på legekontoret. Jeg bytter desverre.