Legene Bjørnnes & Borna DA

Telefonnummer22 99 20 4022 99 20 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Pilestredet park 7 0176 Oslo

Siste vurderinger av Legene Bjørnnes & Borna DA

Flink lege, elendig resepsjon

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

har hatt Marit Bjørnnes som fastlege i tre år og er veldig fornøyd med henne. Hun er veldig forståelsesfull og en god menneskekjenner. En topp fastlege for meg. Da synes jeg det er så utrolig trist at resepsjonisten drar ned helhetsopplevelsen min såpass mye.

For det første kan jeg vente på at telefonen skal tas i over 20 min. I går ringte jeg jevnlig gjennom hele dagen, har fremdeles ikke kommet gjennom. Og det bare for å avbestille en time jeg ikke trenger allikevel (dette kan ikke gjøres via eportalen, dessverre). Når så telefonen endelig tas, har jeg opplevd å få kjeft av helsesekretær flere ganger og møtt dårlig service når jeg ønsker å stille medisinske spørsmål direkte til legen. Jeg må "krangle meg til" å få gitt beskjeder videre til legen min, selv om jeg hadde en løpende avtale om at dette var slik jeg skulle kontakte legen min i en periode. Så tiden og energien min går på å prøve å overbevise helsesekretæren min om at dette må hun hjelpe meg med. I to av telefonsamtalene har jeg begynt å gråte fordi helsesekretæren har mistenkliggjort meg i en svært sårbar situasjon. Før jul kom sa hun også til meg at jeg kom til å slite med en spesiell tilstand/sykdom "i minst et halvt år". Jeg ble selvsagt fra meg, men ganske oppgitt da det gikk over etter en uke.

Jeg mener at resepsjonen per i dag absolutt ikke holder mål og ødelegger for legene på kontoret. Jeg har venner som har byttet fastlege her pga dette. Trist at man bytter vekk en fastlege en er så fornøyd med fordi resepsjonspersonalet gir deg en så dårlig opplevelse hver gang. Jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan dette kan ha pågått så lenge uten at lederen i bedriften gjør noe med personalet.

Svært utilgjengelig

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Prøvd å ringe 5 ganger hver dag de siste tre dagene. Før klokken 11 så sitter man en time i kø før de legger på telefonen. Etter klokken 11 virker det som telefonen deres er skrudd av(?) aldri faktisk klart å avtale time.

Hyggelig lege - Forferdelig resepsjon

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Dr. Borna er antageligvis Norges hyggeliste lege. Første gang jeg var hos ham, la han vekk tastatur og telefon for å ha en samtale og bli bedre kjent med meg. Det som da er synd er at resepsjonen er tidenes dårligste. Telefontiden er helt umulig å forholde seg til. Det tar over en time i telefonkø for å komme gjennom, og når man først kommer gjennom blir man møtt av resepsjonister som er frekke og uhøflige. Man kan bestille time via en e-portal, men den portalen er ikke spesielt brukervennlig. Det er alltid 2-3 uker ventetid på ledig time, og når man først har legetime og møter opp blir man møtt av sure, lite snakkesalige resepsjonister etterfulgt av en ventetid på alt fra 1-3 timer.

Tips til pasienter - Har du tålmodighet til å gjennomgå ventetiden og resepsjonistene, for å møte norges hyggeliste lege - kjør på!

Tips til klinikken - Kutt ned pasientmengden eller øk personale. Send resepsjonister på smilekurs.

Tilgjengelighet = null

Lege: Eivind Hegge Borna Skrevet

Jeg var syk på 4. dagen og trengte å få bestilt en time slik at jeg senere kan få en sykemelding. Jeg slet med diaré, men var ikke så bekymret for selve sykdommen, slikt pleier å gå over. Jeg var mer bekymret for om jeg fikk legetime (tidligere erfraing med resepsjonisten har vist seg at det ikke er en enkel sak).

Det var veldig vanskelig å få time, dvs. jeg klarte det ikke. De svarte ikke på telefon, og jeg fikk ikke opprettet bruker på https://www.besoklegen.no/ ,litt usikker på hvorfor, feilmeldingen var av typen "noe gikk feil".

Ettersom legekontoret er i nærheten bestemte jeg meg for å gå dit og snakke med de. Det satt noen folk på gangen og ventet på å få komme inn til lege. Jeg gikk inn til skranken for å bestille time hos resepsjonisten. Det var ingen resepsjonist der. "Hva gjør jeg nå?" tenkte jeg. Jeg kom frem til at jeg fikk skrive en lapp og legge igjen den, så er det iaf dokumentert at jeg har vært her. Jeg dro ut et ark fra printeren, men fant ingen penn. Jeg gikk ut på gangen for å høre med noen av de som ventet om noen av de hadde en penn. Ute på gangen så jeg Einvid Borna (legen), og han så meg. Han lurte på hva jeg ville, og jeg forklarte at jeg ville bestille en legetime, men at jeg ikke kom gjennom på tlf eller på internett. "Bli med inn til meg", sa han og vinket meg inn på kontoret. Jeg fikk litt dårlig samvittighet ovenfor de som satt og ventet, men jeg fulgte etter han. Inne på kontoret satt det allerede en pasient. Jeg beklaget ovenfor han at jeg forstyrret. Eivind sjekket sine systmer og det viste seg at jeg ikke var registrert med e-post eller telefonnummer, dette var vist et premiss for å kunne bestille time på internett. Jeg ga han e-post og telefonnummer og ble vitne til at han la inn denne informajsonen i systemet sitt. Han skrev så ned på en lapp adressen jeg skulle bruke for å bestille time på internett. Jeg takket og beklaget på nytt til pasienten som jeg hadde forstyrret. Jeg gikk så ut på gangen og forsøkte å bestille time på internett. Det fungerte fremdeles ikke...

Etter litt tid fikk jeg en e-post fra besøklegen.no med topic "Ny Besøklegen.no konto opprettet". Jeg trykket på linken i e-posten og forsøkte å logge inn. Det fungerte ikke.....

Marit Bjørnnes

Lege: Marit Hellandsjø Bjørnnes Skrevet

En fantastisk dyktig lege på alle måter.
Tar seg tid, ser og lytter. Tar på alvor og gir et svært godt inntrykk. Barna går også til henne, og hun yter alltid god service.

Den kontoransatte er ikke serviceorientert, men det får man tåle om man vil til den beste legen vi har hatt.