Ole Bendik Kjellstad

Lovisenberg Legesenter

1999

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Ole Bendik Kjellstad er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ole Bendik Kjellstad

Usympatisk

Han hører ikke på meg som pasient, jeg må be ham sende meg til specialist selv. han har "vær så god neste" holdning. Jeg føler at han er opptatt av hva nav sier om ham enn å ta mine problemer seriøst.

Helt ok

Timebestilling fungerer bra ved bestilling på nett, kan velge tider selv.
Helsesekretærene er flinke til å ta prøver og er hyggelige.
Han er nøye med å ta prøver, og du får de prøvene du ønsker om du er bekymret.
Han har humor, men det er ikke alltid det passer seg.

I løpet av de årene jeg har hatt han til fastlege, synes jeg empati, medfølelse og tilliten har gått ned.

Han kan virke litt kontrollerende ved spørsmål om sykemelding. Og det er vel og bra til tider, men en sitter igjen med dårlig samvittighet selv om det er berettiget sykemelding.
Kan bli bedre på å håndtere kvinnesykdommer og svangerskap.

Føler jeg ikke ble trodd

Kun vært hos ham en gang, og det var en dårlig opplevelse. Han som person hadde en vennlig fremtoning, men trenger å forbedre kommunikasjonen sin med pasienter. Etter å ha fortalt om smerter og låsing i kjeven, stilte han spørsmål som nærmest anklagde meg for å ha spiseforstyrrelser. Ble spurt om "Jeg fikk vondt ved tanken på mat", noen jeg synes var utrolig uprofesjonelt. Følte jeg ble mistrodd.

Han sendte derimot et brev til kjevekirurgisk avdeling på sykehuset samme time, slik at jeg raskt kom på venteliste og fikk time der. Det satt jeg pris på.

Ikke fornøyd!

Jeg er ikke fornøyd med denne fastlegen. Opplever han som lite empatisk, lite engasjert i pasienten og alltid forsinket.

Paternalistisk

Kjellstad opplevde jeg som hyggelig først. Etterhvert opplevde jeg ham som mer og mer kritisk. Han ba meg ta permisjon uten lønn i stedet for å forlenge sykemeldingen. Jeg ba han om å sende søknad om uføretrygd. Det lovet han. I stedet for en legeerklæring sendte etter tre måneder et "timenotat" med delvis feilaktige opplysninger . Selv skaffet jeg meg spesialisterklæringer. Jeg fikk innvilget midlertidig uføretrygd etter en måned.