Schouslegene DA

Trondheimsveien 2, Postboks 4778 Sofienberg 0506 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Schouslegene DA

Tar deg på alvor og lytter aktivt

Lege: Nadia Shaukat Skrevet

Hadde ikke byttet fastlege hvis jeg ikke har flyttet til et helt annet sted i landet.

Nadia har tatt meg og min datters fysiske og psykiske helse på alvor. Hun lytter aktivt og følger opp det vi har tatt opp på tidligere konsultasjoner. Hun kommer med gode råd og behandler det som må behandles.

Som pasient føler jeg meg ivaretatt, sett og hørt. Hun behandler effektivt og går ikke rundt grøten. Samarbeider godt med meg og andre instanser for å gi den beste behandlingen for oss.

Helsesekretæren på legekontoret har også vært til stor hjelp med å passe på datteren min når jeg har tatt prøver og andre nødvendige undersøkelser.

Effektiv og upersonlig

Lege: Nadia Shaukat Skrevet

Jeg har gått til Nadia et par ganger nå. Får følelsen av at hun "jobber etter klokka" og at målet er å få unnagjort "bestillingen" fortest mulig.
Hun spør hvordan det går, men det oppleves mer som en innøvd replikk enn faktisk genuin interesse.
Jeg opplever ikke å få tilstrekkelig med spørsmål for å sikre god nok oppfølging.

Svekket mitt allerede skeptiske forhold til helsevesnet

Lege: Sadia Sultana Kapur Skrevet

Kort fortalt er mitt inntrykk lite interesse i pasienten. Hastverksarbeid for utredninger og henvisninger. Jeg ble henvist til privat klinikk uten statlig avtale som kostet meg over 2000 kr før jeg fant ut av det, som også var sekunder før jeg booket tid for en operasjon som ville kostet med minimum 35 000. Det endte med at jeg selv måtte ta jobben med å finne behandlingssted og be om henvisning dit spesifikt. Kan ikke akkurat si dette inspirerer mye tillitt. Spørsmål om helseproblemer blir svart med tomprat uten faktisk informasjon og beskjed om å gjøre en selvstendig vurdering. Hvordan kan man gjøre en selvstendig vurdering når man ikke får svar på det man lurer på? Dette på toppen av den veldig vanlige følelsen man får av å stresse seg gjennom en fastlege-time fordi legekontoret konstant er overbooket.

Tålmodig kunnskapsrik,viser forståelse

Nadia Shaukat,
Hennes psykiske forståelse at pasienter kan bli frustrerte, og hun har vist stor tålmodighet når pasienter lar sine frustrasjon over at de ikke føler seg hørt av andres leger.
Hun er et meneske bak sin legetittel, og legger seg ikke inn i andres behandlinger, hun tar ikke side,

Forståelse av at når pasienten som alle får seg en knekk og ønsker psykisk medecinering eller psykolog.

Hun er forsiktig med medecinering med denne medecinering, da hun har stor viten om at problemene vil avta me tid,, og velger fysusk at fysisk trening og at mange eldere plages med ensomhet.

Hun vil det besste fo pasienten selv om de ikke forstår der og da.

Jeg møtte Nadia shaukat for mange år siden,da hun ble min nye fastlege, da min forrige lege pensjonerte seg..
Hun innkalte alle de pasienter fhun fikk som sine pas.
innkallese til vurdering og bli kjent med, satt hun som et must. da pedagogiske fra andre leger, la hun til, men ville selv bli kjent med . Jeg kozte meg med den kontakten og respekten hun ga meg fikk meg til å føle meg tygg på..vi hadde konsultasonen langt over tiden. ca 30 min.
.jeg så tlf blinkende røde lys. men hun konsentrerte seg om meg. og hvordan jeg ledet kommunikasjonen helt andre veier. hun reagerte ikke med å vise uinteresse og la meg i box som uviten.
da jeg ikke er som folk flest, og mener, dette er kun min konklusjon at mennesker m lidelser som adhe,, hyopmani er ikke altid vel for medecinering. om pasienten har fungert bra og brukt sin lidelse til kreativitet i arbeid.

men hun holder igjenn heller ting for pasientenes beste vel, da hun vet at det ikke er noe som kan gjøres.

vi har hatt komunikasjonsvikt fra min side, hvor jeg har skyldt på henne.
Hun smiler når vi da etter treffes og vi kommuniseres bra da.og får lagt tilbake min frustrasjon.
men je vet jo i ettertid innerst inne at hun ikke har respektert mine valg,
Når hun vet og er 100% sikke på at pasienten har fått nokk info om behandlinger fra andre spesialister..og legger da til oppmuntring.

Hun har stor forståelse at pas kan få lettere ptsd etter
alvorlige sykdommer som kommer pluttselig og er om liv og død.

fint med en fastlege som er overbærende og tar det ikke personelig da pasienten lar sin frustrasjon gå over henne,,

Jeg vil aldri kunne bytte henne som fastlege,
Hun kjenner meg for godt, og har stor innsikt og respekt at andre har sine meninger og ikke tar det pesonelig.
Imponert over hennes utrolige tålmodighet. hun har viten nokk til at pas trenger tid og mnd/er for å la ting synke og selv analysere.

Hun fortjener ros for at hun har tatt spesial utdannelse etter hennes første 4 år som fastlege.

Jeg savnet henne, og ble usikker da hun virket forandret.
Ba om pedagogiske papirer og følte meg vel litt forlatt, og at hun kansje ikke tok meg på alvor lengere.
Jeg fikk time og fortalte henne om min usikkerhet. men jeg forsto jo henne selv akkurat hvorfor hun virket anderledes.
Jeg opplevde selv for mange år siden at man får kultursjokk etter år lang utenfor europa.

Ønsker du en lege som skriver ut resepter uten å gå i dypet, og la tiden til gode,og tar imot timer for en prat om hva man sliter med.
Hun viser stor forståelse. men hun er jo først og frems en lege med mange strenger å tekke i.

Anbefales på det sterkeste som fastlege, om du trenger innsyn fra alle sider. ikke kun å bruke reseptblokken.

godt gjot av Nadia Shaukat som nå er 46 år og tok over som leder av scauslegene som er i sammarbeid med universitetsykehusene,
og har derfor godt med kontakter med andre spesialister,.

Hun har mye å gjøre, dette har hun klart meget godt.
trenger du kommunikasjon med legen, ringer hun etter arbeidstid fra kl 16.samme dag.

[Navn fjernet av moderator]

da mens jeg pratet med henne, begge selv opplevd
Men det er jo Normalt etter å ha levd og jobbet gratis utenfor europa og ha sett med egne øyne lidelser,

¨

.innenlands og i krigsokkuperte land og andre fattige døende pas som ikke får hjelp.

r

Hun har og godt innsikt i internasjonale lidelser om krigsoffere og land hvor det er ikke så bra med livsbringende medecin,

har hun fulgt til prikke sin lege ed.

Hun ta

Faglig meget dyktig

Lege: Waleed Ben Saleem Skrevet

Vi som familie har hatt Waleed Ben Saleem som fastlege siden 2013. Mor er født i 1976, far er født i 1965, vår sønn er født i 2004 og vår datter er født i 2019. Vår familie har hatt andre leger i denne perioden da Waleed jobbet i Trømsø ett år og han flyttet praksis fra Trøgstad til Oslo. Vi har vært og er så fornøyd med denne legen at vi har alle valgt å reise til Oslo for legetime. Dette sier vel det meste? Han har alltid pasienten i fokus, tar seg tid til å lytte og undersøke. Er det nødvendig, sendes man videre til spesialister. Ingen av oss har hatt noen negative erfaringer på noen som helst måte og denne legen kan anbefales på det varmeste.