Nadia Shaukat

Trondheimsveien 2,Postboks 4778 Sofienberg 0506 Oslo
Tlf: 23 15 61 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Nadia Shaukat er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Nadia Shaukat

Ingen god lege, dessverre.

Kald, distansiert og tidvis frekk. Fortalte henne at jeg opplevde ujevn hjerterytme, hvorpå hun sa hun trodde det var angst - uten å si noe som helst mer. Ingen henvisning, ikke noe videre forklaring i det hele tatt. Desverre ikke fornøyd i det hele tatt!

Ikke fornøyd med oppfølging

Jeg er ikke fornøyd med oppfølgingen jeg har fått i en vanskelig tid. Følte aldri jeg ble lyttet godt til, og gikk som regel ut med flere spørsmål enn svar. Det var en helt grei lege å ha når ting var greit.

100% fornøyd

Jeg syns Nadia Shaukat er en omsorgsfull lege som vil sine pasienter det beste. Jeg flyttet fra Oslo for noen år siden, men jeg har allikevel valgt å beholde Nadia som min fastlege, fordi hun gir meg den hjelpen jeg trenger. Liker også at legekontoret tilbyr fornyelse av resepter gjennom SMS. 100% fornøyd!

Veldig hyggelig og imøtekommende. Tar deg alvorlig.

Lytter til det du sier og tar prøver der det trengs. Tilgjengelig ved krise. Følger deg opp så du kan føle deg trygg.

Måtte bytte!

Har hatt Nadia gjennom 1. Og 2. Trimesteret av svangerskapet mitt. Legen lytter ikke. måtte gjenta meg selv flere ganger. Hun kunne til og med stille meg spørsmål hvor svaret var akkurat det jeg hadde sagt for 2 min siden. Hadde svangerskapsproblemer som jeg følte hun absolutt ikke tok på alvor. Grudde meg alltid til å gå til henne. Gikk alltid ut derfra med en følelse av å ikke bli trudd. Virket som hun manglet mye kunnskap om graviditet. Kald og lite sympatisk lege! Fikk tilslutt byttet og veldig fornøyd nå!

Skikkelig proff lege

Vært fastlegen min i tre år og har fulgt opp på en superproff måte både i forhold til svangerskap, jobbrelaterte helseplager og av mine barn. Har alltid tatt seg nødvendig tid, vært informert og interessert. Har dessverre nylig flyttet og måttet bytte lege, men skulle gjerne hatt henne med på lasset, for hun er super.

Anbefales ikke

Vil ikke anbefale Nadia Shaukat i det hele tatt. Fikk henne oppført som min fastlege da min forrige var utilgjengelig.
Det virker som hun aldri har tid og etter 5 minutter så avslutter hun timen med en beskjed om at nå er timen ferdig. Sitter også igjen med en følelse av å ikke bli trudd på når jeg har hatt timer hos henne og har måttet dra med uforettet sak. hun undersøker ikke, men er veldig opptatt av andre "ting". Noen timer har også endt opp i krangling. Fikk diagnose på at jeg var syk av hennes vikar neste time jeg hadde der. Setter aldri mine ben hos henne en gang til.

Hyggelige mennesker i resepsjonen

Brukket tå

Måtte til Nadia pga at min fastlege ikke var tilgjengelig.
Hadde en brukket tå, som hun bare så på og sa 'Ja.. Den kan jo være brukket den'.
Så sa hun at den burde teipes.. Og å litt på meg før hun 'Ja, jeg kan gå å se om vi har noe å teipe med..'.
Så kom hun tilbake med teip, og så måtte jeg teipe tåen min på egenhånd...
Var inne der i 4 minutter, måtte teipe min egen tå, og det måtte jeg betalt 260 kr for.

Anbefaler ikke

Hun er høflig og fremstår profesjonell, men med er svært kald og mekanisk i kontakten (også når det er snakk om sensitive tema). Monotont stemmeleie hele samtalen.
Hun signaliserer tydelig at hun har dårlig tid, og gjerne vil avslutte timen så raskt så mulig. Jeg gikk fra timen med mange ubesvarte spørsmål og med sikkerhet på at jeg ville bytte fastlege!!

Fraværende

Jeg opplevde at kjæresten min tok livet sitt for 3 år siden, og jeg følte meg svært lite/dårlig møtt av Nadia.
Jeg tok kontakt etter en mnd fordi jeg trengte hjelp, og ønsket meg en henvisning til psykolog for å sortere i kaoset mitt. Hun sa at jeg måtte inn for en samtale, og samtalen ble svært ubehagelig. Vi hadde ingen kjemi, og heller ingen tillit. Hun løste det etter ett par samtaler ved å gi meg dobbel dose sobril OG sovepiller. Ingen psykolog. Jeg hentet aldri ut resepten, for jeg tenkte at jeg skulle løse det annerledes. Jeg oppsøkte selv legevakten, og fikk en flott samtale, og kom inn i DPS systemet derfra. Det burde være helt unødvendig å fikse dette selv i en slik situasjon. Jeg opplevde Nadia som svært uproff, kald og lite løsningsorientert. Jeg har byttet fastlege, og er veldig fornøyd med det.

Anbefales ikke

Nadia var fastlegen min i 3 år og kan dessverre ikke gi henne mine anbefalinger. Problematikk som presenteres for henne utsettes - "vi tar dette neste gang du kommer" er ofte responsen. Visse ting kan selvfølgelig utsettes, men når endring av f.eks medisinering utsettes uke etter uke så kan dette få en temmelig negativ innvirkning på pasientens liv. Føler også at det er mye hun ikke vet og at hun ofte ikke kan svare på spørsmål.

Fraværende

Hun er mye borte pga sykdom, som gjør det vanskelig når man trenger selv lege slik at man selv ikke blir borte. Ingen andre alternativer en ombooke time til når hun kanskje er tilbake.

Fraværende også ila timen, slik at resepter blir feil også må man tilbake til en lege som kanskje er der for å få en veldig basic standard medisin på resept. Sier hun følger opp, noe hun ikke gjør. Det har generelt sett alltid dårlig tid og tar betalt for absolutt alt, selv om det er ting (som å måle blodtrykk) uten at det forklart hvorfor det er nødvendig når man skal få sjekket for uti.

Har også alltid studenter. Ingen problemer i begynnelsen, men kan bli det når fokuset er mer på å lære opp dem (og de gjør alltid masse feil som skaper ubehage som pasient) enn å høre på pasient.

Hvis man trenger å bare ha en fastlege på papiret så er det fint nok med henne, men ikke hvis man faktisk trenger legehjelp.

Nadia er en fantastisk lege som tar seg tid til å lytte og er oppmerksom på deg som person, uten å kaste bort tiden. Hun er den beste legen jeg har hatt og jeg føler meg helt trygg på hennes vurderinger.

Veldig bra!

Har hjulpet og tatt grep med en gang (henvisning til ullevål på dagen, etc). God kommunikasjon. Anbefales!

Dårlig oppfølging og kvalitet på legen, ingen tillit. Legen virker uinteressert i å hjelpe. Føler seg ikke hørt på noe når man kommer dit

Vil ikke anbefale denne legen

Har vært pasient hos henne i 3 år, etter automatisk tildelt ny lege, da min fastlege dessverre avsluttet sin praksis. Men nå orker jeg ikke mer! Har gitt opp å få den hjelpen jeg trenger her og bytter nå til en jeg har blitt anbefalt.

Manglende kunnskaper.

Jeg føler legen lytter og tar meg på alvor, men opplever likevel at behandlingen av selve symptomene er mangelfull, jeg stiller meg derfor tvilende til legens kompetanse.

Dyktig, hyggelig og behagelig person

Nadia er den beste legen jeg har hatt. Hun er dyktig, tar seg alltid god tid, er flink til å lytte, og lett å snakke med. Og hun er ikke belærende.

undersøker ikke fysisk, bare stiler spørsmål

ikke bare spør men undersøk kropen, lyd nøye lungene, se på sårene
ikke vis til pasienten at du er redd for å bli smittet fra ham / henne

Dyktig og ivaretakende

Har hatt Nadia som fastlege i over et år. Hun er dyktig, nøye og profesjonell. Føler meg møtt og ivaretatt av henne- er veldig fornøyd.