Stensparken Medisinske Senter

Thereses gate 35B 0354 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Stensparken Medisinske Senter

Fantastisk dyktig, sympatisk og imøtekommende fastlege

Lege: Steinar Helberg Skrevet

Familien min og jeg har hatt Steinar Helberg som fastlege i snart 20 år. Han har hjulpet meg mye og er fantastisk dyktig. I tillegg er han utrolig sympatisk, imøtekommende, kunnskapsrik og trygg. Han er en god samtalepartner som alltid kommer med gode råd. Går alltid ut fra kontoret med en følelse av å bli forstått og sett. Hos Helberg vil du alltid føle deg ivaretatt!

Omsorgsfulle behandlingen og profesjonaliteten!!!

Lege: Mads Grosen Istre Skrevet

Jeg ønsker å ta meg tid til å uttrykke min takknemlighet for den utmerkede omsorgen og støtten jeg har mottatt som din pasient. Din profesjonalitet og engasjement for mitt velvære har virkelig gjort inntrykk på meg.

Din evne til å forklare komplekse medisinske forhold på en tilgjengelig måte, samt din tålmodighet med mine spørsmål og bekymringer, har gjort hele helseopplevelsen betydelig mer behagelig.

Jeg verdsetter også den effektive oppfølgingen og organiseringen av eventuelle videre tiltak. Det er tydelig at du bryr deg om pasientenes ve og vel.

Takk igjen for din dedikasjon og høye standarder for omsorg. Jeg er heldig som har deg som min fastlege.

Med vennlig hilsen,

Ufyselig og ubehagelig

Lege: Steinar Helberg Skrevet

Jeg var inne på time for råd om prevansjon, bestille oppfølging av kolonisering og
test av kjønnssykdom. Jeg
ble møtt med en fordømmende holdning rundt min tidligere opplevelse av prevansjon hvor han
mente det jeg hadde opplevd ikke var en direkte bivirkning noe jeg vet det var. I tillegg når jeg spurte
om test for kjønnsykdommer for å ivareta min helse ble jeg møtt med frasen " unge dame, nå syne
jeg du skal ta vare på deg selv med bakgrunn i tidligere erfaringer". Dette er en nedlatende holdning
til min intensjon om å være ansvarlig. Han begrunnet dette budskapet med at det er en faglig
anbefaling, men det ble kommunisert med nedlatende og fordømmende holdning over min livsstil
som han ikke har noe informasjon om. Han trakk egne konklusjoner hvor det var tydelig hva han
tenkte om meg, noe som ikke stemmer. Dette er ikke riktig behandling av kvinner som skal ta vare på
sin helse, og som ung jente er det kjempe ubehgaelig å møte denne holdningen fra en eldre mann. Legen klarer tydelig ikke å kommunisere med unge kvinner/jenter om kvinnehelse.

Nedlatende lege

Lege: Steinar Helberg Skrevet

jeg tror aldri jeg har møtt en så nedlatende og skråsikker lege - som utbasunerer i det vide og det brede om hva som er mitt problem uten å lytte til meg. Og uten å undersøke meg. Jeg tror jeg var inne i fem minutter. Det førte til at rådet jeg fikk ikke samsvarte med min situasjon - jeg ble veldig mye dårligere - og da jeg ringte ham for å få en forklaring klarte han å si at jeg måtte lytte mer til min egen kropp. Han nektet også for flere ting han hadde sagt jeg skulle gjøre. Jeg ble bare sittende å gape, men så ble jeg sint. Eitrende forbanna for at han tillater seg å møte et menneske som ber om hjelp på den måten. Han brukte vel fem minutter på den telefonsamtalen også - og fakturerte meg, ublu.

Helt forferdelig opplevelse

Lege: Steinar Helberg Skrevet

Legen virket ikke interessert i å høre hvorfor jeg var der, avbrøt meg flere ganger og sa rett ut at han egentlig ikke hadde tid til å hjelpe meg. Veldig ubehagelig opplevelse, aldri opplevd noe lignende før.