Christiania Medisinske Senter AS

Skippergt 33 III 0154 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Christiania Medisinske Senter AS

Sjokkert

Lege: Fuk-Tai Poon Sundvor Skrevet

Jeg opplevde møtet med Dr. Sundvor som svært uprofesjonelt. Det hele begynte med at de misstenkte at jeg hadde fått røde hunder i sommer. Dette kunne ikke bekreftes før nye blodprøver ble tatt i ettertid. Sekretæren bestilte feil time til meg, slik at dette ikke passet. En dag det var et godt tidspunkt for meg var ikke fastlegen min Knut Winger til stedet, så jeg spurte sekretæren om jeg kunne få time hos en annen lege. Dette ettersom jeg kun skulle ta blodprøver og allerede syntes det hadde blitt drøyd lenge. Dette var ikke noe problem, og ved avtalt time tar den søte og snille sekretæren BP av meg før jeg skal inn å snakke med legen. Mens sekretæren tar BP av meg kommer Dr. Sundvor inn og klager over noe til sekretæren, hvor jeg hører hun høylytt sier "jeg kommer til å sykemelde meg snart" - noe jeg synes er uprofft å si foran pasienten! Deretter venter jeg 15 min for å snakke med henne. Jeg skulle da kun spørre et allmenn spm om noe helt annet enn BP. Da får jeg kjeft for at jeg har bestilt time hos henne, ettersom dette ikke var en hastesak (!), hvor hun oppgitt sier med en spydig tone "nå må jeg sette meg inn i pasienthistorien din", etterfulgt av at hun ikke aner hvor rekvisisjonene skal sendes. Jeg ble sjokkert, hun kan da klare å lese en kort journal fra forrige legebesøk? Dessuten var kun blodprøver som skulle tas som allerede var avtalt, og et spm som ikke omhandler min tidligere helsehistorie. Som jeg sa til henne trodde jeg legene hadde samme kompetanse, og hvor jeg måtte beklage meg om å ha bestilt time hos henne. Jeg sa tydelig i fra at jeg ikke synes det var greit og at jeg kun hadde spurt om jeg kunne få legetime hos en annen. Regner da med at de sier nei om dette ikke var en "hastesak" nok. Da begynte hun å baksnakke sekretæren at hun må være mer selektiv osv, og at hun skal ta det opp med henne. Så nå skal jeg som pasient også føle dårlig samvittighet for at denne søte sekretæren skal få kjeft. Det hele endte med at jeg ikke fikk spurt om det jeg lurte på, og gikk derfra sint og sjokkert. Dette ble langt, men har behov for å si fra at dette ikke er greit!

Ikke for alle

Lege: Fuk-Tai Poon Sundvor Skrevet

Doktor Sundvor er en hyggelig dame, men følte ikke alltid at hun fulgte med. Hun hadde gjerne hastverk. Da jeg hadde vært igjennom en for meg smertefull undersøkelse følte jeg meg kvalm og litt svimmel. Da sa hun "er du litt pyse?" Noe jeg syntes var litt merkelig sagt, når hun så jeg var blitt hvit i ansiktet. Dette var en av flere ting som gjorde at jeg byttet lege.

Blir tatt seriøst

Lege: Fuk-Tai Poon Sundvor Skrevet

Dr. Sundvor er en veldig god fastlege! Jeg har måtte bytte fastlege flere ganger, før jeg fant en som forstod meg, og tok meg seriøst. Har ingen dårlige opplevelser som pasient hos Dr. Sundvor.
Har derimot ikke vært like fornøyd med sekretærene som har vært der. Tror et par av de har valgt feil yrke, Har overhørt flere direkte frekke kommentarer til andre pasienter i venteværelset.

Det blir trist å måtte bytte!

Lege: Fuk-Tai Poon Sundvor Skrevet

dr.Sandvor har jeg hatt som fastlege i flere år, har flyttet og må derfor bytte - ellers hadde jeg helt klart fortsatt med henne.
- du får time på stedet om det er noe prekært, får 'normal time' innen 2-3 dager
- har ikke opplevd at hun er unormalt sen med avtalene, 15-20 min maks ventetid
- hun er åpen og mottagende, stiller spm som gjør at jeg åpner meg
- hun er 'på', høyst kompetent og har t.o.m. vurdert sykehus for babyen min når det pågikk smerter på det værste.
- stiller gode diagnoser og gir deg de reseptene du trenger, gir oppfølgingstime

Dårlig kommunikasjon, forståelse og tid.

Lege: Fuk-Tai Poon Sundvor Skrevet

jeg venter alltid lenge, og opplever at hun aldri har tid. hun er veldig dårlig på å kommunisere, i tillegg til å sannsynligvis ha for mange pasienter (derav konstant forsinkelse), noe som fører til at jeg opplever at jeg må skynde meg for hennes skyld, og derfor lett glemmer det jeg skal si.
jeg opplever behandlingen som overfladisk, og at lette løsninger blir brukt fremmfor å finne underliggende årsaker.