Ekholt legekontor

Tørkoppveien 10 1570 Dilling

Siste vurderinger av behandlere ved Ekholt legekontor

Blir ikke hørt, får ikke hjelp

Lege: Michele Barros Viana Skrevet

Utrolig skuffende at det skal finnes leger som tilsynelatende ikke bryr seg om å faktisk hjelpe pasienter med helsa.

Hun lar meg ikke snakke ferdig, gir meg diagnoser uten noe tester eller all relevant informasjon, for å deretter kun si at jeg skulle søke selv på nettet og at det ikke finnes noe hjelp for det. Lar deg ikke ta opp mer enn en ting per time, så kaster bare vekk å betale for 20 min, hun fikk meg alltid ut døra så fort hun klarte.

På toppen av dårlig hjelp og kommunikasjon, måtte jeg betale for en legetime som besto av at "beklager, resultatene vi egentlig skulle gå gjennom, er ikke tilgjengelige, vil du ta testen igjen?". Det var siste dråpe før jeg byttet lege.

Får ikke hjelp

Lege: Michele Barros Viana Skrevet

Har vært hos legen flere ganger for mine sykdommer og skader men helt umulig og få hjelp hører ikke på noe av det jeg sier overser meg fullstendig virker som hun vil ha meg ut fortest mulig, og bruker alle muligheter for og få inn penger, blir satt opp på time og går ut uten å fått hjelp og fakturaen kommer før jeg er ute av bygget, kunne lett fått hjelp på tlf hvis hun hadde lest litt i journalen min,synd det er mangel på fastleger slik at en må bruke leger som oppfører seg slik tragisk, men jeg håper for andre at det er meg hun ikke liker så andre får slippe det jeg har opplevd

Dårlig lege

Lege: Michele Barros Viana Skrevet

Her har jeg ikke mye fint å si.

Utrolig dårlig lege. Gjør ingen verdens ting for deg..

Jeg har slitt med helsa i snart 3 år, og prøver å gjøre alt for å finne ett svar på hvorfor jeg er syk.

Hun setter en vag "diagnose", og ingen planer for utredning.

Jeg måtte selv bli ganske så sur, før hun fikk ut fingeren og i det hele tatt begynte å gjøre noe🙄

Nå venter jeg på utredning, men det kan sikkert ta en god stund. Alt kommer jo an på hvordan legen ordlegger seg🙄

Vet ikke helt hva hun svarer på.

Har Lungeemfysem.
Blir sendt for og ta ny CT. Årlig rutine.
Får beskjed på helseappen at « bildene er ok».
Spørsmål mitt til fastlegen er følgende:
Bilde ok, har jeg ikke Lungeemfysem da?

Eller burde fastlegen skrevet: ingen endring på bildene siden forrige kontroll.

Kommer på neste time som ikke har med lungene og gjøre, får beskjed om og ta et helseproblem av gangen.
Det vil si at jeg må bestille ny time for og få avklart om bildene i fra CT er ok, eller om fastlegen burde skrevet, ingen endring i bildene.

Det vil også si at jeg igjen må betale egenandel for og få avklart om fastlegen har mottatt bilder som er ok eller ikke.

Litt usikker, men imøtekommende og hyggelig

Lege: Michele Barros Viana Skrevet

Jeg synes hun var enkel å snakke med. Jeg brukte henne mye i perioder før og følte meg aldri kastet ut eller at hun ikke lyttet.

Hun kunne nok vært mer direkte. Kan oppfattes som noe vag og usikker, men jeg opplever at det handler mer om at hun lytter og hører på pasienten.

Har ikke brukt henne siden hun jobbet i Halden og hadde aldri byttet fra hennes hvis hun ikke sluttet.