Logo for Tannlegebislett

Tannlegebislett

Logo for Tannlegebislett

Om klinikken

Vi er et tannhelseteam i søken etter den perfekte kliniske prestasjon, basert på høykvalitets service og profesjonell behandling har vi et mål i sikte: Absolutt funksjonell og kosmetisk tilfredsstillelse av pasienters behov.

Som pasient hos oss tas du på alvor! Et VENNLIG og AVSLAPPET miljø preget av profesjonalisme som vil gjøre ditt tannlegebesøk til en helt annerledes og positiv opplevelse.

Vårt serviceorienterte personell vil gi deg relevant informasjon før, under og etter behandling. Takket være oppdaterte kunnskaper og et nytt og forfriskende tannhelsekonsept vil du oppleve et spennende og betryggende behandlingstilbud.

Med moderne utstyr og materieller av høyeste kvalitet kan vi bistå med de fleste innen tannbehandling:

* Akutte tilfeller (Obs! Akutte pasienter prioriteres og tas ofte på dagen uansett)
* Visdomstannfjerning
* Rotkanalterapi
* Protetikk
* Konserverende behandling (fyllinger)

Og mye mer.

Vi har stor erfaring med pasienter som lider av ekstrem tannlegeangst. Snakk med oss før tannlegeavtalen din og si ifra dersom tannbehandling er spesielt stressende for deg. Vi kan finne en behandlingsfremgangsmåte som passer dine behov.

Tannlegebisletts operatører er autorisert helsepersonell godkjent av Det odontologiske fakultet i Oslo og av Statens Autorisasjonskontor for Helsepersonell i Norge. De er også medlemmer av Den norske tannlegeforening.

Telefonnummer22 46 47 4322 46 47 ... Nettsted
Thereses Gate 51 A 0354 Oslo
Tannlegebislett holder til i Oslo

Siste vurderinger av Tannlegebislett

Beste og hyggeligste tannklinikk i byen

Tannlege: Roberto Plascencia Skrevet

Roberto P. og hans team er dyktige, hyggelige og utrolig imøtekommende. Du føler det ivaretatt og velkommen fra første stund, fra bestilling til jobben er gjort. Roberto har en varm, men profesjonell tilnærming til yrket - han forklarer godt gangen i en hel tannoperasjon dersom du sliter med tannlegeskrekk. Jeg vil anbefale denne klinikken på det sterkeste.

Fantastisk tannlege

Tannlege: Roberto Plascencia Skrevet

Jeg har vært pasient her i mange år og er svært fornøyd. Særdeles flinke og alltid like blide. Anbefales på det varmeste.

En tannlege du kan stole på i mange år.

Tannlege: Roberto Plascencia Skrevet

Roberto har vært min faste tannlege siden 2008 til nå.
Jeg oppsøkte klinikken for å få hjelp på grunn av mye smerter og symptomer knyttet til feilbehandling ved en utenlandsk klinikk. Roberto sammen med tannlege Raquel har hjulpet meg enormt mye til å håndtere smerte og rette opp i andres feil. Jeg har siden gått til Roberto og kan stole 100% på hans faglige vurderinger. I tillegg er personalet hjertelige og alltid behjelpelige. Behandlingen er individuelt tilpasset etter dine utfordringer og behov. Jeg kan kjenne på en trygghet og ivaretakelse når jeg mottar behandling og kan anbefale denne klinikken på det sterkeste!

Nei...aldri...

Tannlege: Raquel Galetto-Plascencia Skrevet

Da jeg kom inn tilbød jeg høflig å vise henne bildene mine fra før og ville snakke om meg og helsen min i generelt, hun var totalt uinteressert. I stedet spør hun om hvordan jeg fant dette stedet flere ganger i løpet av de første minuttene! Hun forsto ikke helsen til tannkjøtt og tann er relatert til min generel helse! Hun skjelte meg ut for at jeg ikke brukte en god (dyr) tannbørste, men den hun anbefalte er akkurat den jeg har brukt! Jeg har kvittering!

Da hun jobbet på meg, var det mange andre som gikk rundt og hun snakket med dem på et språk jeg ikke forsto, meksikansk spansk kanskje! Helt uprofesjonelt

NULL KOMPETANSE FOR DE MED TANNSKREKK

Tannlege: Raquel Galetto-Plascencia Skrevet

Verste tannlegeopplevelsen jeg har hatt. Jeg har tannlegeskrekk og varslet om det på forhånd. Jeg skulle ta ut 2 visdomstenner. Tok kun den ene tanna nede ut hos Roberto, og måtte ta det kirurgisk. Jeg ble tatt imot av kona Rachel først. Hun hadde INGEN empati og visste ikke hvordan hun skulle snakke til de som er redd for å gå til tannlegen. Hun så på meg og lo av meg og sa «hvorfor er du redd egentlig?». Dette var VELDIG ubehagelig, hvert fall når jeg skulle ta ut visdomstennene kirurgisk. Jeg sa ifra om at det ikke er slik man snakker med redde pasienter. Hun beklaget for det. Likevel klarte hun ikke å endre holdningen sin. Under operasjon var så mange personer rundt meg, som ikke var komfortabelt. I tillegg var det en student som skulle være med på denne operasjonen. Jeg ble IKKE spurt om det på forhånd. Jeg fikk masse blod på genseren min. De hadde ikke dekket meg nok for å unngå infeksjoner og bakterier. Det var helt forferdelig. Jeg var faktisk sjokkert, og glad for å bli ferdig. Etter jeg var ferdig brukte jeg masse smertestillende for å komme over smerten og var sengeliggende i 4 dager. I tillegg hadde han på høy rockemusikk. Det var UKOMFORTABELT. I tillegg virket det ikke ganske renslig og litt som å være i utlandet. Det hadde ikke oppgraderte utstyr heller. Trodde dette var det beste man kunne få ut ifra anmeldelsene. Der tok jeg fullstendig feil. I tillegg bruker de ganske høy takst! Jeg dro for en kontroll som kostet meg mer enn visdomstannoperasjonen. Da jeg konfronterte hun med det, så sa hun bare at det er sånn det er. Jeg var også under 24 år, så mye skulle bli dekket av Oslo kommune. Rachel viste meg bare hvordan jeg skulle bruke tanntråd under denne timen. Hun sa også at jeg ikke hadde hull og at alt var bra. Hun gjorde MINIMALT.Ville egentlig gå til Roberto men de veksler mellom seg uten å si ifra, så man må gjennom begge. Det virker som de fokuserer mest på å ikke kommer seg over tiden som er satt opp og få mest mulig penger både fra staten og pasientene. Eneste som var hyggelig med tannlegeklinikken var hun ene tannpleieren med rosa klær. Hun var kjempehyggelig.

Hei
Det er trist at du har fått et slikt inntrykk av meg og måten jeg jobber på. Jeg beklager at
et smil og et uskyldig spørsmål ble tolket negativt. Jeg ba en unnskyldning da jeg merket din misnøye og jeg gjør det igjen. Sorry.
Jeg kunne aldri ha ledd av en pasient med angst for tannbehandling.

Jeg leser mye informasjon i anmeldelsen din, noe av det som involverer meg, noe som vil ha noe å gjøre med oppfatningen din av helheten, så vil jeg la kollegaen min, som opererte deg, svare for meg.
Mvh
Tannlege Raquel Galetto

Hei. Dette er tannlege Roberto Plascencia.
Fra det jeg leser, forstår jeg din perspektiv og frustrasjonen som dette medfører.
Jeg ser at du har brukt mye tid på denne tilbakemeldingen. Jeg skulle ønske jeg kunne ha tatt en prat med deg før du skrev dette. Men gjort er gjort.
Redsel, angst og frustrasjon fører ofte til emosjonelle oppfatninger som gjenspeiler et forvrengt syn på fakta, så vil jeg ta meg litt tid for å forklare et par ting.

"..de veksler mellom seg uten å si ifra, så man må gjennom begge. Det virker som de fokuserer mest på å ikke kommer seg over tiden som er satt opp og få mest mulig penger"

Tannlege Raquel Galetto setter ofte bedøvelse før operasjonen, for man skal uansett vente en liten stund før anestesi kikker inn. Hun informerer pasienten alltid at hun kun skal sette inn bedøvelsen.
(Hun er i tillegg veldig dyktig til å sette bedøvelsen). Denne tiden bruker vi også for å prate med pasientene og forklare prosedyren. Pasienten kommer inn til kontoret mitt når man er full bedøvet.Vi henter ikke mer penger av å bruke to kontor og mer rekvisita på en pasient. Dette er et tiltak som vi har brukt i over 10 år som gjør behandlingen raskere og mer effektiv.

Ja. Du varslet at du var redd.
Dette er ikke første gang vi tar imot engstelige pasienter og en lett høytidelig tilnærming pleier å bryte isen. Kollegaen min prøvde å roe deg ned med litt "desensibilisering", med humør og et smil om munnen. Obs! Hun lo ikke av deg, hun prøvde å ufarliggjøre en standard poliklinisk prosedyre som vi gjør mange ganger i uken. Hun skjønte at dette ikke fungerte og hun ba om en unnskyldning som du tydelig forklarte. Ferdig med saken.

Det jeg husker var at visdomstannsoperasjon som jeg utførte gikk kjapt, smertefritt og uten komplikasjoner. Du virket tilfreds og rolig da vi var ferdige. Jeg tok meg god tid til å prate med deg før og etter operasjonen. Du fikk postoperative instrukser og jeg ba deg ta kontakt med meg 24/7 om det var noe du lurte på. Du virket fornøyd med opplegget. Så fornøyd at du bestilte en time til kontroll hos meg etter visdomstannoperasjonen. Dette kommer jeg tilbake til senere.
Utstyret vårt, mikroskopi, Piezzo ultrasound, digitalt røntgen, blant annet er moderne og første klasse. Obs! Det er en useriøs og ærekrenkende påstand å skrive her at vi ikke har oppgradert utstyr ;)

...rock musikk

Ja, vi spiller musikk i bakgrunnen, forskjellige spillelister som de fleste synes er veldig bra. Hvis en låt i spillelisten virker litt for "tung" kan man si ifra. Husk at jeg ba deg løfte høyre hånd som "stopp-signal" om det var noe som helst som plaget deg. Om musikk var for høyt, eller låten upassende, kunne du lett ha informert meg. Sant?

...Blod på genseren.
Vel. Det var litt dumt at det kom blod på klærne dine, sånt kan skje. Derfor har man en serviett på brystet ila. prosedyren. Jeg betaler gjerne renseri-regningen.

"..de hadde ikke dekket meg nok for å unngå infeksjoner og bakterier"

Dette er en poliklinisk prosedyre, ingen hjerteoperasjon, så fullstendig operasjon-sal-dekning er ikke nødvendig. Dekninga som vi bruker (hår, vernebriller, serviett) er i tråd med nåværende retningslinjer. Forresten, du fikk ingen infeksjon etter inngrepet.

...Folk rundt...ubehagelig

Vel, vi må ha folk i sirkulasjon rundt stolen som henter ting for meg (siden verken jeg eller assistenten kan ta på noe som helst fordi vi bærer sterile hansker). Dette er et team bak prosedyren. Og det stemmer, jeg hadde en praktikant som assistent. Jeg ga ham noen presise instrukser og han gjorde en bra jobb. Jeg beklager at du plages av dette og at du ikke ble spurt om det var ok å ha ham som assistent den dagen. Jeg minner deg igjen om at operasjonen gikk veldig bra.

Når du nevner takster:
"...I tillegg bruker de ganske høy takst! Jeg dro for en kontroll som kostet meg mer enn visdomstannoperasjonen"

På grunn av alderen din, det du betaler er kun 25% av de kommunale takstene. Prisen du har betalt har ingenting å gjøre med våre egne private takster. Og disse prisene er fastsatt av Oslo kommunes tannhelsetjenesten.
Jeg beklager, men det at du klager på takster du har betalt og anklager oss for proffitering er uforståelig.
Visdomstannsoperasjon er syk billig (under kr 400.-), billigere enn en kontrolltime med røntgenbilder og tannrens (Under kr 450.-)...og som
Raquel sa til deg: "det er sånn det er", vi har ingenting å gjøre med disse prisene. Du kan selv finne disse prisene her:

"...Rachel viste meg bare hvordan jeg skulle bruke tanntråd under denne timen. Hun sa også at jeg ikke hadde hull og at alt var bra. Hun gjorde MINIMALT"
Kollegaen min tok Røntgenbilder, og fant...ingenting. Null hull, null tannkjøttsproblematikk, kun veldig lite tannsten, og en veldig fint tannsett. Hun renset og polerte dine fine tenner og lærte deg å bruke tanntråd. Minimalt? Kanskje ..er ikke det bra?

Og til slutt...postoperative smerter.
Sånt kan skje. Smerteterskel varierer fra pasient til pasient. Derfor fikk du sterke smertestillende fra meg og jeg ba deg kontakte meg om du lurte på noe. Sant?

Som oppsummering vil jeg understreke at du nevner mange ting rundt selve visdomstannoperasjonen. At du var redd, musikk, folk rundt, blod på genseren, en praktikant, men du glemmer å si at dette gikk smertefritt og at du og jeg hgoldt veldig bra komunikasjon ila. kirurgien, at du fikk tydelig informasjon. Alt gikk så bra at du valgte å bestille en time på nytt for en vanlig kontroll hos meg
" Ville egentlig gå til Roberto men de veksler mellom seg uten å si ifra, så man må gjennom begge" ...Dette får meg til å tro at du var fornøyd med prosedyren den dagen. Når man får en "forferdelig opplevelse" et sted, kommer man ikke tilbake dit. Punktum. Jeg forstår din frustrasjon da du fikk en kontrolltime hos en tannlege som du ikke hadde kjemi med. Dette var uheldig og det beklager jeg for.

Om du leser min tilbakemelding, vil jeg beklage at dine forventninger ikke ble oppfylt basert i 240 positive anmeldelser som du har lest her. Vi gjorde virkelig vårt beste til å tilfredsstille dine veldig spesifikke behov, men det er lov å være misfornøyd.

Jeg står til tjeneste med ytterligere opplysninger.

Mvh
Tannlege Roberto Plascencia