Markedet Legesenter

Skåregata 92 - 4. etg 5528 Haugesund

Siste vurderinger av behandlere ved Markedet Legesenter

Useriøs og lite interesse for å hjelpe.

Lege: Solfrid Anette Anvedsen Skrevet

Etter rundt fem dager, fikk jeg respons på en forholdsvis hastende sak. jeg fikk en time omtrent to uker etter at jeg ble kontaktet.

Da jeg ankom, ble jeg tatt imot med lite varme, og ble bett om å sette meg ned i ventegruppa. Det så lite travelt ut og bare noen få personer satt og ventet. det så ikke særlig travelt ut. etter godt og vel en halv time ble jeg kalt inn.

Etter min erfaring med fastleger, så har de ofte noen spørsmål som de stiller etter at jeg har forklart hva mine tanker er om problemet. Solfrid derimot, var helt klart ikke interrestert.

Det virket mer som om hun ville få meg ut så fort som mulig. Hun ramset opp noen få råd om hva som kunne hjelpe, jeg hadde allerede forklart til henne at dette er noe som jeg har prøvd ut, og at det ikke har hjulpet. da sa hun et eller annet om at jeg ikke virket noe motivert nok. Hun snudde seg til pcen, skrev ut en hel budde med ark, og slapp det i fanget. Jeg fikk beskjed om å lese igjennom det og ble med det så og si kastet ut etter nakken.

Hyggelig, flink, forkjærlighet for «enkle» pasienter

Lege: Christian Veuskens Skrevet

Jeg og mine barn har hatt Veuskens som fastlege i omtrent 10-15 år, fra Avaldsnes til nå Markedet legesenter. Hyggelig, lettbeint og humoristisk. Har fått henvisninger til spesialister når det har vært nødvendig. Opplever at han foretrekker privatpraktiserende, og han har flere ganger uttalt seg direkte negativt om den offentlige spesialisthelsetjenesten. Opplever hans oppfatning som noe unyansert. I likhet med mange andre her opplever jeg at han foretrekker «enkle» pasienter, da helst med fysiologiske plager. Det har vært livssituasjoner der jeg opplever å ikke ha fått tilstrekkelig hjelp, men så har det gått bra allikevel.
Er klar over at han driver laserklinikk m.m. ved siden av, men personlig reagerer jeg negativt på å måtte sitte og se på en plakat om Restylane når jeg er der som pasient hos en fastlege. Hvilket signal sender det også til barn, unge og voksne også forsåvidt? Slik reklame bør være plassert annetsteds enn på fastlegekontoret.

Tar deg på alvor

Lege: Solfrid Anette Anvedsen Skrevet

Følger deg tett opp. Har tid til å snakke å forklare deg.
Lytter til hva problemet er Har ringt meg privat.
Anbefales.

Hensynsfull og tillitsvekkende lege

Lege: Torleiv Kvalvik Skrevet

Har hatt Torleiv som fastlege så lenge jeg kan huske og har alltid opplevd å bli tatt seriøst. Har alltid blitt henvist til de spesialistene jeg ber om og Torleiv følger opp på en flott måte. Gjennom flere sykdomsperioder med blant annet kreft og andre mindre alvorlige sykdommer har jeg alltid mottatt god hjelp og oppfølging. Legen kan så og si alltid motta meg samme dag om man ringer tidlig og i verste fall dagen derpå. Om ikke Torleiv er tilgjengelig blir man kjapt tatt imot av de andre legene på kontoret samme dag. Personalt i resepsjonen og på labben er også hyggelige og imøtekommende og setter alltid nåla på første forsøk. Man blir også alltid tatt imot til korrekt tid, samt at undersøkelsene ikke tar i overkant lang tid. Torleiv tar seg alltid tid til å høre ut alle problemer og symptomer og setter raskt i gang med behandling.
Vil absolutt anbefale Torleiv Kvalvik!

Helt forferdelig!

Lege: Solfrid Anette Anvedsen Skrevet

Det finnes kun to ord for å beskrive denne fastlegen: Helt forferdelig. Hun avlyste en time og ba meg kontakte legevakten istedet. Ellers har jeg fått beskjed om at hun ikke vil ha meg på time og heller ikke kan fornye faste resepter. Har aldri opplevd lignende behandling tidligere.