Sentrum Legesenter

Henrik Ibsensgate 6 3724 Skien

Siste vurderinger av behandlere ved Sentrum Legesenter

Hmm..

Lege: Elise Charlotte Melkild Skrevet

Kan begynne med at denne legen er veldig vanskelig å få time hos, hver gang jeg har forsøkt har jeg fått beskjed om at det er 2-3 ukers ventetid. Den meste kommunikasjonen man får tilbudt er over telefon og e-konsultasjoner, som føles som å ikke bli prioritert nok til å faktisk få et fysisk møte.

Dessverre opplever jeg denne fastlegen som "diskuterende" og det føles for meg som om jeg som pasient blir motarbeidet, ikke som om legen er en person som er på min side. Når jeg beskriver mine symptomer føler jeg legen bortforklarer og minimerer de med statistikk, vitenskapsartikler og pensumkunnskap fra medisinstudiene. Medisinske tilstander er så individuelle og man føler seg veldig liten når man blir møtt med holdningen om at det man kjenner i kroppen "ikke stemmer" fordi det ikke passer inn i det som står i en bok eller i en forskningsartikkel. Derfor føles samtale med denne legen for meg empatiløs og kald.

Fra mitt synspunkt virker det som legen er mer opptatt av sin egen statistikk (pushe inn flest mulig pasienter på kortest mulig samtaler, gjøre alt for å unngå sykemeldinger osv) enn å faktisk se pasientens behov og hva som er best for pasienten.

Dyktig

Lege: Eirik Knapskog Skrevet

Han fremstår som kunnskapsrik og er ærlig og løsningsorientert. Han er serviceorientert og rasjonell, og han har respekt for kundens tid.

Hjelpsom og omsorgsfull

Lege: Sigurd Haugan Danielsen Skrevet

Jeg er meget fornøyd med Sigurd, når jeg har kontaktet han så er han veldig forståelsesfull og gjør det han kan får å hjelpe. Koselig å prate med, godt humør og har medfølelse for pasienten sin. Da jeg var gravid var han flink til å tipse meg om plasser og gynekologer som han viste ville ta godt vare på meg. For meg så har jeg bare gode opplevelser med Sigurd. Eneste problemet med legesenteret er de i resepsjonen, gruer meg hver gang til å ringe for har bare vært bortatt mennesker som virker som de hater jobben sin og lar det gå utover pasienten.

Liten tillit og blir ikke fulgt opp!

Lege: Eirik Knapskog Skrevet

Personale i resepsjonen,
føler seg ikke velkommen, mer til bry når enn ringer eller kommer til lege kontoret.

Legen,
Knapskog kan lyte og vise medfølelse. Hva hjelper det når det ikke blir følgt opp? Er bare prat og lyttende ører?
Mange dårlige erfaringer. For 2 måneder siden kom jeg pga. min fot. En av de første gangene jeg følte at han tok tak i ting, enn å bare lytte! Han sa jeg bør ta MR av foten og begynte å skrive på pc for å henvise meg videre. Nesten overasket at det ble handlinger og ikke bare prat. Men...
Ringte nylig bare for å dobbel sjekke. Han har ikke sendt meg videre på MR. Så var visst bare prat denne gangen også. TILIT? NEI.
Spurt meg selv noen ganger, er det han jeg går til når det trengs? NEI... Da blir mye av poenget borte med å ha lege.

Sønnen min er 《øre barn》 en av gangene vi hadde time. Etter at han har hatt mye problemmer med øret. Han så i øret og så alt var bra. Jeg spurte. Hvordan kan du vite det ved å bare se i øret?
Hvorfor trenger vi øre-nese-hals avdeling på sykehuset tenkte jeg. Nei nå må jeg stå på mitt, tenkte jeg. Fikk til slutt henvisning til øre-nese-hals på sykehuset. Det viste seg at han måtte operere.

Anbefaler ikke denne legen!

Ofte ventetid. Føler da enn må være rask på timen. Blir sendt ut før tid er ferdig. Forstår tids presset demmes, men da skal ikke pasienter betalte full pris på 20 minutter? Jeg har vært der under 10 minutter noen ganger, så må jeg heller bestille ny time...

Hvis jeg kan være rask, så er jeg det ved tanke på vente tiden. Jeg er ikke ofte hos legen, når jeg først er der, så er det greit at det er til hjelp, blir tatt seriøst og blir fulgt opp.

LITEN TILLIT til Knapskog!

Hun er flink

Lege: Lene Berit Gaathaug Skrevet

Veldig flink lege.hun er nøye, dyktig, smart.
God kombinasjon.
Bruker tid til å undersøkelse.
Jeg følger meg trygg.