Tinneberget legesenter

Siste vurderinger av behandlere ved Tinneberget legesenter

Alltid forsinket og aldri oppdatert

Lege: Elzbieta Joanna Johansen Skrevet

Når man en skjelden gang får time (får som regel hos vikarlegen istede, som er et kapittel for seg selv...) så er Elzbieta dessverre ikke oppdatert på hvorfor man har bestilt time selv om dette er nøye forklart ved timebestilling på telefon eller mail. Blir ikke tatt seriøst og prøver blir ikke fulgt opp. Har måtte ta det privat istede de siste gangene etter og ha gitt opp og få oppfølging. Når man ikke får hjelp ved sterk mistanke om SA en gang (vikarlegen), da synes jeg det har gått for langt. Nå starter jakten på en ny og forhåpentligvis bedre lege i fastlegejungelen....

Dyktige Elzbieta

Lege: Elzbieta Joanna Johansen Skrevet

Hun tar meg seriøst og gir alltid mye info. Varm og hyggelig person. Har mye kunnskap. Anbefales!

Tar meg ikke seriøs.

Lege: Elzbieta Joanna Johansen Skrevet

Å gå til Dr. Johansen gjør meg mer urolig enn rolig. Hun har aldri tatt meg seriøs. Alt hun sier er at alt er fint og jeg må slutte å bekymre meg over ting når jeg vet at alt ikke er fint! Etter et besøk hos henne, sitter jeg alltid igjen med flere spørsmål før besøket, og føler at veien til å løse problemet er blitt enda lengre.

Anbefaler henne ikke!

Virker uinteressert og hun er som regel alltid forsinket

Lege: Elzbieta Joanna Johansen Skrevet

Hun kjenner meg igjen ved besøk, men virker uinteressert i deg som menneske. Ser for det meste inn i dataen og skriver på denne.
Etter besøk hos henne blir man som regel ikke blitt noe særlig klokere, heller mer urolig (dette gjelder spes oppfølgning under svangerskapet). Man må komme med forslag selv for behandling, henvisning etc.

Hun er som regel alltid forsiket og man må legge på ekstra godt med betaling på takstameteret for man kan risikere og sitte på venteværelset en god stund.

Resepsjonisten har tydelig alt for mye å gjøre med prøvetakning, tlf, post og pasienter som kommer. Burde vært en til slik at de kunne delt jobben. Dette hadde gjort det lettere for oss pasienter å komme gjennom på tlf også.

Ufokusert og utilgjengelig

Lege: Elzbieta Joanna Johansen Skrevet

1. Johansen husker ikke sine pasienter. Jeg har gått til henne i syv år og hun hilser fortsatt på meg som jeg er en ny pasient og gir ikke noen tegn til å kjenne meg igjen.

2. Hun er alltid forsinket, et kvarter er standarden. Har lært meg at jeg må legge på ekstra på parkeringen slik at jeg unngår bot.

3. Det er notorisk vanskelig å komme gjennom på telefonen. De har hverken kønummer-informasjon eller callback-funksjon. Virker som kapasiteten på forværelset ikke matcher behovet blant pasientgruppene. Å få legetime på dagen kan du bare glemme. Epost fungerer greit. Men hvor mange vet om den? De har ikke lenger en webside hvor pasientene kunne fått denne type informasjon.

4. Under konsultasjonen bruker hun litt for lite tid på å spørre og samtale, bruker mest tid på PC'en. Kanskje hun leser sykdomshistorikk, jeg vet ikke, isåfall bør vel legen lese det _før_ timen? I det hele tatt virker hun uinteressert i meg som pasient.

Summa sumarum, det er på høy tid å finne meg en ny fastlege.