Medicalis legesenter

Røysegata 10 6003 Ålesund

Siste vurderinger av Medicalis legesenter

Tillitsskapende

Lege: Svein Reidar Wiig Skrevet

Jeg har Svein Reidar Wiig som fastlege, og jeg oppfatter han som en flink og tillitsskapende lege. Det er første gang på mange år jeg går til lege med senket skuldrer. Har er positiv og blid. Kanskje litt stresset av og til, men dette føler jeg ikke går ut over pasienten.
Han "virker" veldig alminnelig, og dette gjør meg rolig og føler han er let å prate med.
Så jeg har ingen ting negativt å si og lege Svein Reidar Wiig, snarere tvert imot!

Heldigvis og takk og pris ikke min fastlege

Lege: Svein Reidar Wiig Skrevet

Fått han 1 gang da jeg falt stygt å ville sjekke sårets tilstand. Han vasket ikke hendene før han tok i og rundt såret uten hansker. Gikk også helt uten grunn og uten å spørre om det var greit innpå min journal og begynte å avhøre meg om min medisinliste og skulle rydde oppi den. Synes det er en personlig sak mellom meg og min lege ikke noe for han å begynne å snoke i. Så var jeg med min kjære som pga diverse har doktor angst så han ville jeg skulle bli med som hjelp å støtte. Når min kjære sier det ser han på meg med ett drepende blikk som hva tror du at du er. Og på slutten så sier han strengt og dritsurt til min kjære at neste gang kommer du alene. Ikke mye sympatisk. Tenker bare med skrekk og gru om en skikkelig psykisk syk og nedbrutt person kommer å blir møtt med han her og hva som kan skje etter en sånn legetime da. For han er verken hyggelig eller blid. Egentlig fortjener han ikke en eneste stjerne.

Takk og pris for at vi begge har André Karlsson til fastlege istedenfor han usympatiske legen her. Men når Karlson er borte eller en må akutt inn og han er opptatt så må en bare ta til takke med han her.

Nei, heretter skal jeg og vi lide i stillhet til Karlson er ledig. For han her er absolut ikke noe fristende syn å møte på.

Fantastisk lege!

Lege: Svein Reidar Wiig Skrevet

Ble møtt av en sympatisk, rolig og lyttende lege. Han tok meg seriøst, viste empati og jeg følte meg trygg hos han. Jeg følte at jeg kunne si hva jeg ville, og han tok meg alvorlig. Svært oppegående, kan mye om sitt fag - anbefales sterkt!! :)

Ikke i min villeste fantasi kunne jeg drømt om en bedre lege enn André Karlsson

Lege: André Karlsson Skrevet

Det startet med at jeg med postraumatisk stress måtte få ny lege siden min gikk ut av praksis. Jeg var ikke forberedt på det så fikk fult panikk anfall når jeg fant ut at jeg sånn helt plutselig hadde fått ny lege. Så jeg kom dit med full panikkanfall han såg så omsorgsfullt på meg og hørte virkelig på meg og tok meg på alvor. Pga mine årsaker til postraumatisk stress har jeg veldig mange mentale sperrer for hva jeg tørr å ta opp med en mannlig lege. Men Karlsson er så avslappet og når han ser at jeg har tendenser til panikkanfall pga noe er han flink til å avdistrahere meg med felles humor. Pga det har han fått meg til å klare å åpne meg mer og tørre å snakke mer om ting jeg ikke har våget å snakke om med noen tidligere. Alltid smilende og blid. Og jeg har ofte gått inn grå og trist og når jeg kommer ut blitt mer strålende sol. Rett og slett en fantastisk lege som har stor omtanke og omsorg for sine pasienter. Og en ser hvor trist han blir når pasienten lider og hvor glad han er når det går godt. Helt fantastisk. Desidert den beste legen jeg noen gang kunne drømt om å få. Og han tar seg også virkelig tid til pasienter faktisk så mye at han glemmer helt tid og sted til tider. Og her får en ofte ta opp mer en bare en ting. Nei, han André Karlsson får jeg virkelig aldri skrytt nok av.

Grusom!!

Lege: Svein Reidar Wiig Skrevet

Dette var da han var vikar på daaeskogen. Jeg skjønner virkelig ikke de som er positive til dette mennesket S.Wiig! Den grusomste legen jeg noensinne har møtt! Tårene mine trillet, første møte ble møtt med arroganse,dreit i AT jeg hadde ulidelige smerter, henviste til BUP voksen ,BAK min rygg, fikk heldigvis smelt i tryne sitt fra dem ATT jeg hadde normale reaksjoner på det jeg hadde vært igjennom !! Grudde meg til 2 møte, byttet. Man skal ikke grue seg FOR og gå til lege, og gråte ETTER legebesøket! D har jeg ALDRI gjort før!! ANBEFALES IKKE