Beraki Woldeselasse Ghezai

Tlf: 64 80 28 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Beraki Woldeselasse Ghezai er en av 14 fastleger i Rælingen

Siste vurderinger av Beraki Woldeselasse Ghezai

Tja

Han har vært min fastlege i 6 år. Jeg liker ikke å gå til legen og fortelle om vondter. Han gjør det ikke lettere. Jeg må ofte selv be om hvilke prøver jeg må ta.

Tok for eks to år før han fant ut at jeg hadde astma. Etter å ha sendt meg på røntgen et par ganger, måtte jeg selv spørre om jeg kanskje burde ta spirometri (pusteprøve)? Først da fikk jeg diagnosen.

Han er god til å lytte, det skal han ha!

Bytter nå fastlege.

Kan bli bedre

God på å forklare ting, men han kan bli atskillig bedre på å lytte til pasienten. Burde også bli enklere å få time der raskt.

Skuffet!

Kan bli bedre til å høre etter på pasientene sine. Jeg synes han er dårlig til å følge opp og kan med fordel bli bedre på å henvise videre.

Seriøs og dyktig

Han lytter og gir god veiledning. Sender meg raskt videre hvis han er usikker. Alltid imøtekommende og tar tid til forklaringer og veiledning. Her har de fleste av oss noe å lære.

Tar han sine pasienter på alvor?

Min erfaring med Dr. Ghezai:

Han er svært vanskelig å nå pr tlf og han går svært
ugjerne på hjemmebesøk hos eldre.
Når han går hjemmebesøk hører han ikke på pasienten og det synes som han misforstår sentrale momenter i samtalene.

Mitt råd til Dr. Ghezai: Ta dine pasienter på alvor.
Lytt til dem og følg dem bedre opp!

Mitt råd til (mulige) pasienter:
Dersom du ønsker en fastlege som tar deg på alvor og lytter til deg; STYR UNNA dr. Ghezai

Flink lege

Alltid imøtekommende og hyggelig lege som tar deg alvorlig. Sender deg videre til spesialist hvis du trenger. Bruker god tid til konsultasjon. Anbefales sterkt framfor vikaren.

Stort sett forsinket

Det er stort sett alltid lang ventetid, minst en halvtime etter oppsatt time.
Legen synes ikke å være oppdatert på nyere praksis, spesielt i forbindelse med svangerskap.

Stor tillit til min lege

Han lytter og gir god veiledning. Sender meg raskt videre hvis han er usikker. Alltid smilende, lun og imøtekommende. Her har de fleste av oss noe å lære. :)

Helt grei lege slik jeg opplevde ham

Ghezai var fastlegen min i nesten seks år. Jeg gikk til ham stort sett for én type problem, og opplevde at han ga den servicen og behandlingen som man kan forvente. Han hadde de riktige rådene, selv om han kanskje virket litt distansert og ikke var så opptatt av oppfølging. Men det skal sies at jeg stort sett var ute etter å få en resept eller en sykemelding e.l., og kanskje ikke var interessert i oppfølging utover det.

En super lege

En lyttende og dyktig lege. Flink til å ta ekstra prøver om han ikke er 100% sikker. Super på oppfølging.

Den beste legen jeg har hatt

Beraki er en veldig bra lege. Han har veldig godt barnetekke, bruker god tid på konsultasjonene og hører på hva du har å si uten å avbryte eller se på klokka. Han henviser videre hvis han er i den minste tvil. Anbefales på det varmeste!!!!!

Veldig ok lege

Opplever han som intressert i det jeg forteller og føler alltid at jeg blir fulgt opp godt hos han

Alltid godt forberedt

Veldig god lytter. Gjør grundige undersøkelser, tar seg tid og forklarer. Sender deg gjerne videre ved behov. Oppleves som blid og positiv. Kan anbefales!

Elendig!

Totalt likegyldig! Ingen oppfølging, ingen tilbakemelding.