Arrjun Ragavan

Autorisasjon (2010)

Arrjun Ragavan er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Arrjun Ragavan

Beste fastlegen i Oslo

Arrjun er veldig kunnskapsrik, omsorgsfull og samtidig transparent på at han av og til må søke opp ting han ikke vet.

Han forbereder seg til timen og beklager flere ganger hvis han en sjelden gang er syk (noe som ikke trengs, men sier noe om ham som både lege og person).

Håper han fortsetter som fastlege i mange år til.

Den beste fastlegen jeg har hatt

Arrjun er en vennlig, forståelsesfull og dyktig lege med integritet. Han tar alltid i mot oss (hele familien har ham som lege, vi har to små barn under 3 år) med samme mildhet og profesjonalitet og er den beste fastlegen jeg noensinne har hatt. Jeg opplever at han setter seg grundig inn i situasjonen og er oppriktig interessert i å finne den beste løsningen - som ikke alltid er det jeg har sett for meg i utgangspunktet. Det er svært tillitsvekkende. Hvis du bare vil "bestille" sykemeldinger eller behandlinger osv er han nok ikke den rette for deg, men hvis du vil bli ivaretatt på en måte som oppleves som grundig og medisinsk forsvarlig kan jeg anbefale ham på det varmeste.

Nå krysser vi bare fingrene for at han ikke blir lei og forsvinner fra fastlegeyrket..

Kompetent, transparent og imøtekommende

Jeg byttet til Ragavan etter å ha opplevd språkbarriere hos min tidligere fastlege, og har vært svært takknemlig for oppfølgingen Ragavan har stått for. Han er faglig kompetent, har god oversikt, men innehar samtidig den nødvendige ydmykheten som etter min mening er helt nødvendig i jobben som fastlege (det er umulig å kunne alt om alt, men som fastlege skal man kunne mye om de mest sentrale problemstillingene, samt ha en grunnleggende oversikt i kraft av å være generalist og inneha en sorteringsfunksjon/være en form for portvokter for spesialisthelsetjenesten). Ragavan har selv jobbet 2. linjen, noe man drar nytte av som pasient - både hva gjelder inngående systemforståelse, men også når det kommer til kunnskap.

En kjernekomponent i en behandlingsoppfølging er alliansen, som igjen består av relasjonen mellom pasienten og behandler, samt en felles enighet om oppgaver og ikke minst mål for behandlingen. Her ligger Ragavan's klare styrke også, noe som kommer alle hans pasienter til gode. God behandling springer ut av et godt samarbeide.

Vi har barna også hos ham, de har imidlertid ikke hatt gleden av å treffe ham enda. Men med sitt milde vesen og gode inntoning, kan jeg ikke se for meg annet enn at han også er dyktig med de små (har har barn selv).

Merker meg at en del savner å bli tatt inn til time på tiden. Det er forståelig. Men jeg vil faktisk snu på det, og hevde at det er et kvalitetstegn. For meg betyr det at han tar seg tid til hver enkelt, ikke gjør venstrehåndsarbeid, og til enhver tid prioriterer hva som haster (ja, fastleger håndterer daglig ø-hjelpsproblemstillinger, og disse skal og må håndteres riktig). Et tips her er om du har mulighet til det; bestill timen kl. 08:10 - da kommer du inn kl. 08:10.

Jeg vil med dette gi Ragavan mine varmeste anbefalinger. Takket være ham er jeg tilbake i 100% jobb, etter et langt og krevende fravær.

Hyggelig og flink

Er veldig fornøyd med Arrjun som fastlege! Empatisk, tar seg nødvendig tid og inngir tillit i forhold til det medisinske!

Svært dyktig.

Ragavan er omsorgsfull, dyktig og viser omsorg. Han er lydhør og jeg at føler jeg blir tatt svært godt vare på.