Anders Grøndahl

Rådmann Halmrasts vei 9 1337 Sandvika
Tlf: 67 80 70 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anders Grøndahl er en av 105 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Anders Grøndahl

Dyktig lege, som setter seg inn i din helsetilstand!

Anders er en lege som det er vanskelig å få time til. Men gjelder det sykemelding så har du time på dagen, senest neste dag!

Har du en spesiell sykdom, så setter han seg inn i hva den er. Ved å blant annet lese seg opp på feltet og la deg fortelle. Trenger du fornyelse av sykemelding så kan man til og med ta dette over telefon ved å be om å bli satt opp på ringelisten, og denne sendes i posten mot et lite gebyr. Dette blir også praktisert ved fornyelse av resepter. Ring og han ordner opp. Gjelder det smerter eller annen sykdom nøler han ikke ved å ta blodprøver eller diverse spyttprøver.
Bruker også stetoskopet jevnlig i tillegg til å kjenne på hals/kjeve, armer og rygg.

Ble blant annet henvist til sykehus utrolig raskt ved div. smerter. Ikke noe tull som "dra til fysioterapeut, ditt og datt"

Det som kunne vært bedre er at han har tatt seg bedre tid til deg som pasient. At han bruker de 20 minuttene som en pasient har krav på.

Alt i alt, en kjempe bra lege! Det gjelder bare å forstå hans væremåte som lege.

Veldig dyktig lege og kjempeflink med barn

Veldig dyktig lege. Lytter til pasienten. Husker historikken fra tidligere besøk. Føler at legen har god tid. Han er aldri forsinket.Han er veldig flink med barn. Legesekretærene er veldig hyggelig, god atmosfære.

VERSTE LEGEN jeg har møtt

Etter å vente lang tid på time til min nye fastlege, fikk jeg endelig mulighet til å møte han. Det var kort prosess. Han så på dataen og sa att jeg hadde ett for stort sykdomsbilde (jeg er ett oppegående menneske i fast jobb) til att han hadde tid. Og att mine plager lå utfor hans interesseområde. Han ba meg om å bytte fastlege IGJEN.
I tillegg nektet han å skrive ut faste medisiner (som jeg har spist i fast i 15 år), da han mente att det måtte jo den nye fastlegen min skrive ut for han hadde ikke tid å se i journalen min. Dårligste servicen jeg noen gang har sett.

VELG EN ANNEN LEGE

Meget god oppfølging

Har brukt denne lengen i mange år og det har aldri manglet på god oppfølging, rask tilbakemeldinger og han purrer opp spesialilsthenvisninger om ventetid blir for lang.
Etterhvert som alder gjør seg gjeldende, er dette viktige kriterier for meg.
Kontoret gir en god service.

Dyktig, effektiv og hyggelig

Har brukt Grøndahl i flere år som fastlege og har bare gode erfaringer. Har vært hos ham med ryggproblemer og fikk beskjed om å trene mer (det var riktig behandling), menisk (fikk henvisning til utredning og operasjon), betennelse i armen (fikk kortisonsprøyte der og da) samt allergibehandling.

Han er effektiv og kaster ikke bort tiden på unødig småprat, derfor opplever jeg sjelden at han er forsinket selv om jeg har time mot slutten av dagen. Men han er allikevel hyggelig og interessert.

Uten tvil en god lege for en middelaldrende og aktiv mann som stort sett er frisk og rask :)

Hold dere unna!

En lite engasjert lege som ikke ser ut til å trives med jobben sin. Dårlig til å lytte samt svært mangelfull oppfølging. Du har knapt fått satt deg ned før han viser vei til døren og konsultasjonen er over. Har nå byttet til ny fastlege og angrer ikke et sekund.

Veldig god og lyttende lege. Yter god service.

Anders Grøndahl tar seg tid til å lytte. Han fremstår som kompetent, og følger godt opp meg som pasient. Jeg får følelsen av at han engasjerer seg i meg; at han kjenner meg godt personlig. Jeg har stor tillit til hans vurderinger.

Perfekt fastlege

Legen er effektiv og er veldig hyggelig. Man merker at han er interessert i pasientene og han tar seg tid til småprat også. Ellers er han veldig lyttende, har god humor og er alltid i godt humør. Kommer til å beholde han som fastlege så lenge han arbeider.

Effektiv og imøtekommende

Effektiv og hyggelig lege. Forventer at pasienten kommer forberedt. Men er flink til å lytte i fasen hvor man skal finne ut av ting. Flink til å henvise videre hvor han ser at han ikke kan bistå mer. Skal man ha bedre tid bør dette varsles når man bestiller time.

Bare positive opplevelser hos Grøndahl

Han er hyggelig, interessert, imøtekommende, oppfølgende og faglig dyktig, Alltid i godt humør. Både min kone og jeg har brukt Grøndahl i mange år, og vi er veldig fornøyd. Blir sendt videre til spesialister når det er behov for det. Resultater fra ulike undersøkelser foreligger i postkassen bare 2-3 dager etter konsultasjon, ofte med en oppmuntrende kommentar.Vi kommer aldri til å skifte fastlege.

Dårlig for eldre

Han har liten tid og reiser seg og går til døren når tiden er brukt opp. Henviser ikke gjerne til (blod)prøver. Enkelte eldre blir nervøse og får ikke sagt alt de skulle hos ham. Han har lite erfaring med døende eldre, men det er fastlegen man må forholde seg til som pårørende og hjemmesykepleier, når noen skal dø. HAn meldte seg litt ut. Dette er en kritisk tid, da man trenger støtte og faglig hjelp. Vi skiftet til ny fastlege etter en slik periode.

Sur og uinteressert

Jeg er sterkt plaget av en kronisk lidelse. Diagnosen fikk jeg da jeg var 17 år, men mine foreldre måtte være med meg før jeg ble tatt på alvor. Han er lite interessert i hvordan du har det, og ofte fremstår han som både stresset og sur. Det virker som om det er om å gjøre å få deg fortest mulig ut av kontoret hans. Jeg har nå byttet fastlege, og angrer ikke på det!

Har hele tiden en følelse av at legen ikke liker syke og er grundig lei av jobben

Henvisninger, sykmeldinger, samtale, alt virker veldig tungt. Ikke interessert i spørsmål. Må betale ekstra for henvisning til spesialister eller behandling. Ellers skal jeg savne de hyggelige mennesker på telefon og laboratorit. Trist, men en endelig avgjørelse.

Trygg og god

Jeg har brukt Anders Grøndahl som fastlege i mange år. Han er trygg og god. Vennlig og interessert. Følger opp.

Nok dyktig lege, men opptrer uengasjert og upersonlig.

Svært upersonlig tross mange års bruk som fastlege. Virker uinteressert, spør sjelden eller aldri om hvordan det går med kronisk lidelse som han selv har vært med på å henvise og sende videre til utredning til spesialister, mr \ røntgen o.l, tiltross for tilbakemeldinger fra disse til ham som fastlege. Stiller heller ikke spørsmål om problemer som er nevnt tidligere, som han ikke kan vite om er blitt bedre \ har gitt seg.. Gir lite råd \ anbefalinger. Gjør det han blir bedt om m.h.t. undersøkelser, prøver, henvisninger o.l. Diffuse svar på resultater av prøver så lenge de er "innenfor normalen", føles som man maser når man vil vite mer konkret. Føles vanskelig å ta opp flere ting i løpet av èn konsultasjon..

Flink,men lite tilgengelig og glemsk.

Tok halsprøver, ved Indivo senteret hvor Grøndahl jobber, etter 5 ukers kronisk forkjølelse (som jeg visst skulle vise seg å være positive) og legen skulle ringe meg inne 5 dager,hvis de var positive. Når ingen ringt meg etter en uke ringte jeg selv. Fikk ikke snakke med lege,men han skulle ringe meg tilbake.Legen ringte ikke.Den samme proseduren forgikk siden to ganger.Siste gang jeg ringte sa jeg fra at dette ikke gikk an.Fikk fortsatt ikke snakke med legen, men et resept på antibiotika ble fakset til apoteket sånn at jeg kunne begynne behandling.Jeg fikk ikke informasjon om hva slags antibiotika eller helt hva slags infeksjon jeg bar på. Dette er ikke holdbart.

Anbefales ikke

Jeg opplevde ham som arrogant og nedlatende. Kanskje han hadde en dårlig dag, men det går virkelig ikke an å komme med spydige bemerkninger til en pasient.

Suveren lege

Jeg har hatt A. Grøndahl i mange år. Og i flere år har jeg vært inn og ut av forskjellige sykehus for diverse vurderinger og undersøkelser. Han har alltid stilt opp, ved å skrive henvisninger til krampen nesten tok ham.

Han er en som ikke gir opp selv om man støter på hindringer hos noen leger på forskjellige sykehus. Han ser til at man oppnår et resultat som vil medføre en bedre hverdag, om ikke man blir kvitt alle problemer.

Alltid blid og imøtekommende. Anbefales på det sterkeste!

Dyktig og omsorgsfull

Forståelsesfull og dyktig lege som tar seg god tid til pasienten. Mitt inntrykk er at dette er en lege som er faglig oppdatert og henviser videre når det er påkrevd. Hele vår familie har brukt dr. Grøndahl i flere år og er svært fornøyd med han.

Skuffet

Opplevde han som mutt, arrogant, uinteressert og nedlatende. Skiftet fastlege etter en særdeles sårende bemerkning.