Jakob Ciljan Skjelbred

Heimdal Helsehus
Sivert Thonstadsvei 7 7072 Heimdal
Jakob Ciljan Skjelbred er en av 170 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Jakob Ciljan Skjelbred

Verste legen jeg har møtt

Virket veldig arrogant, og lite møtekommende. Skiftet lege for fastlegen min sluttet. Trengte hjelp ang . søknad om trygd . Ingen hjelp der nei. Skulle ikke vært lege han.

Veldig variabel lege.

Har gått til denne legen massevis av ganger de siste årene. Noen ganger virker han forberedt og imøtekommende. Andre ganger vet han nesten ikke hvem jeg er og hva som feiler meg. Har fått en 15-20 forskjellige medisiner ifra han,virker sur og vil bli kvitt meg når jeg ikke blir bedre. Sier å at målte verdier er bra nok. Mens det jeg leser om sykdommen ikke stemmer med det han sier. Er dessuten alltid forsinket,selv om du har første time.

Helt grei lege

Legen virker litt restriktiv når det kommer til å skrive ut medisiner. Dette kan være en god ting. Legen er flink til å lytte og komme med innspill.

Hadde han som vikar for min egen fastlege. Anbefaler ikke å bruke vedkommende som fastlege dersom man er gravid. Fikk inntrykk av at han hadde veldig lite kunnskap om svangerskap og var veldig nedlatende.

Lite imøtekommende lege

I møte med denne legen følte jeg meg ikke ordentlig tatt på alvor, men han er hyggelig. Han lytter bra.

Vikar"legen" hans (praktikant?) derimot har jeg dårlig erfaring med. Han virker veldig usikker, og har ikke helt kontroll. Han ble flau av å snakke om prevensjon, og sendte meg videre (med 3 mnd ventetid) for videre oppfølging angåande prevensjon. Da jeg kontakta legesenteret for å høre om de kunne få til dette før, sa sentralborddama at dette er oppgaver legen selv skulle gjøre, og at det bare var tull at jeg skulle bli henvist videre. Jeg fikk ny time, men ble oppringt samme dag som jeg skulle ha timen. De avlyste timen fordi legen ikke ville gjøre dette, og de forstod ikke hvorfor jeg hadde bestilt ny time (selv om sentralborddama hadde sagt dette var et "ikkeproblem"). Deretter ble jeg oppringt av praktikanten som kjefta på meg for å ha trosset hans beslutning, og han sa det var umulig for han eller noen andre på legesenteret å gjøre dette. Dette til tross for at legeforskriften krever at leger skal utføre dette selv. Han fikk meg til å føle at jeg hadde gjort noe svært alvorlig da jeg spurte om å få gjort dette før, og jeg gråt etter han ringte og kjefta på meg. Han spurte om jeg ville trosset hans anbefaling om det gjaldt noe annet, noe jeg syntest var veldig frekt!
Syntest ikke han er forståelsefull i det hele tatt, og jeg ble en kasteball mellom sentralbordet og legen i dette tilfellet, noe som var vanskelig for meg.

Fraråder dette legesenteret!