Lene Dæhlen

Valdresvegen 4 2815 Gjøvik
Tlf: 61 13 88 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Lene Dæhlen er en av 29 fastleger i Gjøvik

Siste vurderinger av Lene Dæhlen

Humørsyk lege som ikke lytter til pasient.

Dette er en lege jeg har hatt i mange år men de siste årene gruer jeg meg mer og mer til timene med henne. Lytter ikke til pasient men pasient må lytte til henne. Er litt amper om du sier henne litt i mot.
Veldig påståelig.
Så velger nå å bytte til en lege som har tid til å lytte å som faktisk lar pasient ha litt medvirkning til sitt eget liv.

Kvalitet avhengig av Lene sitt humør

Lene er som flere skriver her en god lege, hvis humøret hennes er på topp den dagen. Hvis det ikke er det derimot, skulle man som pasient helst ønske man ikke var der. Man gruer seg rett og slett til legetime med henne, på grunn av at man ikke vet hvilket humør hun kommer til å være i den dagen, og dermed hvordan man som pasient vil bli behandlet. Hun gir meg som pasient følelsen av å være til bry og følelsen av at man lider av hypokondri, hvis man begynner å stille spørsmål om flere enn en ting. Lene ser kun på én ting når du er hos henne, og ser ikke på deg som et sammensatt menneske. Jeg ser på det som en selvfølge at man som pasient kan spørre om alt og at legen tar seg tid til å svare på spørsmål og veilede deg. Hun er også veldig dårlig på oppfølging og man får følelsen av at hun skyver ansvaret fra seg.

Den beste legen

Veldig flink, tydelig, blir møtt med stor forståelse og støtte. Kunne virkelig ikke fått noe bedre. Super fornøyd

Ambivalent!

Lene er en tøff dame, så hvis du trenger noen til å be deg "ta deg sammen" er hun ypperlig. Dette gjelder også i forbindelse med NAV, noe som jeg har opplevd som positivt, og er grunnen til at jeg har beholdt henne så lenge. Hun kan forøvrig variere mye i humør, samt treffsikkerhet. På det beste er hun veldig bra, men møter du henne på en dårlig dag får du en følelse av å være til bry og ikke særlig verdifull som menneske. Og hun kan være i overkant påståelig, på grensen til arrogant.

Uforutsigbar, travel og stresset

Min vurdering er at Lene er en effektiv lege når det gjelder enkle henvendelser som er lette å diagnostisere og behandle ( ala halsbetennelse, allergi ). Hvis man har mer kompliserte helseplager vil man kunne oppleve henne svært variabel.
Stresset, lite lydhør og fastlåst i egne konklusjoner. Vanskeligheter for å samarbeide med andre leger og klager åpenlyst til pasienten som om denne skulle ha noe som helst ansvar over den andre legens vurderinger. Vet aldri hvilket humør og sinnelag som venter deg.
Får til tider en "unnskyld-for-at-jeg-er-til følelse" rundt henne. Jeg får et inntrykk av at dette er en kvinne med vann over hodet og dette har kraftig påvirkning på kvaliteten, som er der et sted.
Synd at en ellers god lege lar stress og følelser få altfor stor plass og tar helt over. Pasienten skal aldri føle ansvar for legens humør og føle at han må gå på nåler og være forsiktig med hvilke plager man måtte ha. Dette skaper en usunn og utrygg relasjon og det motsatte av hva det burde være.

En solid lege med erfaring

Sørbyen legegruppe gir inntrykk av å ha utviklet forbedrede rutiner utad mot pasienter og innad mot det faglige miljø. Det bidrar til å styrke den enkelte leges arbeidssituasjon og pasientens egenopplevelse av helsetjenesten.
Jeg gir uforbeholden ros til Lene for hennes faglige dyktighet, noe jeg tror henger sammen med yrkeserfaring og hennes evne til å "lese" pasienten. Behandling dreier seg ikke bestandig om å utstede resepter eller henvisninger. Det ligger god legehåndtverk i en god samtale mellom lege og pasient uten PC -en i mellom. Takk Lene !

hobbypsykolog

Lene er den beste legen man kan ha når hun er på sitt beste, dessverre er hun også veldig dårlig når hun ikke er det, og jeg har opplevd det siste altfor mye.
Hun kommer ofte for sent til første timen, og deretter blir hun mer og mer forsinket utover dagen og dertil stresset.
Min datter på 10 beskriver henne som at hun bare sitter og ser på pcen sin
Jeg beskriver henne som lyttende og forståelsesfull, når hun har tid. Hun er også stressa, har dårlig tid og forutinntatt når hun har dårlig tid. Jeg føler at hun skulle ønske at hun var psykolog, at jeg ikke blir tatt på alvor med fysiske plager. Og jeg hadde for ofte en følelse av at hun syntes jeg var hypokonder når jeg var der.
Min sønn har en alvorlig kronisk sykdom, og jeg trenger en bedre lege for ham enn Lene kan være

Fantastisk lege!

Jeg opplever Lene som veldig grundig og flink, hun har alltid hatt tid til meg eller sønnen min når det er "prekært". Virker utrolig kunnskapsrik og har vært handlekraftig.

Stresset

Opplever Lene som stresset og får inntrykk av at hun vil ha oss ut igjen av døren før vi har satt oss ned. meget misfornøyd med service og tilgjengeligheten hennes. Hun er alltid forsinket.

Begge deler...

Hun er i utgangspunktet veldig faglig dyktig. Men veldig svingende humør. Noen dager er hun tydelig stresset og da opplever jeg henne som sur og lite imøtekommen. Fryktelig lang ventetid for å komme inn til henne da desverre.

Kjempedyktig lege

Jeg kan ikke få rost Lene nok. Syns hun er dyktig, og hun gir seg ikke før hun kan stille en 'diagnose'. Har alltid følt meg sett og hørt. Og hun har vært en trygghet for meg i flere år. Jeg føler jeg får hjelp av henne. Er jeg usikker, så gjør hun meg sikker. Jeg har heller aldri hatt problem med å få time når jeg har trengt det. Takk for at du finnes, Lene.

Fantastisk!

Hun er for meg ihvertfall, en god lytter og tar meg på alvor. Hun har hjulpet meg så ubeskrivelig mye igjennom min prosses ifra langtidssykmeldt og over til omskolering. Jeg vurderer å flytte til andre siden av Mjøsa igjen, men det største savnet med å flytte, det blir å bytte lege slik at jeg ikke lengre kan gå til Henne.
All ære, og all respekt for den fantastiske damen der. Stå på!

kjempeflink

Hun bryr seg virkelig om deg, gir seg ikke før hun finner ut hva som feiler en, forståelsesfull og godhjertet.

folkelig og flott lege

Lene er imøtekommende og forståelsesfull,kan fint lese litt mellom linjene når det trengs,foruten og være fleksibel og kunnskapsrik er hun rett og slett ei skikkelig flott dame. Tommelen opp.

Den beste legen jeg har hatt.

Har hatt flere ganger som jeg har trengt øyeblikkelig hjelp og legen har alltid hatt tid for meg og forklarer meg hva som skjeer. Kan ikke få rost henne nok.

Dårlig tid

Jeg har hatt Lene som lege i mange år men har alltid gruet meg litt for å bestille time da det føles som om hun egentlig ikke har tid. Hvis man er heldig å få time er det lang ventetid. Jeg byttet lege på dagen da jeg var der på time og fikk beskjed om å skynde meg da jeg fortalte hvorfor jeg var der. Hun hadde tross alt flere pasienter hun skulle rekke over fortalte hun meg og ba meg få opp farten i forklaringen. Har også tidligere følt veldig på hennes stressende arbeidsdag i form av at hun nesten ikke ser på meg mens jeg er der men bare skynder seg å skrive på pc mens hun lytter med halvt øre.

Dårlig tid!

Har for mange pasienter og dermed dårlig tid. Stresser under konsultasjonen. Kan noen ganger virke sur og irritabel. Veldig synd for hun er ellers en god lege.

liten tid

Mitt inntrykk er at legen har agenda for antall pasienter pr dag og har dermed liten tid til to-veis kommunikasjon utover egne spørsmål. Det kan skape utilfredstillende behandlingsløp. Gjør til dels grundig undersøkelse og fungerer profesjonelt, men samtalen med pasienten er i mange tilfeller viktig.