Lene Dæhlen

Valdresvegen 4 2815 Gjøvik
Lene Dæhlen er en av 29 fastleger i Gjøvik

Siste vurderinger av Lene Dæhlen

Den beste legen

Veldig flink, tydelig, blir møtt med stor forståelse og støtte. Kunne virkelig ikke fått noe bedre. Super fornøyd

Ambivalent!

Lene er en tøff dame, så hvis du trenger noen til å be deg "ta deg sammen" er hun ypperlig. Dette gjelder også i forbindelse med NAV, noe som jeg har opplevd som positivt, og er grunnen til at jeg har beholdt henne så lenge. Hun kan forøvrig variere mye i humør, samt treffsikkerhet. På det beste er hun veldig bra, men møter du henne på en dårlig dag får du en følelse av å være til bry og ikke særlig verdifull som menneske. Og hun kan være i overkant påståelig, på grensen til arrogant.

Uforutsigbar, travel og stresset

Min vurdering er at Lene er en effektiv lege når det gjelder enkle henvendelser som er lette å diagnostisere og behandle ( ala halsbetennelse, allergi ). Hvis man har mer kompliserte helseplager vil man kunne oppleve henne svært variabel.
Stresset, lite lydhør og fastlåst i egne konklusjoner. Vanskeligheter for å samarbeide med andre leger og klager åpenlyst til pasienten som om denne skulle ha noe som helst ansvar over den andre legens vurderinger. Vet aldri hvilket humør og sinnelag som venter deg.
Får til tider en "unnskyld-for-at-jeg-er-til følelse" rundt henne. Jeg får et inntrykk av at dette er en kvinne med vann over hodet og dette har kraftig påvirkning på kvaliteten, som er der et sted.
Synd at en ellers god lege lar stress og følelser få altfor stor plass og tar helt over. Pasienten skal aldri føle ansvar for legens humør og føle at han må gå på nåler og være forsiktig med hvilke plager man måtte ha. Dette skaper en usunn og utrygg relasjon og det motsatte av hva det burde være.

En solid lege med erfaring

Sørbyen legegruppe gir inntrykk av å ha utviklet forbedrede rutiner utad mot pasienter og innad mot det faglige miljø. Det bidrar til å styrke den enkelte leges arbeidssituasjon og pasientens egenopplevelse av helsetjenesten.
Jeg gir uforbeholden ros til Lene for hennes faglige dyktighet, noe jeg tror henger sammen med yrkeserfaring og hennes evne til å "lese" pasienten. Behandling dreier seg ikke bestandig om å utstede resepter eller henvisninger. Det ligger god legehåndtverk i en god samtale mellom lege og pasient uten PC -en i mellom. Takk Lene !

hobbypsykolog

Lene er den beste legen man kan ha når hun er på sitt beste, dessverre er hun også veldig dårlig når hun ikke er det, og jeg har opplevd det siste altfor mye.
Hun kommer ofte for sent til første timen, og deretter blir hun mer og mer forsinket utover dagen og dertil stresset.
Min datter på 10 beskriver henne som at hun bare sitter og ser på pcen sin
Jeg beskriver henne som lyttende og forståelsesfull, når hun har tid. Hun er også stressa, har dårlig tid og forutinntatt når hun har dårlig tid. Jeg føler at hun skulle ønske at hun var psykolog, at jeg ikke blir tatt på alvor med fysiske plager. Og jeg hadde for ofte en følelse av at hun syntes jeg var hypokonder når jeg var der.
Min sønn har en alvorlig kronisk sykdom, og jeg trenger en bedre lege for ham enn Lene kan være