André Almvik Meyer

Autorisasjon (2011)

Liv og Lykke Legesenter AS Telefonnummer69 60 09 1069 60 09 ...
Rådmann Siras vei 1 1712 Grålum
André Almvik Meyer er en av 58 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av André Almvik Meyer

OK, men mangelfull hva angår CFS (Fatigue)

Bra lege på mange måter, Førsteinntrykket var svært godt. Dyktig på prøvetaking og medikamentell behandling. Systematisk og effektiv. Tar seg tid til pasientene. - På den annen side, dårlig til å lytte, lite villig til å legge vekt på klientens egne erfaringer, problematiserende i forhold til medisinering han ikke har kjennskap til.

Jeg er 64 år gammel og har et sammensatt behandlingsbilde, men CFS (Chronical Fatigue Syndrome) anser jeg for å være mitt hovedproblem. Det ble jeg brått rammet av etter en nyrebetennelse i 1999, og har kostet meg jobben samt mulighetene for en normal livsførsel.

Denne legen var ikke særlig villig til å lytte til meg, og var ikke villig til å ta med denne diagnosen som en del av diagnosebildet til tross for at jeg har fått tilstanden bekreftet av en spesialist. Denne legen mener at Fatigue bare betyr "trøtt". - Det må vel bety at han ikke kan forholde seg til CFS, og at han mangler kjennskap til lidelsen.

Jeg har derfor sett meg nødt til å bytte lege, og har da valgt meg en lege som scorer høyt på tillit og kommunikasjon. Det jeg ønsker meg av en lege er et konstruktivt samarbeid omkring min helse - og da er tillit og god kommunikasjon helt vesentlig.

Men når det er sagt. Denne legen vil sikkert kunne være en utmerket lege for de fleste. For alle de med lidelser som er mindre kontroversielle enn ME og Fatigue vil han sikkert være en av de bedre leger som finnes. Han var bare ikke den rette legen for meg.

Mye bedre

De siste gangene jeg har vært der virker han mye mer avslappet og satt av mer tid. Har forståelse for situasjonen og er hjelpsom. Vil gjerne utrede videre på aktuelle problem, når han synes det virker viktig.

Flink

Har prøvd 4 andre leger i distriktet og han er klart den flinkeste og mest lyttende. Kjenner meg ikke igjen i det andre sier om at han har dårlig.

Sett av hele dagen

Kom til den avtalte timen og fikk beskjed om at det var litt forsinkelser og det er jo greit. Men mens jeg sitter der å venter så hører jeg at det er to stk til som også skal til legen som hadde timer før meg og de har enda ikke kommet inn! Jeg satt der å ventet i over en time før jeg kom inn. I mellomtiden måtte jeg ut å legge på mere penger på parkeringsautomaten. Han beklaget og jeg fikk den hjelpen jeg trengte. Det må sies at han vet hva han snakker om. Og det er bra. Må også legge til at jeg setter stor pris på sekretærene der, de holder humøret oppe og er flinke blide jenter som jeg har hørt både synge og le mens jeg har sittet på venterommet. Det gjør at man blir i litt bedre humør selv om man sitter å venter og venter. Det har vi for lite av her i Norge.

Velg en annen lege hvis du trenger oppfølging

Det legen er som mange skriver, til å bli frustrert av. Laaaang ventetid, ikke tid til deg når du kommer og ingen stor interesse for "ordinære" sykdommer.Virket ok ved første konsultasjon, men har alt for mange pasienter og vet overhode ikke hvem du er selv om du har vært der til oppfølging flere ganger. Veldig grei og smilende :)