Øyvind Steen-Nøringset

Autorisasjon (2009)

Øyvind Steen-Nøringset er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Øyvind Steen-Nøringset

En ekte superhelt

En fastlege som tar pasienten mer seriøst enn pasienten selv. Du har sikkert gjort det før, men denne gangen reddet du ihvertfall et liv. Tusen takk.

Kan være en av de beste i landet

Han ser deg som individ, og er hverken arrogant, likegyldig eller ubehagelig. Det er den første legen jeg har hatt som åpenbart ikke er ubehagelig å dra til.

Han er rasjonell, forståelsesfull, samarbeidsvillig og veldig kunnskapsrik. Både for fysiske og psykiske problemer som må finnes ut av så er han like profesjonell, og betryggende å ha med å gjøre.

Han ser an situasjonene med fornuftig visdom og behandler enkeltindividet etter best passende behandling. Han er åpen for forslag, men skriver f eks hverken ut kontroversielle medisiner for fort eller for sjeldent etter hva som gir naturvitenskapelig og pragmatisk mening, og er veldig flink til å videresende pasienter til å sjekke ut div plager de har, hos spesialister, når det kan være nødvendig.

Han viser deg respekt som menneske, i tillegg til å kunne faget sitt godt og hjelper til så effektivt som det lar seg gjøre. Alle leger burde vært som han.

Det eneste negative jeg kan påpeke er at han noen ganger kan bli litt surrete ang småting, men det er absolutt tilgivelig mtp hvor overarbeidede leger er i disse årene. Også, burde det gått an å bestille time, osv -med app, men mtp alt det jeg skrev over så teller ikke disse tingene noe spesielt. Forsåvidt er han åpenbart veldig populær og opptatt, så det er ikke lett å få han som fastlege, og det tar litt lenger tid å få time enn ønskelig, til tider. Men det er ikke hans feil at han er såpass talentfull sammenlignet med så mange andre leger at han fort blir fullbooket.

Kunnskapsrik lege med god personlig kompetanse.

Min nåværende fastlege tok over for en meget fantastisk og gode lege som sluttet pga tvungen pensjon. Min nye lege er også fantastisk. Imøtekommende, kunnskapsrik og god personlig kompetanse. Følger opp detaljert. Gode spørsmål. Viser initiativ. Veldig fornøyd.

Grundig og hensynsfull

Bare positive opplevelser. Legen tar initiativ til å få meg grundigere undersøkt av spesialistleger og til å legge inn prøver spesialistundersøkelser for å sjekke min medisinske tilstand. Legen tar seg tid til å gi meg omfattende forklaringer.

En lege som tar seg tid

Han hører på pasienten og henviser til spesialister i tvilstilfeller. Ikke så lang ventetid for å få time, heller.