Anja Cathrin Mørch-Rasmussen

Tlf: 56 37 59 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anja Cathrin Mørch-Rasmussen er en av 13 fastleger i Lindås

Siste vurderinger av Anja Cathrin Mørch-Rasmussen

Styr unna...!

For det første er dette legekontoret et mareritt å få tak i. Ofte stengt uten å meddele dette på nett eller tlf, bortsett fra en lapp på døren. Vis det er åpent tar det velsig lang tid å komme igjennom. Når du kommer inn opplever jeg de som veldig presise. Noe som mange tenker er positivt kanskje. Men det innebærer at vis du er 5 min sein så er du nesten mistet timen din. For det andre blir du "kastet" ut av kontoret mitt i en setning om du begynner å nærme deg oppbrukt tid. Sitter med følelsen av en lege som bruker 90% av tiden med å se på skjermen i stedet for deg. Ukomfortabel setting og du føler deg verken ivaretatt eller at du får den hjelpen du skulle ønske.

Imøtekommende og effektiv

Hun møter oss med vennlighet, stoler på det vi sier, og behandler oss effektivt og ærlig.
Jeg opplever at vi tas på alvor, og at vi vi raskt blir sendt videre til spesialist, når det er naturlig

Anbefales ikke

Anbefales ikke av flere grunner
1. tar veldig lang tid å få time, gjerne over en mnd som er "første ledige"
2. veldig vanskelig å komme igjennom på tlf deres.
3. du føler deg som en byrde av å være på anjas kontor
4. virker som hun vil ha deg ut fortest mulig
5. får inntrykk av "hva er det idag da?" når jeg kommer
6. bagataliserer plager jeg forteller om
7. virker veldig lite interessert i å sjekke opp i problemer

Føler meg til bry

Dennne legen og dette legekontoret gjer at ein som pasient kjenner seg til bry, og det er utruleg slitsomt.
Ikkje møter legen blikket eller spør korleis det går, noko eg synest er utruleg viktig i møte med pasientar. Det er om og gjere å vere fortest mulig inn og ut av kontoret.
Har opplevd å bestille time mutlig over tlf for undersøking av fleire ting og blitt hos legen møtt med kommentar: "vi rekk berre sjå på ein ting i dag, det andre får du bestille ny time til"
Har også blitt oppring av legekontoret og fått besjed om at eg ikkje kan komme på siste svangerskapskontroll for legen er ikkje tilgjengelig, uten å få tildelt ny time for det er ikkje noko ledig før terminen.
Føler ein må passe på alt sjølv og hvertfall ikkje komme inn for småting.
Er på jakt etter nytt legekontor snarast.

Lege

En utrolig kald og svært lite empatisk lege. Virker lite interessert i deg. Undersøker heller ikke når en kommer med spesifikke problemer. I tillegg har helsetunet sjelden legedekning og en må ringe legevakten i stedet for. Vikaren hennes, da hund hadde permisjon, var helt fantastisk. Jeg har byttet lege nå til en mye mer varm og empatisk lege enn det Anja er. Hun anbefales ikke!

Flink lege

Veldig hyggelig lege. Hadde det litt travelt men det har jo de fleste leger. Hun var flink å lytte og jeg følte hun ville finne løsning på problemer.

Første legetime

Første time ble avlyst, dette fikk jeg imidlertid ikke beskjed om før jeg møtte opp. De beklagde og sa at de ikke hadde nummeret mitt (ny pasient) - det hadde tatt de 2 sek. å søke meg opp på internett.
Jeg måtte ta fri fra jobb for å nå timen. Arbeider ikke i kommunen, så brukte ca. 3 timer på "ingen ting".

Første gang jeg møter legen. Navnet mitt blir ropt opp, personen presentere seg ikke, men forstår at det er legen da jeg blir vist inn på kontoret. Konsultasjonen var grei nok, men føltes noe "rutine preget".

Utrivelig

For det første så tar det en evighet å komme igjennom på tlf.. Jeg var nr 1 i køen i over en halvtime!! Anja virker uengasjert og lite interessert i hvorfor jeg er der.

Arrogant

Ble mottatt lite imøtekommende.
Vi håndhilste ikke. Det er vanlig ellers
Følte meg utilpass under hele konsultasjonen.
Avviste å skrive ut medisin jeg av erfaring vet hjelper.
Antydet skepsis til medisinering gjort av annen og langt mer erfaren lege.

Mye venting.

Legen har vært i permisjon og har hatt en dyktig vikar. Men her blir det mye venting. En enkel blodprøve må man altfor ofte vente i timesvis på å få ta. Telefonen svarer de sjeldent før det har gått minimum 20 min. Til tider veldig frustrerende når man er tvunget til å gå mye til legen. Et legebesøk tar fort en hel arbeidsdag.

lege

Får vondt i hode av å ringe inn til Helsetunet. Den ringe greien er vondt, i tillegg må du vente i mer enn 30 min på at de skal svare.