Anja Cathrin Mørch-Rasmussen

Autorisasjon (2013)

Straume Legesenter AS Telefonnummer56 31 37 0056 31 37 ...
Straume Legesenter AS, Blombakkane 2 5354 Straume
Anja Cathrin Mørch-Rasmussen er en av 42 fastleger i Øygarden

Siste vurderinger av Anja Cathrin Mørch-Rasmussen

Kunnskapsrik, hører på pasienten

Jeg er så SÅ fornøyd med Anja! Jeg har hatt veldig mange leger, men ingen som Anja. Hun lytter, finner tide løsninger, følger opp og gjør det som er nødvendig. Hun hører på pasienten sine refleksjoner og tanker, og samarbeider for å få en best mulig behandling. Hun legger merke til små detaljer og påpeker dem, noe som gjør at jeg føler meg sett og anerkjent som et menneske, og ikke et objekt. (Lenger nede er det dårlig score på timebestilling, men det er gjelder legekontoret generelt. Veldig veldig fornøyd!

Grundig og hyggelig

Følelse av å bli godt tatt vare på. Lett å komme til ved behov for akutt time. Imøtekommende. Bruker tid på deg.

Dårlig lege

Da fastlegen min er i permisjon har jeg fått tildelt Anja som midlertidig fastlege.
Jeg hadde min første time hos hun og for å ikke drøye med poenget mitt: Jeg byttet fastlege så fort jeg kom ut fra den timen.
Det var flere ting som fikk meg til å reagere.

Første var da hun ropte opp navnet mitt, håndhilste hun ikke og hadde svært lite øyekontakt gjennom den korte tiden hun klarte å ofre seg. Er ikke dette generell høflighet i et slikt yrke? Det er viktig å imøtekomme pasientene sine.

Hadde på forhånd lagt inn kommentar med spesifikt hva denne timen skulle dreie seg om. Jeg gikk ut fra denne timen uten Å gått gjennom det. Som var å ta en test som tar 3 minutter. Jeg måtte bestille ny time fordi hun ikke ville ta seg tid til det denne timen. Det var ingen god grunn for å ikke ta den. (Skal nevnes at det var en pasient som akutt måtte ta over litt av min time, som er helt OK, men det skal ikke gå utover min tid med legen).

Hadde en holdning som fikk meg til å føle at jeg var til bry. Var lite interessert i å høre på hva jeg hadde å fortelle og var veldig avvisende.

Da jeg prøvde å lufte andre tanker (generell helsesjekk) avviste hun alt jeg hadde å si. Det var bare nei, nei, nei og ingen forklaring.

Helt uten videre, uten noe konklusjon for timen, svare hun bare «Ja?» som om hvorfor jeg ikke er på vei ut døren.
Følte meg rett og slett dum som fortsatt satt der og jeg satt igjen med flere spørsmål enn før jeg kom til timen.

Forferdelig

For det første er dette legekontoret et mareritt å få tak i. 45 Min måtte jeg ringe før noen tok telefonen sist, uten at du får beskjed om at det er kø, det bare ringer. Ofte stengt uten å meddele dette på nett eller tlf, bortsett fra en lapp på døren. Så du mister timen en hadde den dagen. Om det er åpent tar det lang tid å komme igjennom. Du blir «kastet» ut av kontoret midt i en setning og du begynner å nærme deg oppbrukt tid. Sitter med følelsen av en lege som bruker 90% av tiden med å se på skjermen i stedet for deg. Ukomfortabel setting og du føler deg verken ivaretatt eller at du får den hjelpen du skulle ønske. For det andre hadde jeg Anja som fastlege, men såg hun kun en gang, plutselig blitt tildelt en som virkelig ikkje er medmenneskelig

Styr unna...!

For det første er dette legekontoret et mareritt å få tak i. Ofte stengt uten å meddele dette på nett eller tlf, bortsett fra en lapp på døren. Vis det er åpent tar det velsig lang tid å komme igjennom. Når du kommer inn opplever jeg de som veldig presise. Noe som mange tenker er positivt kanskje. Men det innebærer at vis du er 5 min sein så er du nesten mistet timen din. For det andre blir du "kastet" ut av kontoret mitt i en setning om du begynner å nærme deg oppbrukt tid. Sitter med følelsen av en lege som bruker 90% av tiden med å se på skjermen i stedet for deg. Ukomfortabel setting og du føler deg verken ivaretatt eller at du får den hjelpen du skulle ønske.