Shaista Anwar

Autorisasjon (2009)

Shaista Anwar er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Shaista Anwar

Helt greit lege

Legen er snill og greit selv.
Men klinikken er skitten og støvete. Resepsjonist snakker dårlig norsk og engelsk, og har samtaler med pasienter på høy lyd så alle hører hva de snakker - veldig uprofesjonell. Pga. dette har jeg byttet til et annet klinikk.

Kjølig lege

Vært hos denne legen 2 ganger, vil helst unngå å dra tilbake. Føler meg ikke hørt, hun drar egne konklusjoner uten å lytte til meg, og hun blir raskt frustrert og utålmodig. Viser minimal forståelse for hvordan kroppen min har reagert på alvorlig sykdom + behandlingen (kreft, 2018).

Ikke fornøyd

Resepsjonen har alltid utenlandske som snakker utrolig dårlig Norsk.
Så er det stadig bytting av personale der. Veldig frustrerende når man ringer inn og ikke blir forstått.

Dr Shaista er en hyggelig person, men klarer ikke å følge meg opp og hjelpe meg. Føler ofte det blir mye gjetting. Aldri blitt fysisk sjekket ved smerter.
Ikke oppfølging hvor det trengs med kronisk sykdom. Tilbyr lett antibiotica uten å sjekke om man trenger det.
Dette er nå utrolig synd.
Hvis hun ikke tror på en viss sykdom som du har diagnose på så er det fortsatt hun som har "rett" spesielt selv om hun har fått uttallige brev akkurat om denne saken.

Nå har jeg byttet lege for jeg orker virkelig ikke mer av gjetting og sløsing av tid av å gå til legen uten å bli sjekket eller hørt. Gjette klarer jeg helt fint å gjøre selv på google dessverre.

Dessuten alltid forsinkelser på kontoret. Selv om det ser ut til at hun er alene på kontoret. Ventetid opp til 1 time.

Trygg og forståelsesfull

Shaista er en lege som hører på hva som er problemet nøye og spør ting i små detaljer. Kunne ikke spurt om en bedre lege!

Usikker

Opplevde legen som hyggelig og søt. Men for dårlig til og ta egenvurdering. Og med det mener jeg at alt måtte komme fra spesialister selv når det ikke var nødvendig. Opplevde flere ganger at hun heller ikke gjorde det som var anbefalt fra spesialisthelsetjeneste. Hadde ikke tillit til pasient og det pasien sa. Derimot var hun veldig flink til og bruke god tid og følte at hun hørte. Dessverre hjalp ikke det stort. Er også utfordrende og ringe for timebestilling da flere ikke er gode nok i norsk og ikke forstår hva som blir sagt. Kunne også gå 3 dager før man kunne få time. Kan hende Sahista Anwar har potensiale på sikt. Men igjen må jeg understreke hvor søt og hyggelig hun er. Og kan sikkert være en «grei-nok» lege om journalen ikke er for vansklig.