Håvard Mæland

Autorisasjon (2004)

Håvard Mæland er en av 34 fastleger i Lillehammer

Siste vurderinger av Håvard Mæland

Endelig sett og hørt

Har bare hatt Håvard en kort periode, men han har fått til mer på én måned enn min forrige lege gjorde på ti. Ydmyk, lytter, undergraver aldri viktigheten av hvordan du selv føler deg eller hvor alvorlig sykdommen din er, og gir deg aldri følelsen av at du er til bry. Veldig effektiv, og har tillitt til pasientene sine. Følte meg umiddelbart sett og hørt.

Må gi skryt til damene på laben også, særlig hun ene der er utrolig morsom, småprater, gir masse av seg selv, stiller masse spørsmål, og sprer ro og god stemning.

Veldig leit å måtte bytte til studentbyen min for å kunne ha oppfølging, skulle gjerne tatt med Håvard på flyttelasset :P Han har uansett åpnet øynene mine for at man ikke skal gå å vente ti måneder på at legen skal få fingeren i gir, og gitt meg en pekepinn på hva jeg ser etter i en ny fastlege.

Beste legen jeg har hatt

Jeg har hatt mange leger, men ingen har vært i nærheten av så flinke som Håvard. Jeg er så evig takknemlig for at jeg har fått en så flink lege. Han er så god til å lytte, ydmyk, ærlig, seriøs og sitter inne med masse kunnskap, men i motsetning til de fleste andre leger jeg har vært borti sier Håvard ifra når han ikke har tilstrekkelig med viten innenfor et område, og henviser gjerne videre til andre. Ser noen har beskrevet ham som alvorlig og at han aldri smiler, jeg er ganske sikker på han bare fremstår som alvorlig fordi han tar pasienten på alvor og jeg har sett ham smile, selv om han fremstår som seriøs er jeg ikke et sekund i tvil om at Håvard er et veldig varmt menneske med masse omtanke for de rundt seg.

Meget bra og forståelsesfull lege

Jeg byttet lege til Håvard Mæland på grunn av manbe bra tilbakemeldinger her på legeliste.no. Jeg har benyttet meg av ham i snart ett år og inntrykket også jeg sitter igjen med er at Håvard er en god lytter, villig til å utføre tester og prøver, samt gi tilstrekkelig behandling.

Dyktig og grundig.

En veldig dyktig, grundig og alvorlig lege (smiler aldri) som hat tatt meg på alvor uansett hva og som undersøker alle muligheter. Han er også svært forståelsesfull.

Kjempeflink lege

Det mest positive er servicen på legekontoret, fantastisk. Håvard var alltid på tiden (noe jeg ikke var vant med fra før). Det var kjempebra. Han brukte god tid. En lege jeg kan anbefale.