Lena Belstad

Autorisasjon (2007)

Lena Belstad er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Lena Belstad

Snakker til deg som om du skulle vært et barn.

Jeg startet hos Lena Belstad etter å ha lest god kritikk om henne. Mitt første møte med henne var positivt. Jeg var langt nede psykisk og klarte ikke selv å finne psykolog og fikk avslag på Dps. Hun sa at det ikke var min jobb så det skulle hun ta seg av. Jeg ble så glad og fortsatte og gå til henne én gang i uken for å bli ivaretatt. Da jeg var der gang nr fire spurte hun om jeg hadde funnet psykolog og jeg sa at hun selv hadde sagt at hun skulle finne det..noe hun tydeligvis hadde glemt. Lena er forsåvidt hyggelig men hver gang jeg traff henne håndhilste vi og hun sa "takk for sist" og husket aldri fra gang til gang hva mine utfordringer var. Hun snakker til meg som om jeg skulle være fem år og finner sjeldent ut løsninger på mine problemer. Dessuten syntes jeg hun overkjørte meg på mine teorier om hva ting kunne være..noe som viser seg i ettertid at jeg hadde rett på da jeg har fått hjelp på legevakt. Jeg er lei av å bli snakket til som et barn og en fastlege som ikke engasjerer seg.

Forøvrig synes jeg de som tar blodprøver er søte og dyktige. Noen av resepsjonistene snakker ekstremt dårlig norsk og det er også med på å gjøre at jeg vil bytte lege og legekontor.

Anbefales

Anbefaler Lena varmt. Hun er kunnskapsrik og alltid vennlig. Hun har hjulpet meg mer enn hva noen annen lege har gjort tidligere.

Uengasjert og helt utilgjengelig

Belstad har vært lege for begge mine foreldre I en periode som har vært svært medisinsk utfordrende for dem begge. Hun har vist null engasjement I å følge opp de mange epikrisene som har kommet fra spesialister og sykehus, og har ikke hatt noen kommunikasjon med kommunen, på tross av at kommunen peker tydelig på fastlegens ansvar. Det er umulig å komme I kontakt med henne direkte, alt går gjennom resepsjonister som snakker dårlig norsk. De har kun kontakt med henne via mail, og trekker bare på skuldrene når vi ringer. Det eneste hun responderer på er direkte timebestilling, hvor hun forsåvidt er hyggelig I selve timen, men hvor det skjer lite av konkret oppfølging I etterkant. Vil ikke anbefale henne for de som faktisk trenger faglig, medisinsk oppfølging. Nå tar vi konsekvensen og bytter fastlege.

Hjelpes!

Vil du bli din egen lege? Velg denne legen! Hun skriver sykemeldinger, ellers gjør hun ingenting. Hvis du ikke krever det da. Og hun husker aldri hva som feiler deg. Totalt uengasjert i din helse og framtid

Fantastisk lege

Veldig flink til å lytte, forstå problemer etc. Veldig hyggelig på toppen av det hele. Hender at man får andre vikarer, men føler alle på legesenteret er flinke folk.