Eldbjørn Magnus Furnes

Autorisasjon (2010)

Leger i Nord Telefonnummer75 55 06 0075 55 06 ...
City Nord, Stormyra 20 8008 Bodø
Eldbjørn Magnus Furnes er en av 59 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av Eldbjørn Magnus Furnes

Flott lege som hjelper og gir oss gode tilbakemeldinger

Eldbjørn er en flott lege som tar seg tid til å sjekke ut, tar tester og gir gode tilbakemeldinger. Sjekker og rådfører seg med de andre legene på senteret hvis han er i tvil. Kjempefornøyd med vår nye fastlege.

Vennlig, lyttende, profesjonell

Han er vennlig og lytter, samtidig som han tør si hva han som lege mener er viktig for meg. Han sjekker ut, og undersøker. Det er også betryggende.

Arrogant og uprofesjonell lege.

Sur og sint lege. Så det med en gang han kom og ropte meg inn på kontoret at dette ikke var noen hyggelig mann. Fikk innkalling til time i brevs form etter å ha bestilt medisiner der. Dette dreide seg om smertestillende medisiner som jeg trenger på grunn av mitt sykdomsbilde. Han spurte ikke hvordan det gikk med tanke på at jeg har flere diagnoser. Jeg ble altså innkalt for å bli utskjelt på grunn av min medisinbruk. Det verste var jo at han satt og ropte til meg og hørte ikke på meg i det hele tatt. Etter noen minutter reiste han seg og gikk og åpnet døren og sa at dette hadde han ikke tid til, med andre ord jeg ble regelrett kastet ut av kontoret, makan til lege skal man lete lenge etter. For å si det sånn, han er nok ingen Steinsvik. Har heldigvis fått meg ny fastlege og er jeg ikke fornøyd bytter jeg igjen.

Klassisk ignorant arrogant og uprofesjonell lege

2 besøk hos denne legen var nok til å trekke konklusjonen på hvor fullstendig oversett og verdiløs man kan bli hos en lege som ikke takler tidspress, ikke lytter til pasienten eller viser tegn til menneskelige egenskaper som helsepersonell. Ble blankt oversett, ingen "god dag" eller "ha det bra", lyttet ikke, var stresset og brukte meg ved begge anledninger til å korte ned på den enorme forsinkelsen i hans dagsprogram. Å "skryte" av at man har jobbet flere år ved sykehuset holder ikke mål, heller, for den saks skyld. Svært store sjanser for å bli udiagnostisert eller oversett, med mindre du har virkelig stort bein i nesen.
Han bør virkelig gå i seg selv og ta av seg finskoene og prøve å få kontakt med syke pasienter og ikke ha konklusjonene på forhånd, før pasienten har åpnet munnen. Smått tragisk opplevelse.

Arrogant, travel og kanskje litt for mange pasienter på liste sin?

Lytter ikke, fordi han jo vet best. Virker arrogant og lite empatisk. Tok seg dårlig tid til meg og sønnen min. Savner min gamle lege Tor Steinsvik som Furnes tok over fra. Han tok meg alltid på alvor selv med de minste ting. Føler Furnes er veldig fokusert på det medisinske og ikke skjønner hvilken nedsatt livskvalitet man kan få om sliter med mer "sjelelige" ting. Tungt å få time, lang ventetid. Det har jeg ikke opplevd med Steinsvik.

Om jeg skal si noe positivt må det være at han virker faglig dyktig.