Ali Maqsood Ahmad

Autorisasjon (2013)

Ali Maqsood Ahmad er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ali Maqsood Ahmad

Hyggelig og avslappet

Hyggelig lege som er enkel og grei å forholde seg til. Ingen unødig småprating, bare nok til å skape en avslappet stemning. Han er effektiv uten å virke stresset. Han forsikrer seg om at jeg har fått infoen jeg trenger, og om jeg eventuelt lurer på noe mer. Anbefales!

Uinteressert

Legen ser nesten aldri på pasienten, og skaper ikke en trygg atmosfære.Han oppleves som en dårlig lytter, da det er få oppfølgingsspørsmål. Sier / gjør minst mulig under konsultasjon. Lite informasjon om resultater. Har uteglemt henvisninger.
Dette er ikke drømmefastlegen.

Hyggelig og trygg lege

Var hos Ali da min egentlige fastlege sendte meg til han for å få utført ett inngrep. Ble møtt av en hyggelig mann, som tok godt vare på meg, var rask og flink, og blid og grei!

Prøver å tjene penger fra pasientene sine.

Når jeg har vondt i ryggen/armen, ser han bare på dem og når jeg ser på regningen senere står det at han har brukt utstyr, noe han aldri har gjort. Man kan heller ikke ta opp flere plager i en konsultasjon. Hvis jeg ønsket å ta opp flere plager måtte jeg bestille en ny time.
Han nekter også å ta blodprøve for flere ting. For eksempel kunne jeg ta VitD+Jern-prøve, men dersom jeg skulle ta stoffskifteprøve i tillegg måtte jeg bestille en ny time. Han er så opptatt med penger at han finner nye veier for å øke prisen. Han må skjerpe seg!

Han er også uinteressert, lytter ikke til pasientene sine, og ønsker å gjøre alt så kjapt som mulig. Dette fører til at konsultasjonen blir ferdig innen 5 minutter.
I tillegg ringer han og svarer på privat telefonen hans under selve konsultasjonen.

Når konsultasjonen er ferdig, sier han hade og går ut med engang imens pasienten fortsatt er i rommet.
Anbefales ikke i det hele tatt!

Arrogant og uinteressert

Fikk denne legen da forrige lege gikk av med pensjon. Jeg har hatt en time med han, han var arrogant og fullstendig uinteressert. Jeg kom i en vanskelig livssituasjon og trengte råd, jeg hadde fått bedre hjelp av veggen. Takk for ingenting, liksom. Gikk rett hjem og satte meg på venteliste til ny fastlege.
Nå bør jeg inn og ta noen prøver, men jeg drar ikke tilbake, tar heller sjansen på å vente på ny lege. Har null tillit til denne legen.