Ali Maqsood Ahmad

Autorisasjon (2013)

Ali Maqsood Ahmad er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ali Maqsood Ahmad

Vanskelig.

Blir avvist. Ikke hørt. Motvillig. Ubehagelig. Ubehagelig rask. Kan sitte med telefonen i øret. Følger ikke med på hva jeg sier. Og jeg vet ikke om det Jeg sier blir hørt av vedkommende som ringer.

Uinteressert, "kul" og surete

På en bestilling var det meldt problemer og at forårsaket nedtrykhet, tilbakemeldingen var at det var en rar melding å få.

En annen gang var det bestilt en rekke tester, men ikke rekvidert videre til personell som skulle ta testene. Måtte komme igjen for nye tester som skulle vært tatt i første omgang.

Virker som en grei kar, men kan lønne seg å vise mer interresse og empati ovenfor pasienten. Som pasient er det vanskelig å være den som tar initiativ til å spørre om alt som bør oppklares når man er stresset.

Arrogant lege som ikke tar deg seriøst

Ble automatisk tildelt denne legen da min tidligere fastlege gikk av med pensjon. Det var som å komme fra himmel til helvete!
Han virker arrogant, avbryter mens man snakker og tar ikke mine bekymringer seriøst. Både mine barn og jeg har kommet med fysiske plager og har måtte be om å bli sjekket da han virket uinteressert i å gjøre noen undersøkelser. Minste barnet gråt og var nervøs for å bli undersøkt fordi det var nytt og ukjent. Isteden for å roe ned og prate direkte til barnet så virket han irritert på meg. Har også kommet med kommentarer til meg som har fått meg til å gråte etter legebesøket.

Arrogant

Jeg opplevde denne legen som arrogant. Hadde stereotyp oppfatning av enkelte pasientgrupper. Men var effektiv og rask men det hjelper lite når legen har gjort seg opp en mening før han har snakket med pasienten.

Uinteressert og brysk

Følte meg hverken sett eller verdsatt av denne legen da jeg møtte opp hos ham. Fikk følelsen av at det var viktigere for ham å bli fort ferdig heller enn å vie nok tid til hver pasient. Fikk også noen upassende kommentarer. Styr unna!