Solveig Skaug Haraldsen

Autorisasjon (1991)

Solveig Skaug Haraldsen er en av 13 fastleger i Frogn

Siste vurderinger av Solveig Skaug Haraldsen

Kunnskapsrik, empatisk, engasjert

Solveig er kunnskapsrik og ein handlekraftig fastlege. Ho er flink til å lytta til pasientar og strekker seg langt i ein travel kvardag. Gjev god informasjon og kan reflektera over ulike alternativ sammen med pasienten. Me har mange gode fastlegar i landet vårt, og Solveig er ein av desse kvadagsheltane!

MAKELØS

Hvilken lege ringer deg 15.30 en fredag og sier "jeg har tenkt så mye på deg"? For deretter å si at nå har hun trolig funnet diagnosen, og skrevet ut resept på det jeg trenger. Jeg ble kvitt problemene - og utrolig glad for en fastlege som gjennom uker hadde lurt på hva som feilte meg, men som altså ikke ga opp. Ellers har det aldri vært problem med ventetid hos henne, og hun har alltid vært lydhør og grundig ved konsultasjonene. Dessuten ved den minste tvil har hun vært rask til å kontakte spesialister. Men nå var det altså hun sjøl som løste gåten.

At det noen ganger har tatt nokså lang tid å komme fram til legesenteret på telefonen, kan ikke hun noe for. Men bare trivelige folk når en først får kontakt.

Seriøs og empatisk lege

Jeg er svært fornøyd med Solveig som fastlege. Hun lytter til mine plager og kommer med gode tilbakemeldinger. Jeg føler meg trygg hos henne.Hun tar kontakt, hun bryr seg.
Hun har humor samtidig som hun er meget seriøs.Beste lege jeg har hatt.

Dyktig lege

Jeg har slitt endel med skulder og armbetennelse, føler jeg har blitt tatt på alvor og fått god behandling samt oppfølging. legen er flink til å informere og tar seg tid til å lytte, kan til tider oppleves noe stresset.

Legevurdering

Seriøs, effektiv. Virker stresset og vell punktlig. Er ikke så god på empati. Opplevde ved flere tilfeller at jeg ikke ble respektert og tatt på alvor. Ble rett og slett sur da jeg nevnte på diagnose jeg kunne ha. Hadde faktisk to kroniske sykdommer. Noe hun overhodet ikke sto på for å hjelpe meg å finne ut av. Var rett og slett nedlatende overfor meg før jeg fikk diagnose hos spesialist. Hvis hun tar seg litt bedre tid til pasientene, og blir noen hakk mere ydmyk blir hun nok en svært god lege.