Solveig Skaug Haraldsen

Storgata 27 1440 Drøbak
Solveig Skaug Haraldsen er en av 11 fastleger i Frogn

Siste vurderinger av Solveig Skaug Haraldsen

MAKELØS

Hvilken lege ringer deg 15.30 en fredag og sier "jeg har tenkt så mye på deg"? For deretter å si at nå har hun trolig funnet diagnosen, og skrevet ut resept på det jeg trenger. Jeg ble kvitt problemene - og utrolig glad for en fastlege som gjennom uker hadde lurt på hva som feilte meg, men som altså ikke ga opp. Ellers har det aldri vært problem med ventetid hos henne, og hun har alltid vært lydhør og grundig ved konsultasjonene. Dessuten ved den minste tvil har hun vært rask til å kontakte spesialister. Men nå var det altså hun sjøl som løste gåten.

At det noen ganger har tatt nokså lang tid å komme fram til legesenteret på telefonen, kan ikke hun noe for. Men bare trivelige folk når en først får kontakt.

Seriøs og empatisk lege

Jeg er svært fornøyd med Solveig som fastlege. Hun lytter til mine plager og kommer med gode tilbakemeldinger. Jeg føler meg trygg hos henne.Hun tar kontakt, hun bryr seg.
Hun har humor samtidig som hun er meget seriøs.Beste lege jeg har hatt.

Dyktig lege

Jeg har slitt endel med skulder og armbetennelse, føler jeg har blitt tatt på alvor og fått god behandling samt oppfølging. legen er flink til å informere og tar seg tid til å lytte, kan til tider oppleves noe stresset.

Legevurdering

Seriøs, effektiv. Virker stresset og vell punktlig. Er ikke så god på empati. Opplevde ved flere tilfeller at jeg ikke ble respektert og tatt på alvor. Ble rett og slett sur da jeg nevnte på diagnose jeg kunne ha. Hadde faktisk to kroniske sykdommer. Noe hun overhodet ikke sto på for å hjelpe meg å finne ut av. Var rett og slett nedlatende overfor meg før jeg fikk diagnose hos spesialist. Hvis hun tar seg litt bedre tid til pasientene, og blir noen hakk mere ydmyk blir hun nok en svært god lege.

Seriøs og lyttende

Opplever at jeg blir tatt seriøst når jeg går til henne. Hun har alltid tid til å lytte til det jeg sier, selv om vi ofte går over det som er 'vanlig' tid pga ofte mange tilleggspørsmål fra meg. Selv om jeg for mange år siden flyttet til en annen kommune har jeg aldri vurdert å skifte til en lokal lege. Jeg reiser heller litt lenger for en lege som ønsker å hjelpe, enn en stesset lege som helst vil ha meg ut av kontoret etter 5 minutter for å kunne skvise inn flest mulig pasienter. Eneste er, som også nevnt av en annen, at det kan være litt ventetid på time. Dette pga at hun ikke har kontortid hver dag. Men er det noe alvorlig har det aldri vært noe problem å få time raskt, spesielt etter at hun flyttet til Brittania Legesenter.